direct mail
Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-01 12:02

Hejsa

Jeg vil gerne have at når folk trykker på en maillink på min hjemmeside så
kommer der en defineret tekst i emne-feltet pr. automatik. Hvordan gør jeg
det?

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Martin Møller

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-05-01 12:05

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne have at når folk trykker på en maillink på min hjemmeside så
> kommer der en defineret tekst i emne-feltet pr. automatik. Hvordan gør jeg
> det?

I dit link tilføjer du:

%20 er som du nok har gættet mellemrum.

--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-01 12:49

Mange tak. Det var lige det jeg skulle bruge

Fra : Erik Isager

Dato : 23-05-01 18:25

> %20 er som du nok har gættet mellemrum.

Det stod jeg også lige og manglede, hvorfor skriver du de 20% ??

Kan man også putte en tekst til afkrydsningsfelter i selve indholdet af
mailen ?? jeg er godt klar over at jeg er tæt på noget der ligner Formmail,
men min udbyder understøtter ikke FrontPage Server extensions

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 23-05-01 18:45

> %20 er som du nok har gættet mellemrum.

Det stod jeg også lige og manglede. Hvorfor skriver du de 20% ??

Kan man også sætte en standardtekst i selve mailen ?? hvis ja, hvordan ??
jeg er godt klar over det nærmer sig "formmali" , men min udbyder
understøtter ikke FP

Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-01 20:05

Wed, 23 May 2001 19:44:35 +0200, skrev "Erik Isager"
<erik.isager@haslev.mail.telia.com>:

>Det stod jeg også lige og manglede. Hvorfor skriver du de 20% ??

%20 er som skrevet mellemrum.

>Kan man også sætte en standardtekst i selve mailen ?? hvis ja, hvordan ??

<a
href="mailto:julemand@groenland.gl?subject=Min%20ønskeseddel&body=Jeg%20har%20været%20sød%20i%20år.%0D%0ASå%20jeg%20ønsker%20mig.">Skriv
til julemanden</a>

%0D%0A er linjeskift, virker vidst nok ikke i Outlook Express, men gør
i f.eks. Agent

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Erik Isager

Dato : 23-05-01 22:27

> %20 er som skrevet mellemrum.

Jo! jeg kan godt læse ?? men når jeg istedet bare laver mellemrum, så ser
det ok ud når jeg tester !! er der nogle programmer der kræver de %20 til
mellemrum ??

Det virker jo bare Tak for det!

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 24-05-01 00:00

??

Hvor meget ??

jeg har forsøgt med
---
href="mailto:e.i@get2net.dk?Subject=Tilmelding&
body=Jeg vil gerne gå på hold 1 der starter d.%0D%0A
Mit navn er:%0D%0A
Min adresse er:%0D%0A
Post nr. og By:%0D%0A
Tlf:%0D%0A
E-mail:%0D%0A
Hunds navn:%0D%0A
Hunden er født år:%0D%0A
Hunden er en (race):%0D%0A
Hundens forsikring gælder til:%0D%0A
Hundens vaccination gælder til:
">
---
det er mere en min Outlook kan klare ??? den øverste halvdel går udmærket !
men ikke det hele.
hvad er begrænsningen ?? eller er der en anden årsag til problemet ??

Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 01:35

Thu, 24 May 2001 00:59:52 +0200, skrev "Erik Isager"
<erik.isager@haslev.mail.telia.com>:

>det er mere en min Outlook kan klare ??? den øverste halvdel går udmærket !
>men ikke det hele.

Jeg ved ikke, hvor meget OE kan klare, bruger den ikke, men du skal
ihvertfald have %20 som mellemrum i stedet for et blankt felt.

Flg. virker i Agent:
<a
href="mailto:e.i@get2net.dk?Subject=Tilmelding&body=Jeg%20vil%20gerne%20gå%20på%20hold%201%20der%20starter%20d.%0D%0A
Mit%20navn%20er:%0D%0A
Min%20adresse%20er:%0D%0A
Post%20nr.%20og%20By:%0D%0A
Tlf:%0D%0A
E-mail:%0D%0A
Hunds%20navn:%0D%0A
Hunden%20er%20født%20år:%0D%0A
Hunden%20er%20en%20(race):%0D%0A
Hundens%20forsikring%20gælder%20til:%0D%0A
Hundens%20vaccination%20gælder%20til:">
Jeg ønsker at tilmelde mig </a>

Mindst dette, skal stå på en linje:

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Erik Isager

Dato : 24-05-01 16:19

> Jeg ved ikke, hvor meget OE kan klare, bruger den ikke, men du skal
> ihvertfald have %20 som mellemrum i stedet for et blankt felt.

OE, er det Outlook Express ? jeg bruger Outlook 2000
OK jeg burger bare %20

> [...]
href="mailto:e.i@get2net.dk?Subject=Tilmelding&body=Jeg%20vil%20gerne%20gå%2
0på%20hold%201%20der%20starter%20d.%0D%0A
osv.osv..
---
jeg har stadig problemer:
hvis jeg i FP preview prøver "linket" kommer der en fejlmeddelse:
Frontpg har udført en ulovlig handling !!!
hvis jeg åbner siden i Internet Explore (5.5) kommer der en fejlmeddelse:
Iexplore har udført en ulovlig handling !!!

Hvad skal jeg nu prøve ??

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 24-05-01 19:11

"

> [...]
> hvis jeg åbner siden i Internet Explore (5.5) kommer der en fejlmeddelse:
> Iexplore har udført en ulovlig handling !!!

---
Jeg har nu lagt siden ud, så kan problemet måske nemmere findes ??

http://hjem.get2net.dk/isager/test2.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 20:39

Thu, 24 May 2001 20:10:54 +0200, skrev "Erik Isager"
<erik.isager@haslev.mail.telia.com>:

>Jeg har nu lagt siden ud, så kan problemet måske nemmere findes ??

Virker fint i Agent, hvordan det opfører sig i OE (= Outlook Express)
ved jeg ikke, da jeg ikke har den installeret.

Men som jeg skrev:
Jeg mener at OE har problemer med linjeskiftene.

Get2net tilbyder sikkert nogen cgiscripts og dermed formmail, som du
kan bruge på siden.

Prøv at gå ind på deres hjemmeside eller spørg support, det vil være
en meget bedre løsning.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Erik Isager

Dato : 24-05-01 22:48

--
Ja det har de, og jeg har hentet dem hjem, men jeg kan ikke finde ud af at
sætte dem ind så det ligner noget. Og et andet problem er også, at det DcH

Men jeg kan jo lægge et link til den, så er der måske hjælp at hente her,
også til det ??

http://www.dch-haslev.dk/indmeld.htm

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 26-05-01 00:06

http://www.dch-haslev.dk
/ indmeldelse ???

Jeg har fusket lidt !!
Jeg har forsøgt at få formmail til at virke på min hjemmeside, og det er
lykkedes hurra !

og så her jeg blandet 2 web steder, sådan at når jeg er på DcH Haslevs
hjemmeside og vælger tilmelding, så har jeg linket til min tilmelding, og
tilsyneladende virker det. Jeg har så brugt de samme krav som der var på den
gamle tilmelding, at alle felter på nær E-mail skal udfyldes, ellers kommer
der en fejlmeddelelse, og her har jeg så et problem. Når den kommer, og jeg
så trykker på "tilbage" så kommer jeg til en "ny" tilmelding og ikke den
"gamle" som jeg måske er begyndt at udfylde. Hvad gør jeg galt her ???

Erik Isager

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 26-05-01 08:33

On Sat, 26 May 2001 01:05:53 +0200, "Erik Isager"
<erik.isager@haslev.mail.telia.com> wrote:

> http://www.dch-haslev.dk/indmeldelse ???
>
>Jeg har fusket lidt !!

På denne side skal koden først være på plads, inden formularen virker.

<FORM METHOD="GET" ACTION="/cgi-bin/formmail">

Herover mangler "efternavn" på selve cgi/pl filen !
og al koden skal flyttes efter et <body> tag !

--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk

Fra : Erik Isager

Dato : 26-05-01 12:55

Jeg forstår ikke helt hvad du mener ??

> På denne side skal koden først være på plads, inden formularen virker.
>
> <FORM METHOD="GET" ACTION="/cgi-bin/formmail">

Denne har jeg med, men i hvilken rækkefølge skal der forskellige ting stå ??

> Herover mangler "efternavn" på selve cgi/pl filen !
> og al koden skal flyttes efter et <body> tag !

Hvad mener du med "efternavn" ? hvis der er vejen til indmeldelse, så var
det for at sikre mig at dem der "tjekkede" den for fejl kom den rigtige vej
ind ( jeg ved ikke om det gør en forskel ? )

OK koden <boby> er flyttet !

Men jeg har ikke fået løst problemet, hvis der bliver "sendt" før alle
felter er udfyldt ??

( jeg kan se at der er "lokal" hjælp ?? )

##

<FORM METHOD="GET" ACTION="/cgi-bin/formmail">

<input type=hidden name="recipient"
value="e.i@get2net.dk,erik.isager@haslev.mail.telia.com">
<input type=hidden name="subject" value="test indmelding">
<input type=hidden name="redirect"
value="http://hjem.get2net.dk/isager/tak.htm">
<input type="hidden" name="required"
value="navn,adresse,by,tlf,hundenavn,hundealder,race,forsikring,vacc,modul">
<input type="hidden" name="sort"
value="order:navn,adresse,by,tlf,email,hundenavn,hundealder,race,forsikring,
vacc,modul">
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect"
value="http://hjem.get2net.dk/isager/fejl.htm">
##

Erik Isager

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 26-05-01 14:20

On Sat, 26 May 2001 13:55:11 +0200, in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage you wrote:

><FORM METHOD="GET" ACTION="/cgi-bin/formmail">

Perl scriptet skal hedde formmail.pl eller formmail.cgi for at
serveren kan parce perl koden, så derfor ved efternavnet
.pl :

FORM METHOD="GET" ACTION="/cgi-bin/formmail.pl"

desuden skal "formmail.pl" selvfølgelig sættes rigtigt op !

PS : Læs evt. den hjælpefil jeg har sendt til din email addresse, og
vær opmærksom på at der er forskel på store og små bogstaver på en
Unix server.

Fra : Erik Isager

Dato : 26-05-01 17:45

---
> [...]
> så trykker på "tilbage" så kommer jeg til en "ny" tilmelding og ikke den
> "gamle" som jeg måske er begyndt at udfylde. Hvad gør jeg galt her ???

Jeg stod og tænkte medens jeg skrællede kartofler !!

Når min fejlmeddelelse kommer frem, så er det i et nyt vindue, så jeg skal
jo bare have det vindue med fejlmeddelelsen lukket !!! hvad skal jeg skrive
som link på en tekst del lyder "tilbage" ?? Så er jeg jo tilbage på den
formmail jeg er begyndt at udfylde. -- det virker hvis jeg bruger X oppe i
højre hjørne.

Erik Isager

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 26-05-01 18:30

On Sat, 26 May 2001 18:44:45 +0200, "Erik Isager"
> [...]

>formmail jeg er begyndt at udfylde. -- det virker hvis jeg bruger X oppe i

<A HREF="javascript:history.back();"></A>

MVH : John Boyschau.

Fra : Erik Isager

Dato : 26-05-01 19:17

> <A HREF="javascript:history.back();"></A>

Og så lige for at være sikker,
betyder det ikke at jeg "går et vindue tilbage"
jeg vil gerne lukke det vindue med fejlmeddelelsen, så er jeg i min
"formmail" igen

Erik Isager

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 26-05-01 20:46

On Sat, 26 May 2001 20:17:27 +0200, "Erik Isager"

>Og så lige for at være sikker,
>betyder det ikke at jeg "går et vindue tilbage"

Jo .... og

<A HREF="javascript:history.back(-2);">To sider tilbage</A>

>jeg vil gerne lukke det vindue med fejlmeddelelsen, så er jeg i min
>"formmail" igen

<A HREF="javascript:window.close();">Lukker Vindue</A>

MVH : John Boyschau.

Fra : Erik Isager

Dato : 26-05-01 21:20

<A HREF="javascript:window.close();">Lukker Vindue</A>

Det var det jeg manglede, nu tror jeg det virker som jeg gerne vil have,
jeg falder nok senere over et par detaljer, men det er vel den måde man
kommer videre på. Man får en ide, og så må man jo prøve om man kan få det
til at virke.!!

Tak for hjælpen
jeg komme nok igen !

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 19-07-01 19:16

Hej ! det noget siden denne kørte, men jeg har lige et tillægsspørgsmål :

jeg har lavet følgende :
....@get2net.dk?Subject=Mere information om
hundesport&body=Jeg%20vil%20gerne%20vide%20mere%20om:"
og det virker, men lige en detalje, efter mailprogrammet er åbnet, og emne
& tekst er sat ind .
Så står markøren foran: jeg vil gerne vide mere om :

kan man gøre noget så den istedet er efter om :
eller på en ny linje under ???

Erik Isager