Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hot pixel + Eos 20D
Fra : Michael Birkmose

Dato : 12-02-05 14:26

Hejsa,

I går fik jeg mit 3. Eos 20D (de to andre var fuldt med støv(!)) - Canon har
også erkendt at de to tidligere åbenbart kom fra en uheldig produktion.

Anyhow det nye kammera havde også lidt støv - men ikke noget der rigtigt gør
noget. Går efterhånden ud fra at man ikke kan undgå at købe det med lidt
støv i??

Men problemmet med det nye er hot pixels - prøv at se her:

http://birkmose.org/eos20d/hotpixel.jpg

Billederne er taget ved iso 400 med en blændetid på 1/50 s.
Jeg ved godt at der kan opstå hot pixels ved lange blændetider, men ved 1/50
sekund?
Med to tidligere 20D'er jeg havde var der ingen problemmer - heller ikke ved
5 sekunders blændetid f.eks.

Min kammerahandler har sendt klagen videre til Canon, som så skal afgøre om
det er normalt forventligt eller ej - hvis det er normalt har
kammerabutikken lovet mig at jeg kan få mine penge tilbage.

Synes i at det lyder iorden med hot pixels ved den blændetid?

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-02-05 14:35

> Anyhow det nye kammera havde også lidt støv - men ikke noget der rigtigt
gør
> noget. Går efterhånden ud fra at man ikke kan undgå at købe det med lidt
> støv i??

Ja, uanset hvad, så vil du få støvproblemet. Det er dog til at leve med. Se
en af de mange indlæg herom i gruppen via en Google søgning.

> [...]
> kammerabutikken lovet mig at jeg kan få mine penge tilbage.
>
> Synes i at det lyder iorden med hot pixels ved den blændetid?

Nej, det mener jeg ikke. Se her
http://www.starzen.com/imaging/deadpixeltest.htm.
Jeg har prøvet min 20D og på ISO 100 var der en enkelt på omkring 30sek. og
ved ved højere ISO omkring 1 sek. eksponering. Ingen permanente døde eller
hotte pixels. Det var tilbage i oktober jeg testede den og jeg har ikke
detaljerne.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-05 17:19

> Ja, uanset hvad, så vil du få støvproblemet. Det er dog til at leve med.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse

Er det ikke noget genereliserende vås?!?! Læs evt.
http://www.kenrockwell.com/tech/cleaning.htm

Selvom støv tilsyneladende et er udbredt problem, er det vel ikke
ensbetydende med at ALLE har problemer med støv?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-02-05 18:33

> Er det ikke noget genereliserende vås?!?! Læs evt.

Hvis du ikke mener at der er problemer med støv, så er det nok fordi du lige
har fået et dslr. Ellers vil du selv erfare det.
--
Kind Regards,
Hans Kruse