Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Rygter om nye kameraer ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-05 15:39

Jeg har ledt efter et kompakt kamera, med en rimelig billedkvalitet,
og en fornuftig hastighed (som supplement til 20D).

Det eneste med en rimelig billedkvalitet jeg har kunnet finde er
IXUS 500, men det er måske lige stort nok, og så er det ikke verdens
hurtigste.

Har overvejet IXUS 40 meget, men det er ikke helt oppe i den
kvailitet jeg gerne vil have.

Nogen ideer om hvornår der kommer en hurtig afløser ? (Digic II)
(og selvfølgelig vil Av + Tv programmer og RAW være velkomment).

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-02-05 15:42

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
>
> Nogen ideer om hvornår der kommer en hurtig afløser ? (Digic II)
> (og selvfølgelig vil Av + Tv programmer og RAW være velkomment).

Der er en stor fotomesse sidst på måneden - PMA hedder den vist - der kommer
nok nogle annonceringer.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-02-05 18:28

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen ideer om hvornår der kommer en hurtig afløser ? (Digic II)
>(og selvfølgelig vil Av + Tv programmer og RAW være velkomment).

Der er PMA show i Orlando 20-23 feb. Så der kommer nok mange nyheder. Du
kan følge med på DP Review her:
http://www.dpreview.com/articles/pma2005/

Skal det iøvrigt absolut være Canon. Der findes jo andre producenter med
bedre produkter fx: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv3/

Du kan evt se efter et Sony DSC-V1. Det laves ikke mere, så det kan
måske fås billigt. http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-05 19:29

In article <143v011kjre574hmrmfk3l67avoooi2udt@4ax.com>, Peter Rongsted wrote:
> [...]
> bedre produkter fx: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv3/
>
> Du kan evt se efter et Sony DSC-V1. Det laves ikke mere, så det kan

V1 = 291 gram, V3 = 390 gram, begger noget over 5cm tykke.
Det er ikke det jeg leder efter, jeg leder efter kompaktkamera til
lommen, ikke noget dSLR wannabe.

Der er en grund til jeg nævnte IXUS 40. Mit eksisterende der
vejer 250 gram, og er 114x60x32mm er for stort til formålet.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-02-05 19:38

On Sun, 13 Feb 2005 18:28:57 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
> [...]

>Der er en grund til jeg nævnte IXUS 40. Mit eksisterende der
>vejer 250 gram, og er 114x60x32mm er for stort til formålet.

Hvad med Sony DSC T3

Vejer 171 g incl batteri. Fylder 91x60x18 mm

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-05 19:48

In article <1h7v01le4o4ug3mi0lsmls5crno6r59llt@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> Hvad med Sony DSC T3
>
> Vejer 171 g incl batteri. Fylder 91x60x18 mm

Størrelsesmæssigt i orden. Så er der de sædvanlige Sony problemer.
De bruger ikke standardhukommelse, kun dyre Memorystick.

Hvordan er hastigheden ?

Billedkvaliteten på dpreview er OK - Så slipper jeg for selv at
køre farvemætning op :) Den klipper dog lidt meget højlys.
Og så kravler vi også over min hard-limit på 3000 kr som et
IXUS 500 koster, eller de 2700 som IXUS 40 koster.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-02-05 20:03

On Sun, 13 Feb 2005 18:47:43 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Størrelsesmæssigt i orden. Så er der de sædvanlige Sony problemer.
>De bruger ikke standardhukommelse, kun dyre Memorystick.
>
>Hvordan er hastigheden ?

Jeg har ikke nogen tal men det er bestemt i den hurtige ende. Og ja
det irriterer mig også at det anvender det nye Memorystick Duo. Men
størrelsen passer mig fint til de steder hvor jeg ikke kan/gider tage
mit 20D med.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-05 20:31

In article <jt8v01dubc29vp34g9ih7daq0fcsj5m34u@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> [...]
> det irriterer mig også at det anvender det nye Memorystick Duo. Men
> størrelsen passer mig fint til de steder hvor jeg ikke kan/gider tage

Kan man tage opladeren med uden dockingstation ? Hvor meget hukommelse
har du købt ?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-02-05 21:07

On Sun, 13 Feb 2005 19:30:58 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Kan man tage opladeren med uden dockingstation ? Hvor meget hukommelse
>har du købt ?

Ja opladeren kan tilsluttes kameraet direkte. Jeg købte 512 MB.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-02-05 22:02

>Størrelsesmæssigt i orden. Så er der de sædvanlige Sony problemer.
>De bruger ikke standardhukommelse, kun dyre Memorystick.

Det var derfor jeg valgte nævne V1 og V3. De kan nemlig også bruge
CF-kort. Men jeg kan godt se, at de er noget størrer end det du søger.

Peter