WC løber
Fra : pepss

Dato : 18-12-04 17:59

Hejsa NG

vores WC løber jeg her prøvede at skille det "vand noget" af men kan ikke
finde problemet.
hvad skal man kikke efter når ens WC løber?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jan Dam

Dato : 18-12-04 18:51

On Sat, 18 Dec 2004 17:58:36 +0100, "pepss" <olefriis@privat.dk>
wrote:

>Hejsa NG
>
>vores WC løber jeg her prøvede at skille det "vand noget" af men kan ikke
>finde problemet.
>hvad skal man kikke efter når ens WC løber?

Det kommer helt an på fabrikat og måske også model,
så du må enten komme med nogen flere oplysninger,
eller ringe efter en VVS mand.

mvh Jan

Fra : pepss

Dato : 18-12-04 19:09

"Jan Dam" skrev
"pepss"

> Det kommer helt an på fabrikat og måske også model,
> så du må enten komme med nogen flere oplysninger,
> eller ringe efter en VVS mand.

kan det passe det er et lfø? det er væghengt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-12-04 19:43

pepss wrote:
> kan det passe det er et lfø? det er væghengt

Det kan da godt passe - så er der igen flere modeller.

Fælles for dem er så at der er to åbenlyse muligheder:

I bunden ved udløbet er der en "stor" gummiring, der kan være utæt, så
vandet løber ud - der er forskel på størrelsen alt efter hvilken Ifö model,
det er.

Indeni svømmerventilen er der en pakning - hvis den er idu vil vandet også
løbe - igen er der forskel alt efter ifö model.

Jan (en anden Jan)

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Gunnar

Dato : 18-12-04 19:58

> [...]
>
> Indeni svømmerventilen er der en pakning - hvis den er idu vil vandet også
> løbe - igen er der forskel alt efter ifö model.

Hej.
Start med at skrue toppen af, først knappen og dernæst den møtrik der holder
låget, læg det forsigtigt og tag en lommelygte og se ned i cisternen. Måske
kan du se hvad problemet er, måske noget er forskubbet. I bunder ligger der
en prop med en gummipakning om, se om den er i stykker, det er helt sikkert
der problemet er.
Gunnar

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-12-04 00:16

> vores WC løber jeg her prøvede at skille det "vand noget" af men kan ikke
> finde problemet.
> hvad skal man kikke efter når ens WC løber?

Hvor det løber hen så man kan fange det igen )

Stef
Der trænger til at komme i posen

Fra : pepss

Dato : 19-12-04 20:44

"Stefan Jacobsen" skrev

> Hvor det løber hen så man kan fange det igen )

det vil jeg så gøre efter jul

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-04 20:49

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor det løber hen så man kan fange det igen )

Har du set nogen indhente nogetsomhelst, med bukserne nede om hælene???
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-04 23:43

Preben Riis Sørensen wrote:

> Har du set nogen indhente nogetsomhelst, med bukserne nede om
> hælene???

http://ginnerskov.frac.dk/sjov/udgang.htm

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 01:14

Den 18/12-2004 klokken 19:58, skrev
"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
i <41c47dbf$0$70827$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Start med at skrue toppen af, først knappen og dernæst den møtrik der
> holder låget, læg det forsigtigt og tag en lommelygte og se ned i
> cisternen.

Efter ovennævnte, så kig på vandstanden i cisternen. Er vandstanden så
høj, at vandet løber ud af overløbet, så er det svømmerventilen, der er
problemet.
Hvis vandstanden er lavere, så er det bundventilen, der er utæt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : pepss

Dato : 19-12-04 20:42

<Kjeld Nielsen kjeldn> skrev

> [...]
> problemet.
> Hvis vandstanden er lavere, så er det bundventilen, der er utæt.

takker nu tror jeg det lykkes for mig