Græsslåning
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-01-05 18:32

Ja, det burde jo være noget uden for sæson, men her i Ringsted gror græsset
altså som blev det betalt for det. Er sidst slået i November, men er
allerede nu så langt, at hvis vi skal vente 2 måneder mere, så kan vi høste
hø.
Kan man slå græsset nu - altså bortset fra at det er vådt? Eller kan det
slås, når der er frost? Eller er det bedre bare at vente, og så tage
"høsten" til marts?

Mvh Maria

--
Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : ...

Dato : 03-01-05 19:31

Det må ikke få frost de første dage efter det er slået.

Jeg slog noget af mit græs i går søndag. Sku lige prøve at køre med min nye
( brugte ) 3 ledet cylinderklipper

Fra : Peter Sindrup

Dato : 03-01-05 22:13

> Kan man slå græsset nu - altså bortset fra at det er vådt? Eller kan det
> slås, når der er frost? Eller er det bedre bare at vente, og så tage
> "høsten" til marts?

Lad det stå til foråret.
Det har det bedst af - og det ser da også pænere ud.

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-01-05 23:16

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> wrote in message

> Lad det stå til foråret.
> Det har det bedst af - og det ser da også pænere ud.

hvis græsset virkelig er meget højt, så er det ikke godt hvis der kommer en
lang periosde med sne.

Jeg vil klippe det ned til ca 2-3 cm

Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-05 01:38

Peter K. Nielsen wrote:

> hvis græsset virkelig er meget højt, så er det ikke godt hvis der
> kommer en lang periosde med sne.
> Jeg vil klippe det ned til ca 2-3 cm

Det er for kort til en vinterklipning. Det giver mos alt for gode
vækstbetingelser i det tidlige forår. Klip ikke kortere end 5 cm. på denne
tid af året.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars K.

Dato : 04-01-05 09:16

> [...]
> Kan man slå græsset nu - altså bortset fra at det er vådt? Eller kan det
> slås, når der er frost? Eller er det bedre bare at vente, og så tage

Lad det være, så slipper du også for så meget mos, der er mange der slår det
alt for langt ned til vinteren, og kommer til at døje med mos, selvfølgelig
kan du da godt få mos alligevel, men det bliver ikke så vildt