Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CompactFlash ctr. MicroDrive
Fra : Erik Panduro

Dato : 10-02-05 23:44

Hej NG

Hvad vil I anbefale til et CANON 300D.

Jeg har en 1 GB IBM Microdrive og et SanDisk Ultra II 1 GB.

Et af lagermedierne skal sælges sammen med et CASIO QV-5700.

Hvilket lagermedie skal jeg beholde - og hvorfor
(noget med lagringshasighed og holdbarhed)

På forhånad tak

MvH
Erik Panduro

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-02-05 23:52

Til en 300D gør det ingen forskel mht. hastighed. Den er så langsom så begge
er hurtigere end kameraet.
Hvis du køber et hurtigere kamera, som f.eks. 20D så er Sandisk the keeper.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-02-05 10:11

"Hans Kruse"
> [...]
> er hurtigere end kameraet.
> Hvis du køber et hurtigere kamera, som f.eks. 20D så er Sandisk the keeper.

Hihihi - det er funny..
Erik du kan nok få mere for Sandisken, så sælg du den og hvis du en dag
opgraderer, er CF kort blevet endnu billigere og endnu hurtigere - såå..
Jeg har forskellige hurtige CF og microdrives i min mark II og for mig
er det sku hip som hap hvad der sidder i kameraet.. Jeg købte microdrives
da de var væsentlig billigere end CF og de har fungeret perfekt, idag er
prisforskellen så lillebitte at jeg nok ville vælge CF, det er sikkert bare
noget psykologisk, hehe.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-02-05 08:39

> [...]
> da de var væsentlig billigere end CF og de har fungeret perfekt, idag er
> prisforskellen så lillebitte at jeg nok ville vælge CF, det er sikkert

Max, i din mk II er det ligegyldigt fordi den interne buffer er så stor at
du formentlig aldrig rammer loftet. På en 20D gør det samme sig gældende,
hvis man skyder i jpg format. Hvis man derimod skyder i raw format (og det
skulle jeg havde nævnt!) er bufferen kun på 6 billeder og når den skyder
5fps fylder man bufferen på lidt over et sekund, så er det altså vigtigt
hvor hurtig bufferen bliver clearet igen. Der er Sandisk II ca. 2x hurtigere
end MD. Se her
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303.
Nu var det lige for at få facts på plads. Når det så er sagt har jeg også
både MD og Sandisk II kort og i de fleste tilfælde betyder det ikke noget.
Det er kun, når jeg prøver at lege fuglefotograf, hvad der ofte ikke er
særlig successfuldt anyway

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-02-05 13:11

"Hans Kruse"
> [...]
> Det er kun, når jeg prøver at lege fuglefotograf, hvad der ofte ikke er

Heheh - "succes" (staves det virklig såen) er vel en variabel
størrelse men selv definerer.. Anyway jeg bruger også
kortene i S2Pro og D1X og imo er det hip som hap, men du
har ret tallene taler deres tydelige sprog - )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-02-05 15:39

> Heheh - "succes" (staves det virklig såen) er vel en variabel
> størrelse men selv definerer..

Et lille pip fra vores fjernøstlige korrespondent? Ja, når man skriver
på engelsk dagen lang kan der jo snige sig et ekstra s ind...

Anyway jeg bruger også
> kortene i S2Pro og D1X og imo er det hip som hap, men du
> har ret tallene taler deres tydelige sprog - )-max-

Jamen max, dit gamle S2pro er jo så langsomt, så det ikke gør en forskel!
Fortsat god skydelyst.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : driver

Dato : 11-02-05 10:20

> Jeg har en 1 GB IBM Microdrive og et SanDisk Ultra II 1 GB.
>
> Et af lagermedierne skal sælges sammen med et CASIO QV-5700.
>
> Hvilket lagermedie skal jeg beholde - og hvorfor
> (noget med lagringshasighed og holdbarhed)

Skil dig af med det microdrive. Et microdrive er en mekanisk device med en
elektromotor og en skive der roterer. En mekanik der er sårbar og følsom
overfor slag etc. Endvidere har det et højere strømforbrug end det statiske
CF-card.
mvh
driver

Fra : Erik Panduro

Dato : 12-02-05 22:59

Hej

Tak for svarene - og hjælpen.
Jeg tror det bliver MicroDrive'n der ryger sammen med Casio QV5700 kameraet.

MvH
Erik Panduro