Svejseanlæg
Fra : David

Dato : 22-12-04 11:22

Hej NG

Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne svejse
indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom osv. ville vi
prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned fra loftet som skulle
kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har allerede prøvet med noget
alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har en
nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".

Mvh
David

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-12-04 17:25

On Wed, 22 Dec 2004 11:22:16 +0100, David wrote:

> [...]
> alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har en
> nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".

Du kan bruge en kraftig PVC-pressening.
--
MVH
osv...

Fra : David

Dato : 23-12-04 11:12

Er du sikker på at det kan holde.

Mvh
David

Fra : David

Dato : 23-12-04 12:27

altså at det ikke bare smelter da gløderne er sindssyg varme.

mvh
David

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-12-04 15:39

On Thu, 23 Dec 2004 11:12:04 +0100, David wrote:

> Er du sikker på at det kan holde.

Ja. PVC er i øvrigt selvslukkende, så det bryder ikke bare lige i brand.

--
MVH
osv...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-12-04 20:29

On Thu, 23 Dec 2004 15:39:16 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.invalid> wrote:

>Ja. PVC er i øvrigt selvslukkende, så det bryder ikke bare lige i brand.

PVC udvikler dog klordampe, når det brænder/smelter - så man skal ikke
fyre for meget op under det.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-12-04 01:30

On Thu, 23 Dec 2004 20:29:08 +0100, jubija wrote:

> PVC udvikler dog klordampe, når det brænder/smelter - så man skal ikke
> fyre for meget op under det.

Der er slet ikke energi nok i en svejseglød til at hverken antænde eller
smelte en PVC-pressenning.

--
MVH
osv...

Fra : Armand

Dato : 24-12-04 13:16

David wrote:
> [...]
> alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har en
> nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".

Når nu det alligevel kun er lejlighedsvis svejsearbejde, så er våde
lagner eller andet ikke kunststof ganske udemærkede i sin enkelthed:
Væden danner et dampskjold mellem glød og stof hvorved de nærmest
preller af!
Sørg endelig for at holde gardinerne helt op i loftshøjde for at fange
de gløder der tager en ballistisk rute!!

Forøvrigt: Du får det til at lyde som at svejsegløder fra en CO2-svejser
kan sætte en kampstensbygning i brand, og det holder ikke.
Dine bestræbelse skal kun ses i relation til kosmetikken á små sorte
brændmærker på borde og hylder - Bilen og bøtterne med oliemaling samt
olie/terpentin -dunkene og plæneklipperens bensindunk bør under alle
omstændigheder fjernes fra rummet(garagen?)!

--
Armand.

Fra : Rasmus

Dato : 27-12-04 09:40

"David" <Divad@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> allerede prøvet med noget alukraft, men det så ud til at det gik lige
> igennem. Er der nogen der har en nem og billig løsning til hvordan man

Eller skaf et par brandtæpper ! Det bruger vi på arbejdet når vi skal
beskytte mod svejsegnister ol.