polering af gulv
Fra : Per H

Dato : 19-12-04 19:56

Jeg har taget tæppet ef mit egetræsgulv, men det er meget mat i
lakken, og jeg vil have det mere blankt, uden at skulle lakere det.

Kan jeg polere det, så det bliver mere blankt?

jeg har tænkt mig at leje en maskine men rondel på, så det kan
blive renset, men kan man ikke give det noget olie, samtidig?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-12-04 23:15

On Sun, 19 Dec 2004 19:56:20 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Jeg har taget tæppet ef mit egetræsgulv, men det er meget mat i
>lakken, og jeg vil have det mere blankt, uden at skulle lakere det.
>
>Kan jeg polere det, så det bliver mere blankt?

Ikke hvis det er lakeret med mat lak... Men ellers er en omgang
bonevoks den rette kur.

> jeg har tænkt mig at leje en maskine men rondel på, så det kan
>blive renset, men kan man ikke give det noget olie, samtidig?

Olie kan ikke trænge ned i et lakeret gulv, det vil blive liggende på
overfladen. Man kan evt. give det noget selvblankende gulvpolish
(påføres med en flad moppe eller en skungummisvamp) inden bonevoksen
kommer på banen.

Fra : Per H

Dato : 25-12-04 12:04

On Sun, 19 Dec 2004 23:15:26 +0100, jubija@yahoo.dk skrev:

>Ikke hvis det er lakeret med mat lak... Men ellers er en omgang
>bonevoks den rette kur.
Skal gulvet ikke rengøres først, og med hvad?

grundrens på maskinen evt??

--
Vh Per

icq 8212837