er faring med roomba støvsuger robot ?
Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 31-12-04 14:10

har nogen prøvet denne sjove skabning ?

virker den ? smadre den møblerne? bliver katten sindsyg ?

:-]

Jesper 2600

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 31-12-04 14:47

On Fri, 31 Dec 2004 14:10:06 +0100, "Helliganden-[2600]"
<donis5@msn.com> wrote:

>har nogen prøvet denne sjove skabning ?

Ja

>virker den ?

Ja, men ikke overbevisende godt.
F.eks. er det umuligt at komme helt ud i hjørnerne, ligesom den ikke
kan komme ind under lave reoler og sofaer (den er 9 cm høj). Så hvis
du ikke vil indrette dit hjem efter støvsugerens formåen skal du have
en almindeliug støvsuger ved siden - og den kan du jo så ligeså godt
bruge til det hele.

>smadre den møblerne?

nej

>bliver katten sindsyg ?

er alle katte ikke sindsyge i forvejen?

Fra : Christian

Dato : 31-12-04 18:24

"Helliganden-[2600]" <donis5@msn.com> wrote in message
> har nogen prøvet denne sjove skabning ?
>
> virker den ? smadre den møblerne? bliver katten sindsyg ?
>
> :-]
>
> Jesper 2600

det virker,-men husk den erstatter IKKE en normal støvsuger...feks hos os
har vi parket gulve, det gør at roomba nemt kommer rundt, desuden er vores
sofa'er netop høje nok til at roomba kan komme under dem.

for det meste bliver den brugt i køkkenet, efter at vores datter har spist
to-tre gange så er det bare at starte den (efter man lige har fjernet det
store stykker på gulvet)..

soveværelset tager den også fint, og den kommer fint under sengen,og hele
gulvet,-roomba'en er derefter fyldt med hår og støv...selv efter bare en
dag!!,- vi ser det som et supplement.

Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 02-01-05 00:00

ok, hvordan finder den rundt ? stødder den bare ind i ting ? lige som de
legetøjsbiler man kunne få engang, og sikkert endnu,

hvis man er på arbejde i fks 9 timer, køre den så rundt i 9 timer, eller til
batteriet løber tør, eller hvordan finder den selv ud af hvor den har været,
køre den bare rundt på må og få, eller har den en snedig computer der kan
regne det ud ?

jeg gad godt se den aktion,

// Jesper

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-01-05 06:21

video + information her:
http://www.sug.dk/produkt.asp?id=359&popup=

Fra : Armand

Dato : 02-01-05 08:31

jubija@yahoo.dk wrote:

> video + information her:
> http://www.sug.dk/produkt.asp?id=359&popup=

TV2 testede den op mod to andre af slagsen. Indslaget ligger stadig på
TV2's hjemmeside:
http://www.dr.dk/konsum/asx/uds1/robottest.asx

--
Armand.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-01-05 12:02

On Sun, 02 Jan 2005 08:30:52 +0100, Armand <armand@mcchaufforerne.dk>
wrote:

>TV2 testede den op mod to andre af slagsen. Indslaget ligger stadig på
>TV2's hjemmeside:
>http://www.dr.dk/konsum/asx/uds1/robottest.asx

Høhø..

pænt af DR at låne TV2 serverplads hva

Henrik

Fra : Armand

Dato : 02-01-05 19:59

Henrik Madsen wrote:

> Høhø..
> pænt af DR at låne TV2 serverplads hva

Ups!
Anyhow så virker linket som lovet!

Mærkeligt forøvrigt: Jeg startede min søgen efter det erindrede program
på TV2's hjemmeside og endte med klippet på skærmen, og linkede derefter
blot dét videre.
Ergo: TV2 må ligge inde med links til "lignende" programmer på de andre
kanaler :-/

--
Armand.

Fra : Christian

Dato : 02-01-05 10:00

<jubija@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
den har en stødfanger der bliver aktiveret, se hvordan den ser ud indeni

http://www.roombacommunity.com/internals.html

Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 02-01-05 17:24

ah, ja min løsning ville nok bare være noget skum bånd, man kunne klistre
på den

Roomba hvor længe holder den på strøm ? og kan den selv fatte at lade op ?

alle pile prejer på den, synes jeg,

Fra : Christian

Dato : 02-01-05 18:26

> [...]
> på den
>
> Roomba hvor længe holder den på strøm ? og kan den selv fatte at lade op ?

den kan tage 2-3 rum på en opladning...så det er ikke hele hytten den
tager...

det kommer også an på hvilken model de nye har en hurtiglader.

Fra : Nicholai

Dato : 02-01-05 18:29

> Roomba hvor længe holder den på strøm ? og kan den selv fatte at lade op ?

Nej den kan ikke fatte at lade op selv

den skal i en lader. Du skal op og have "den røde" (kan ikke huske hvem der
laver den) men den koster 12.000 for at den selv kan finde tilbage til basen
og lade op

//Nicholai

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 02-01-05 18:49

On Sun, 2 Jan 2005 18:29:22 +0100, "Nicholai" <nicholai@> wrote:

> [...]
>laver den) men den koster 12.000 for at den selv kan finde tilbage til basen

Passer ikke. Roomba SE kører selv til ladestation. Jeg ved det, for
jeg har den selv og gav omkring kr. 3.000,- for den hos www.sug.dk.

Som tidligere nævnt kan den ikke erstatte en almindelig støvsuger til
fulde. Men hvor er jeg glad for den i det daglige, hvor den futter
rundt og tager "alt det grove". Den holder, hvad de lover, vil jeg
mene.

Venlig hilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 02-01-05 18:57

> Passer ikke. Roomba SE kører selv til ladestation. Jeg ved det, for
> jeg har den selv og gav omkring kr. 3.000,- for den hos www.sug.dk.

De siger i Konsum på dr at den "banker" ind i paneler og møbler, så der
kommer mærker - passer det...? Eller er den "nye version" ændret så den ikke
kører ind i tingene... Hvor meget larmer den i forhold til en alm.
støvsuger - kan man have den kørende om natten eller skal man vente til man
er ude af huset :D

Lars

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 02-01-05 19:21

On Sun, 2 Jan 2005 18:56:52 +0100, "Lars Koch - Odense"
<lkh79@REMOVEhotmail.com> wrote:

> [...]
>kører ind i tingene... Hvor meget larmer den i forhold til en alm.
>støvsuger - kan man have den kørende om natten eller skal man vente til man

Spørgsmålet er måske, hvilke paneler og møbler, man har. Jeg har ikke
bemærket mærker i noget. Men er man nervøs for det, kunne man måske
sætte en eller anden blød tætningsliste på maskinen, der hvor den
kommer i kontakt med omgivelserne.

Den larmer vel sådan ca. som en almindelig støvsuger, bare på en anden
måde Det er sådan lidt svært at forklare. Men støjsvag er den
ikke.

Venlig hilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Christian

Dato : 02-01-05 19:20

"Lars Koch - Odense" <lkh79@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> ikke kører ind i tingene... Hvor meget larmer den i forhold til en alm.
> støvsuger - kan man have den kørende om natten eller skal man vente til

der kommer ikke mærker i nogle af mine møbler.

Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 02-01-05 22:30

Ahhh har lige set man kan få en der hedder discovery den finder selv hjem
til opladeren ganske smart, I ØVRIGT koster den kun 280$ på deres
hjemmeside. er igang med at finde ud af om jeg må købe den direkte.

Jesper

Fra : Armand

Dato : 03-01-05 00:48

Helliganden-[2600] wrote:
> Ahhh har lige set man kan få en der hedder discovery den finder selv hjem
> til opladeren ganske smart, I ØVRIGT koster den kun 280$ på deres
> hjemmeside. er igang med at finde ud af om jeg må købe den direkte.

Hæ!
Usenet er dejligt uforudsigeligt:
Her er en mand der spørger til et produkt, og får (endda rimeligt
positive) svar som må regnes for relevans-mæssigt at ligge over
forventet niveau - Og finder i strengen inspiration til at surfe videre,
og finder frem til at helt femte produkt, som ingen i strengen endnu har
vist kendskab til og hvis væsentligste forskel tydeligvis er prisen!
Hvorfor erkender folk dog ikke hvad det er der i den sidste ende
virkeligt trækker, og derfor nøjes med blot at spørge til prisen?

--
Armand.

Fra : Helliganden [2600]

Dato : 03-01-05 01:03

urm, fordi jeg ikke havde kendskab til prisen fra start :-], og fordi jeg
ikke var bekendt med der fantes 5 forskellige modeller af samme, men jeg
blev jo klogere af at poste her, og det var jo lige det jeg søgte :-]

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 03-01-05 08:55

On Sun, 2 Jan 2005 22:30:26 +0100, "Helliganden-[2600]"
<donis5@msn.com> wrote:

>Ahhh har lige set man kan få en der hedder discovery den finder selv hjem
>til opladeren ganske smart, I ØVRIGT koster den kun 280$ på deres
>hjemmeside. er igang med at finde ud af om jeg må købe den direkte.

Den kunne jeg godt tænke mig at se. Har du et link?

Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 03-01-05 15:23

Dorte R.M. Hansen wrote:

> Den kunne jeg godt tænke mig at se. Har du et link?
>
> Dorte

Vær lige opmærksom på om laderen er til 230V
Ebbe.

Fra : Helliganden [2600]

Dato : 04-01-05 21:14

http://www.irobot.com