Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske til SLR med booster
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-02-05 13:56

Hej,

Hvad bruger i af tasker til jeres (D)SLR hvor der sidder booster? Har
set Jens Bruun har en taske hvor der kan bo et lille barn i, og Jesper
"Nifinger" har en Haglöfs hvor der er lavet plads til hans "bazooka"

Hvis man nu ikke ligefrem er typen der vil slæbe rundt på 25 glas, og
ikke har brug for at kunne transportere et "halvmeters" objektiv, hvad
kan i så anbefale af tasker? Gerne "regntæt" og med plads til et SLR med
booster/vertikalgreb + 3-4 ekstra "små" glas.

Har set lidt på Lowepro Nova AW 3(den mindste nova aw hvor mit dSLR kan
sidde i), men ved ikke om det bliver belastende i længden, at have en
"løs" taske "hængende" på ryggen? Er det bedre med en god rygsæk? Måske
en mindre Haglöfs eller lign. og så lave rum ligesom Jesper har gjort?
Eller er en "toploader" vejen frem?

Mit behov er, at der kan sidde et SLR med booster fornuftigt indpakket
mod stød/støv/vand/sne + 3 "mindre" objektiver(indtil videre) / div.
småting som batterier og ramkort.

På forhånd tak.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-05 14:12

Thomas Schreiber wrote:
> Mit behov er, at der kan sidde et SLR med booster fornuftigt indpakket
> mod stød/støv/vand/sne + 3 "mindre" objektiver(indtil videre) / div.
> småting som batterier og ramkort.

Det lyder som noget der godt kan være i en Nova 3.

I min Nova 3 har jeg plads til 4 forholdsvist små optikker, EOS-300D
uden greb påmonteret EF 28 f1.8, samt en 550EX-flash eller Sigma 70-200 f2.8 EX.
+ diverse småting og ekstra batterier.. men så er tasken altså også
fuld..

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-02-05 14:35

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> + diverse småting og ekstra batterier.. men så er tasken altså også

Mit greb sidder fast, så det er for småt med en NOva 3 Det måler
14cm i højden.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-05 14:39

Thomas Schreiber wrote:
> Mit greb sidder fast, så det er for småt med en NOva 3 Det måler
> 14cm i højden.

Årh det tror jeg nu ikke..

Jeg vil tro at du kan få pakket tasken med et objektiv i hvert
hjørne og have kameraet kiggende med ryggen op af midt i tasken.

Alternativt, de to største objektiver i den ene ende af tasken, de
andre midt i tasken og kameraet stående i den anden ende med
standard-optikken hen over dem der står i midten, hvis du forstår :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-02-05 21:30

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> andre midt i tasken og kameraet stående i den anden ende med
> standard-optikken hen over dem der står i midten, hvis du forstår :)

Sorry. Ved ikke hvorfor, men jeg ville have at du havde skrevet NOva 2.
NOva 3 er nemlig 15cm indvendig

Er du tilfreds med den? Formoder den har et lille regnslag ligesom
resten af AW serien?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-05 10:01

Thomas Schreiber wrote:
> Er du tilfreds med den? Formoder den har et lille regnslag ligesom
> resten af AW serien?

Nu er min godt nok en gammel ikke-AW uden regnslag, jeg formoder at
de nye har det, men jeg er ganske glad den jo. Det er stort set den
eneste taske jeg bruger.

// Hans, der godt nok medbringer sin CompuTrekker idag fordi den
// også lige kan rumme en weekends tøj ;)
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-02-05 13:04

Hans Joergensen wrote:
> // Hans, der godt nok medbringer sin CompuTrekker idag fordi den
> // også lige kan rumme en weekends tøj ;)

Var nede og se på nogle tasker idag, og det er helt klart AW
Computrekkern' der er den fedeste. Der er også plads til min laptop
Så kan jeg evt. købe en toploader senere, til når jeg bare skal ned i
byen eller lign. med ét glas.

Tak for alle svarene

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Casper

Dato : 14-02-05 12:34

On Fri, 11 Feb 2005 13:03:47 +0100, Thomas Schreiber
<nospam_news@schreiber_dot_.se> wrote:

> [...]
>Computrekkern' der er den fedeste. Der er også plads til min laptop
>Så kan jeg evt. købe en toploader senere, til når jeg bare skal ned i

Computrekker kan varmt anbefales. Har netop selv fået en sådan og det
fungerer bare med laptop, kamera, optik og alle de løse ting (lader,
kabler, kortlæser osv.)

Casper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-05 13:41

Casper wrote:
> Computrekker kan varmt anbefales. Har netop selv fået en sådan og det
> fungerer bare med laptop, kamera, optik og alle de løse ting (lader,
> kabler, kortlæser osv.)

Jeg synes nu ikke den er rar at have på når laptoppen ligger i den..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-05 16:42

> Jeg synes nu ikke den er rar at have på når laptoppen ligger i den..
>
> // Hans

Præcis. Samme erfaring her. Har byttet min igen
Tror jeg køber en Toploader 75 AW i stedet.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

www.google.com is your friend

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-05 17:11

Thomas Schreiber wrote:
> Præcis. Samme erfaring her. Har byttet min igen
> Tror jeg køber en Toploader 75 AW i stedet.

Kan laptoppen være i den ?

Jeg er stadig glad for min CompuTrekker.. det er rart at have lommen
til laptoppen i nødstilfælde.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-05 17:21

> Kan laptoppen være i den ?
>
> Jeg er stadig glad for min CompuTrekker.. det er rart at have lommen
> til laptoppen i nødstilfælde.
>
> // Hans

Tvivler jeg på Men det var mere til hvis jeg skulle på ture og sån', det
ville være rart at kunne have min laptop med.

Men pyt. Det vigtigste er at have noget glas og en skyder med til at starte
med

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 10-02-05 17:22

> [...]
> kan i så anbefale af tasker? Gerne "regntæt" og med plads til et SLR med
> booster/vertikalgreb + 3-4 ekstra "små" glas.

Jeg har 7D+vertikalgreb, 28-75/2.8 (monteret, typisk), 17-35, 100-300 og
50mm samt en flash i en Lowepro Stealth Reporter 400AW - og desuden
plads til et lille filmhus uden at det bliver for besværligt. Og hvis
jeg skal transportere ting skal huset bare placeres lidt anderledes, så
er der da plads til et par ekstra ting oveni...

Tasken er dejlig, lækker kvalitet - men med bløde sider! Det kræver lidt
tilvænning, synes jeg.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-02-05 00:57

Rune B. Broberg skrev:

> Jeg har 7D+vertikalgreb, 28-75/2.8 (monteret, typisk), 17-35,
> 100-300 og 50mm samt en flash i en Lowepro Stealth Reporter
> 400AW - og desuden plads til et lille filmhus uden at det
> bliver for besværligt.

Så er det måske den jeg skal have fat i, for jeg havde mere
eller mindre opgivet af finde en egnet taske til mit 7D, hvor
jeg også gerne vil have vertikalgrebet fastmonteret på hele
tiden. Købte forleden en Lowepro Stealth Reporter 300AW, men
den kunne det slet ikke være i, så den røg retur.

Foruden det oftest monterede 28-105 objektiv, skal jeg også
gerne have plads til et 100-300 og et 50 mm. i tasken.
Gider bare ikke en kæmpe taske eller rygsæk. Det skal helst
være en skuldertaske, som fylder så lidt som muligt.

> Tasken er dejlig, lækker kvalitet - men med bløde sider! Det
> kræver lidt tilvænning, synes jeg.

Kan du få kameraet op gennem sprækken(*) i klappen, eller er du
nødt til at lukke hele klappen op for at få kameraet ud?
Det var nemlig umuligt at få et 7D med vertikalgreb ud gennem
sprækken på en Stealth Reporter 300AW og jeg synes egentlig heller
ikke det var til at få kameraet til at ligge ordentligt dernede,
uanset hvordan jeg så end flyttede rundt på skillerummene.

(*) Hvis 400AW i det hele taget har den sprække selvfølgelig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 11-02-05 07:55

On 2005-02-10, Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ikke det var til at få kameraet til at ligge ordentligt dernede,
> uanset hvordan jeg så end flyttede rundt på skillerummene.

Sprækken er generelt ikke meget bevendt. I min 650 AW er det sådan set
kun det midterste rum det er til at hive store ting op af. Men hvis man
har to objektiver man skifter en del imellem og har det ikke-brugte
stående i midten kan det vel være meget fint.

> (*) Hvis 400AW i det hele taget har den sprække selvfølgelig.

Det har hele serien.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 11-02-05 14:05

> [...]
> Gider bare ikke en kæmpe taske eller rygsæk. Det skal helst
> være en skuldertaske, som fylder så lidt som muligt.

Det kan du i alt fald sagtens have i en 400 AW.

> Kan du få kameraet op gennem sprækken(*) i klappen, eller er du
> nødt til at lukke hele klappen op for at få kameraet ud?

Jeg kan - og også uden for meget besvær. Den anden vej er lidt værre.
Men jeg foretrækker at lade være med at lyne tasken hvis jeg ved jeg får
brug for mit kamera, og så bare åbne de to "låse".

> [...]
> ikke det var til at få kameraet til at ligge ordentligt dernede,
> uanset hvordan jeg så end flyttede rundt på skillerummene.

Tjah, det er lidt forskelligt hvordan jeg lige placerer mit 7D - men det
kan være der. Hvis du bor i Århus eller omegn, kan du da se det engang.
Alternativt er jeg i København i morgen eftermiddag.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-02-05 18:50

Rune B. Broberg skrev:

> Det kan du i alt fald sagtens have i en 400 AW.

Så vil jeg prøve sådan en.

> [...]
> - men det kan være der. Hvis du bor i Århus eller omegn, kan
> du da se det engang. Alternativt er jeg i København i morgen

Tak for tilbuddet, men jeg tror nu på dig :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-02-05 18:56

Thomas Kjær skrev:

> Men hvis man har to objektiver man skifter en del imellem og
> har det ikke-brugte stående i midten kan det vel være meget
> fint.

Nå ja. Det er der selvfølgelig noget om.

> Det har hele serien.

Ok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-05 15:20

Rune B. Broberg skrev:

> Det kan du i alt fald sagtens have i en 400 AW.

Ja, det gik fint. Tasken passer faktisk perfekt til det, så tak
for tippet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : KNL DtP

Dato : 10-02-05 18:10

"Thomas Schreiber" <nospam_news@schreiber_dot_.se> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger i af tasker til jeres (D)SLR hvor der sidder booster?

Går ud fra, at booster er et batterigreb?

Jeg har været igennem Lowepro Nature Trekker AW, som jeg solgte igen, da den
var lidt for stor til mit brug. Istedet købte jeg en Lowepro Mini Trekker, som
passede perfekt til mit brug. Den kan indeholde:

Canon EOS 10D med batterigreb og 17-40 mm f/4 L + lens hood påmonteret
I den ene side er der plads til 15 mm fisheye, 28-105 mm og 50 mm f/1.8.
I den anden side ligger Sigma 100-300 mm f/4 tele.
I fodenden kan der ligge en X-Drive II, filtre og en 1,4x teleconverter.
I taskens låg har jeg 550EX flash + extention kabel, lommekniv, lommelygte,
pen og papir

Fordelen ved tasken er, at den ikke virker som voldsom som Nature Trekker'en,
men kan stadig rumme en masse udstyr. Den er veludført, men vejer ikke som en
kummefryser. Den er behagelig at have på ryggen, og kan også fint bruges til
transport af mere almindelige ting. Der er desuden en indbygget stativholder,
som også fungerer som frontlomme - meget smart.

Taksen er udført i vandafvisende materiale, og har et indbygget regnslag i
bunden. Den skulle dermed være klar til at møde elementerne :)

Foto: http://www.lowepro.com/images/products/large/MiniTrekker_back_1.jpg

Foto:
http://www.lowepro.com/images/products/large/MiniTrekkerAW_right_cam_1.jpg

Info:
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Mini_Trekker_AW.aspx

Den koster cirka 1.500 kr. i Danmark, men fåes vel til en tusse i Sverige,
England eller Tyskland. Købte min hos Scandinavian Photo, og havde den i løbet
af et par dage.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-02-05 21:35

KNL DtP wrote:
> "Thomas Schreiber" <nospam_news@schreiber_dot_.se> skrev i en meddelelse

> Går ud fra, at booster er et batterigreb?

Well. Det sidder som en del af huset(S3pro), men vi snakker om det samme
formoder jeg

> [...]
> I taskens låg har jeg 550EX flash + extention kabel, lommekniv, lommelygte,

Lyder til der er masser af plads. Måske lidt overkill til mit behov?

> [...]
> transport af mere almindelige ting. Der er desuden en indbygget stativholder,
> som også fungerer som frontlomme - meget smart.

Ok. Jeg vil se om jeg kan se IRL. Det er lidt svært at forholde sig til,
og købe en taske man kun har set på et billede. Du bor vel ikke i Århus
tilfældigvis, så jeg kunne se den IRL?

> Taksen er udført i vandafvisende materiale, og har et indbygget regnslag i
> bunden. Den skulle dermed være klar til at møde elementerne :)

Det er altid rart, og nok også en nødvendighed, når vi nu går rundt med
for mange tusinde kroners isenkram.

Takker mange gange for dit input

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : KNL DtP

Dato : 10-02-05 21:57

> Well. Det sidder som en del af huset(S3pro), men vi snakker om det samme
> formoder jeg

Yes - betegnelsen booster var vist i de glade film-dage, hvor man kunne øge
hastigheden på filmfremførelsen med en motor/batteripakke under kameraet.

> Lyder til der er masser af plads. Måske lidt overkill til mit behov?

Jooo, der kan faktisk være meget indhold - men tasken er faktisk ikke meget
større end en almindelig Hagöfs Tight standard rygsæk. Husk på, at man som
fotograf næsten aldrig nedgraderer til midre udstyr - the only way is up : )

> Ok. Jeg vil se om jeg kan se IRL. Det er lidt svært at forholde sig til,
> og købe en taske man kun har set på et billede.

Ja - det kan været svært at se hvor stor den egentligt er, og hvor meget plads
der er inde i dyret. Jeg var som sagt omkring den store Nature Trekker, før
jeg indså at den var overkill til mit brug. Det er vigtigt at se hvilke
situationer tasken skal bruges. Skal man ud i ødemarken eller er det mere
småture i byen?

> Du bor vel ikke i Århus
> tilfældigvis, så jeg kunne se den IRL?

Desværre - men prøv og kig Århus' fotobutikker igennem for tasker. Mener jeg
så en Mini Trekker hos Bingo-foto i et storcenteret (Bruuns Galleri?).

> Takker mange gange for dit input

Det var da så lidt. Du kunne også prøve og kigge www.dpreview.com igennem. I
deres forum kan du prøve og søge på photo bag, og du får masser af indlæg.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-02-05 23:27

On 2005-02-10, Thomas Schreiber <nospam_news@schreiber_dot_.se> wrote:
> Hvad bruger i af tasker til jeres (D)SLR hvor der sidder booster? Har
> set Jens Bruun har en taske hvor der kan bo et lille barn i, og Jesper
> "Nifinger" har en Haglöfs hvor der er lavet plads til hans "bazooka"

Det kommer meget an på hvad jeg skal slæbe rundt på..

Min mest brugte taske er en TopLoader 70 AW, hvor jeg har plads til et
hus (1D MkII) et objektiv (som regel 35/1.4L, 17-35/2.8L eller 24-70/2.8L)
samt et ekstra batteri, lidt filtre osv.

Hvis jeg skal slæbe mere med er det i en Nova 5 AW, hvor jeg har plads
til ovenstående udstyr plus et 70-200/2.8L IS samt en 550EX og
yderligere filtre og batterier.

Jeg har også en Stealth Reporter 650 AW, som jeg dog stort set aldrig
bruger, da den er *enorm* og da jeg som regel kan alt jeg gider slæbe i
Nova'en. Her er dog plads til de 4 sidste af mine objektiver, hvis jeg
absolut skal have alt med. Ydermere kan der også presses en laptop ned
i tasken, men det har jeg endnu ikke brugt.

Den eneste af de ovenstående tasker der dog er behagelig at slæbe på
fyldt, er TopLoaderen, da de andre fuldt lastede bliver irriterende
efter maks en times tid. Skal jeg løbe rundt med flere objektiver i
længere tid ryger de derfor i taskerne til mit Kinesis[1] bælte.

Det ville være rart med en rygsæk til at slæbe tingene rundt i, men jeg
har ikke den tålmodighed der skal til når man vil skifte objektiv.

> [...]
> kan i så anbefale af tasker? Gerne "regntæt" og med plads til et SLR med
> booster/vertikalgreb + 3-4 ekstra "små" glas.

Lowepros AW tasker kan generelt anbefales. Jeg har ikke været skuffet
over nogle af de Lowepro tasker jeg har haft fingrene i.

> [...]
> "løs" taske "hængende" på ryggen? Er det bedre med en god rygsæk? Måske
> en mindre Haglöfs eller lign. og så lave rum ligesom Jesper har gjort?

Det kommer an på hvor meget du skal slæbe på udstyret, hvad du kan nøjes
med/undvære og f.eks. om du stiller tasken fra dig når du kommer frem
til hvor du nu skal bruge dit udstyr.

> Mit behov er, at der kan sidde et SLR med booster fornuftigt indpakket
> mod stød/støv/vand/sne + 3 "mindre" objektiver(indtil videre) / div.
> småting som batterier og ramkort.

Efter hvad du beskriver her, ser det ud til at Nova 4 AW vil være den
perfekte taske til dig. Jeg vil dog foreslå at du besøger en
velassorteret fotobutik og prøver at fylde dit udstyr i tasken, inden du
køber den.

1) <http://www.kinesisgear.com/>

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-02-05 08:12

Thomas Kjær wrote:
> [...]
> perfekte taske til dig. Jeg vil dog foreslå at du besøger en
> velassorteret fotobutik og prøver at fylde dit udstyr i tasken, inden du

Tak for en masse inputs. Jeg tager ned og ser på de forskellige tasker,
og så køber jeg en taske med returret. Tror det bliver en Nova AW 3 eller 4.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber