Älvsbyhus er det ok?
Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 21-12-04 21:06

Hej Alle

Mig og konen går og overvejer og bygge et nyt hus, vi har fundet et
Älvsbyhus (træhus) http://www.alvsbyhus.dk/
som er meget billigt.
Er der nogen der har hørt om eller endnu bedre bor i et sådant hus?

Mvh
Jacob

Fra : kvaerulant

Dato : 22-12-04 11:11

Jacob Bech Hansen wrote:

> [...]
>som er meget billigt.
>Er der nogen der har hørt om eller endnu bedre bor i et sådant hus?

Det danske klima er ikke egnet til træhuse, da vinteren er for varm og våd.
I et klima hvor vinterens nedbør kommer som sne, så holder træhuse bedre.

De bedste huse er af rå sten, da maling ikke holder til frost og tø.

Fra : anders majland

Dato : 22-12-04 11:41

> [...]
> I et klima hvor vinterens nedbør kommer som sne, så holder træhuse bedre.
>
> De bedste huse er af rå sten, da maling ikke holder til frost og tø.

Det skrev du også 6/12 - Så istedet for at gentage mig selv vil jeg bare
henvise til indlægene fra da:
http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.hus-og-have/browse_thread/thread/f17b46baca094f44/1947ef5cad99cfe5?q=kvaerulant&_done=%2Fgroups%3Fq%3Dkvaerulant%26start%3D20%26scoring%3Dd%26hl%3Den%26&_doneTitle=Back+to+Search&&d#1947ef5cad99cfe5

Jeg ved ikke om linket virker - men sellers så søg på "Nyt Træhus"

/A

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-12-04 12:13

> Det skrev du også 6/12 - Så istedet for at gentage mig selv vil jeg bare

Bva Ha Ha nu skriver han at maling ikke holder til frost og tø! Det
samme må man da sige da i så fald sige om sten, der jo i modsætning til
træhuse kan springe i frostvejr.

Bare smid ham i dit filter. Så længe han ikke kommer med dokumentation
for så "revolutionerende oplysninger" så er han ikke interessant.

Mht. Älvsbyhus, vil jeg sige: Tag ud og kig på et, du får hvad du
betaler for.
Men det kan da godt være konstruktionen er i orden.

Mvh

Jesper.

Fra : anders majland

Dato : 22-12-04 12:35

> Bare smid ham i dit filter. Så længe han ikke kommer med dokumentation for
> så "revolutionerende oplysninger" så er han ikke interessant.

Mit indlæg var mest af hensyn til Jacob der nok ikke havde set det 14 dage
gamle indlæg.

/A

Fra : kvaerulant

Dato : 22-12-04 20:18

Jesper Hansen wrote:

> [...]
> betaler for.
> Men det kan da godt være konstruktionen er i orden.

Det er altså dyrt at vedligeholde et træhus frem for et murstenhus.

Særligt er det dyrt med spåntage!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-12-04 21:07

> samme må man da sige da i så fald sige om sten, der jo i modsætning til
> træhuse kan springe i frostvejr.

Øh, nej. Ikke hvis vi snakker _sten_ i betydningen granit osv.
Og vi har kun bygget træhuse de sidste 10-15 år. Før i tiden byggede vi
altid i sten eller mursten. Hvorfor?

Mvh Maria

Fra : Peter Sindrup

Dato : 22-12-04 12:04

> Mig og konen går og overvejer og bygge et nyt hus, vi har fundet et
> Älvsbyhus (træhus) http://www.alvsbyhus.dk/
> som er meget billigt.
> Er der nogen der har hørt om eller endnu bedre bor i et sådant hus?

Jeg ville tage kontakt til firmaet, og spørge om de kunne henvise
til nogle "referance-kunder", og så evt. få skabt kontakt til dem.

Jeg er opmærksom på at firmaet naturligvis ikke vil henvise
til utilfredse kunder, men det er bedre end alternativet.

Peter

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 28-12-04 12:35

Tak for svarene, jeg har fundet et par huse jeg vil tage ud og kigge på og
snakke om.

Godt Nytår

Jacob