Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Harddisk-dims til at tømme kamera til?
Fra : Jens Olsen

Dato : 07-02-05 23:32

Hej

Har netop indkøbt et af de nye Sony-Cybershot 5,2 M-pixel kameraer til
rimelige penge i Dubai (samt undervandshus til samme).
Har også købt en 256 Mb memorystick. Den holder ca 150 billeder i
højeste kvalitet. Min plan er at bruge det også som undervandskamera
når jeg dykker, og her er 150 billeder vel nogenlunde hvad jeg skulle
få brug for på et dyk (men heller ikke mere).

Så jeg har brug for noget at tømme billederne over på efter hvert dyk,
på sådan en ugetur hvor det kan blive til 20 dyk. Gider ikke slæbe en
bærbar computer med, når det kun er harddisken jeg har brug for.

Jeg ved at man vist nok kan få tilbehør til iPod, som gør at man kan
tømme et kamera over på dens harddidk (mon det også virker med et Sony
Cybershot?). Men en iPod er jo ret dyr. Er der nogle der har viden om
billigere harddisk-dimser der kan opfylde mit formål? De skal vel
rumme minimum noget med 5-10 Gb.

Jens Olsen

Fra : Ole Sahl

Dato : 07-02-05 23:54

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Cybershot?). Men en iPod er jo ret dyr. Er der nogle der har viden om
> billigere harddisk-dimser der kan opfylde mit formål? De skal vel

Kik engang hos www.tjdata.dk de har xdrivepro til en billig penge (specielt
i forhold til iPod)
<http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=12713&shopukid=0&shopkid=641>
sidst jeg kikkede var prisen 899,- også skal du bruge en 2.5" hd på minimum
6 Gb.

Da 6 Gb diskene kom på markedet blev de samtidig et par mm. tyndere og du
kan derfor ikke bruge dem i en xdrivepro.
Men man kan vel få en 20 Gb 2.5" for 400 kroner i dag så er du på 1300 det
er jo en del mindre end en iPod.

Ole Sahl

Fra : Torben Andresen

Dato : 08-02-05 07:05

> Er der nogle der har viden om
> billigere harddisk-dimser der kan opfylde mit formål?

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/ramread/hd-cn604.html

/Torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-02-05 15:43

"Torben Andresen" <torben@it-service.sdu.dk> wrote in message news:<cu9kjd$4pl$1@news.net.uni-c.dk>...

> http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/ramread/hd-cn604.html

Der er en recall på denne Sitecom CN-604 - Se her:
http://www.sitecom.com/recall/form.php

Enten kan man få pengene tilbage, eller man kan bytte til MD-050 som
er den nye 30GB model. CN-604 kan nemlig kortslutte ved opldning.

Prøvede at ringe til Sitecom i Tyskland, og de henviste til Holland
som jeg netop har e-mailet. Så jeg har købt en til min ferie, så må
jeg se om jeg vil have en 30GB eller pengene tilbage når jeg kommer
hjem.

mvh
Povl H. Pedersen

Fra : Torben Andresen

Dato : 08-02-05 11:10

> Cybershot?). Men en iPod er jo ret dyr. Er der nogle der har viden om
> billigere harddisk-dimser der kan opfylde mit formål? De skal vel
> rumme minimum noget med 5-10 Gb.

Her er en til 749,- kr.
http://www.danbit.dk/produkter/1514.phtml

Der skal så købes en 2,5" harddisk til montering i kabinettet.

/Torben

Fra : Casper

Dato : 08-02-05 13:09

On Tue, 8 Feb 2005 11:10:09 +0100, "Torben Andresen"

Ja, men den kører kun på 230V.

Casper

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 08-02-05 16:46

Torben Andresen wrote:

> Her er en til 749,- kr.
> http://www.danbit.dk/produkter/1514.phtml
>
> Der skal så købes en 2,5" harddisk til montering i kabinettet.

Danbit handler vist ikke med private. Ovenstående pris er excl. moms, og
Danbit har en lidt bagvendt formulering som siger at de ikke må handle
med private fordi de opgiver deres priser uden moms

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-02-05 11:53

> [...]
> på sådan en ugetur hvor det kan blive til 20 dyk. Gider ikke slæbe en
> bærbar computer med, når det kun er harddisken jeg har brug for.

Bruger selv en Image Tank 20 Gb. ( De er vist 40 Gb nu ) og det fungerer
udmærket. Så sammen med en Power bank, så skulle man være nogenlunde
garderet. Power bank, har den fordel, at den tænder en diode, når der er ½
kapacitet tilbage, så man ikke lige pludseligt står uden strøm, og den kan
klare lange liggetider. Begge dele er også af fysisk små dimensioner. Se
http://www.image-tank.com for mere info.

M.V.H.....Benny..

Fra : michael bs

Dato : 08-02-05 12:11

> [...]
> på sådan en ugetur hvor det kan blive til 20 dyk. Gider ikke slæbe en
> bærbar computer med, når det kun er harddisken jeg har brug for.

Nogen der kender til www.hl-electronics.de ?

De har en X-Drive II VP 2060 mit 060 GB til 149 euro. Det finder jeg meget
svært at tro på.
Nogen erfaringer med butikken?

mvh Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 08-02-05 12:55

michael bs wrote:

> Nogen der kender til www.hl-electronics.de ?

dur den side til ret meget hos dig?
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : michael bs

Dato : 08-02-05 15:44

"Peter Holm"

> dur den side til ret meget hos dig?
> --
> Mvh
> Peter Holm
> www.pinknippon.dk/holmfoto

Sorry, prøver lige igen:
http://www.hl-tronics.de/shop/index-extern.htm?01-034-0813

166 euro for sådan en med display og 60 Gb. Utroligt... der må da være noget
fishy med den butik.

mvh Michael

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 08-02-05 13:00

prøv og kigge på denne 1560 kroner med 40gb harddisk og kort læser
er glad for min
hilsen Jørgen
"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42089e29$0$33674$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : michael bs

Dato : 08-02-05 18:26

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
> prøv og kigge på denne 1560 kroner med 40gb harddisk og kort læser
> er glad for min
> hilsen Jørgen

øh... glemte du ikke et link?

Michael

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 09-02-05 14:14

Jo da
kommer her
http://www.digi-world.dk/index.php?view=moreinfo&productid=1174&s=2&PHPSESSID=626561b7514f211bf4e6fc16c4b5a232

hilsen Jørgen

Fra : michael bs

Dato : 09-02-05 17:46

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
takker. Den skal bruges til en tur til USA. Ved du om der adapter med, som
kan tilsluttes det amerikanske net (110v/60hz)

mvh Michael

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 09-02-05 18:00

der fulgte ingen adapter med
men strømforsyningen er til 100-240 volt 50-60herts
så det er vel bare at købe et af disse rejsestik
meddelelse news:420a3e39$0$33648$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-02-05 20:29

"michael bs"
> Nogen der kender til www.hl-electronics.de ?
>
> De har en X-Drive II VP 2060 mit 060 GB til 149 euro. Det finder jeg meget
> [...]

Det er da dælme billigt - Jeg har handlet der et par gange,
alt gik fint og hurtigt, så dem kan jeg anbefale og x-driven
er en simpel og god lille ting, ingen problemer med den heller.
Eller overvej en flashkort > CD skriver, den fylder en del mere,
men konceptet er smart, den nye model kan tage store kort og
skrive til flere CD'er.. Flashkort > DVD ville være genialt, men
ved ikke om de er kommet på markedet "endnu"..

Nogle af harddisk dimserne har indbyggede skærme, jeg har
set et par stk. og de var imo ikke en ski' værd - og de er dyre,
så hellere en ultra 12" notobook med 5-7 timers batteri,
Apple, IBM og mange andre i sub 10k klassen - Asus har
lige langeret een med indbygget DVD skriver, den ser på
papiret næsten god ud, men max. 512mb RAM lige i
underkanten syns jeg nok lige - og sefølig har de nyeste
modeller ikke indbygget CF slots, de har andre indbyggede
absurde slots, så man skal have en extern kortlæser, gggrrrrr..
-max-

Fra : KNL DtP

Dato : 08-02-05 14:55

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der har viden om
> billigere harddisk-dimser der kan opfylde mit formål? De skal vel
> rumme minimum noget med 5-10 Gb.

http://www.akamera.dk/art.php?artikkelid=5798

Jeg har smidt en 20 GB harddisk i min, og brugte den på en 14-dags tur til
USA. Fik taget 1800 billeder i RAW-format (cirka 11 GB data), og alle billeder
overlevede turen.

Harddisken kunne oplades på hotelværelset, så det var ikke noget problem med
strøm. Jeg fusker i øjeblikket med at tilslutte 8 stk. AA batterier til
drevet, som skulle kunne drive den i marken.

X-Drive II er ret simpel, og der fåes i øjeblikket meget mere avancerede
modeller med LCD-skærm til preview af billeder, MP3-afspilning o.l. Jeg
foretrækker den dog som den er.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : michael bs

Dato : 08-02-05 19:57

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4208c4b5$0$22676

> [...]
>
> X-Drive II er ret simpel, og der fåes i øjeblikket meget mere avancerede
> modeller med LCD-skærm til preview af billeder, MP3-afspilning o.l. Jeg

Tak for linket! Jeg skal netop bruge den til en tur til USA. Så det er et
oplagt valg for mig.

En pudsig ting: hvis man klikker på "danske forhandlere" på dit link, bliver
man ledt ind til Edbpriser.dk, hvor den står til 995kr. Hvad der ikke
fremgår er, at dette er uden harddisk installeret. Skal man have den med
harddisk bliver prisen fordoblet hos forhandleren, som er Danskdatasalg.dk.
Dybt vildledende og dybt godnat.

mvh Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 08-02-05 20:23

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42090b67$0$33688$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Tak for linket! Jeg skal netop bruge den til en tur til USA. Så det er et
> oplagt valg for mig.

Den fylder heller ikke så meget i fototasken, og kan derfor nemt taget med
overalt. For at være helt sikker på at komme hjem med alle billederne på
disken, har jeg foret tasken med lidt flamingo og bobbleplast, så den kan tage
af for stød og slag.

> En pudsig ting: hvis man klikker på "danske forhandlere" på dit link, bliver
> man ledt ind til Edbpriser.dk,

Da jeg i sin tid skrev anmeldelsen, var det linket til de danske forhandlere.
Desværre er Edbpriser ikke så gode til at holde deres database ved lige - så
det samme produkt kan nemt optræde flere gange.

> Skal man have den med
> harddisk bliver prisen fordoblet hos forhandleren, som er Danskdatasalg.dk.

Jeg købte X-Drive II for sig selv og derefter en harddisk, som jeg selv
installerede. Det var den billigste løsning, som også sikrer, at det er en
ordenlig disk man propper i maven på dyren.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : michael bs

Dato : 08-02-05 21:10

> [...]

> installerede. Det var den billigste løsning, som også sikrer, at det er en
> ordenlig disk man propper i maven på dyren.

Kan du anbefale en ordentlig disk?
Jeg har ikke forstand på det.

mvh Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 08-02-05 21:22

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42091c95$0$33645$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kan du anbefale en ordentlig disk?
> Jeg har ikke forstand på det.

Det har jeg egentlig heller ikke, da det er harddiske på 2,5", som bruges i
bærbare computere. Jeg kiggede diverse reviews igennem, for jeg var kun
interesseret i holdbarhed - derefter høj hastighed.

Prøv og se brugerreview på Nettet, hvor folk har haft disken mere end to dage.
Det er det lange seje træk, hvor disse diske skal anvendes. Når X Drive II
skal ligge i fototasken og bruge i såvel ind- som udland, er det vigtigt at
det er på levetiden disken vælges.

Min disk er Hitachi TravelStar 5K80, 20 Gb, 5.400 RPM, 8 Mb buffer - og det
har fungeret absolut smertefrit i over ét år nu.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 08-02-05 22:38

Torben Andresen wrote:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/ramread/hd-cn604.html

> /Torben

1.299,- for 20 Gb ser da rimeligt ud. Og den "spiser" tilsynladende de
flest lagermedier. Har du selv erfaringer med dimsen, eller ved du hvor
der findes pålidelige anmeldelser af den.

Jens Olsen

Fra : Torben Andresen

Dato : 09-02-05 06:57

> 1.299,- for 20 Gb ser da rimeligt ud. Og den "spiser" tilsynladende
> de flest lagermedier. Har du selv erfaringer med dimsen, eller ved
> du hvor der findes pålidelige anmeldelser af den.

Nej, jeg har desværre ingen erfaringer med denne enhed.

/Torben

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 08-02-05 22:57

Benny Mortensen 9380 wrote:

> Bruger selv en Image Tank 20 Gb. ( De er vist 40 Gb nu ) og det
fungerer
> udmærket.

Kan du anbefale et sted at købe sådan en fætter?

Jens Olsen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-02-05 16:48

Benny Mortensen 9380 wrote:

> [...]
fungerer
> udmærket.

Kan du anbefale et sted at købe sådan en fætter?

Jeg ved ikke om de er specielt gode, men min er købt hos Japan Foto, i Maren
Thurisgade i Aalborg.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Månsson

Dato : 09-02-05 05:32

> [...]

> Cybershot?). Men en iPod er jo ret dyr. Er der nogle der har viden om
> billigere harddisk-dimser der kan opfylde mit formål? De skal vel

hvad med denne her 3hdigital PD7X 7i1 kan købes her
www.danskdatasalg.dk

Hilsen
-Lars-

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-02-05 09:56

Lars Månsson wrote:
> "Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvad med denne her 3hdigital PD7X 7i1 kan købes her
> www.danskdatasalg.dk

Jeg købte sådan en, og blev ikke tilfreds med den, så den røg retur. Den
mangler fornuftig strømstyring, og en 2½" harddisk slukker ret pludseligt
når den ikke får strøm nok. Absolut lynhurtig sag, ingen tvivl om det, men
sikkerheden er ikke tilfredsstillende. Mit X-Drive II er en del
langsommere - men til gengæld er den til at stole på.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 09-02-05 22:21

Tak for alle de udemærke svar. Med så mange fine dimser der opfylder
mit formål at vælge imellem er jeg nu forvirret på et langt højerer
plan

Jens Olsen

Fra : Ole Sahl

Dato : 10-02-05 16:10

> [...]
>Tak for alle de udemærke svar. Med så mange fine dimser der opfylder
>mit formål at vælge imellem er jeg nu forvirret på et langt højerer

Nu skriver du ikke noget om hvor du holder til i landet.

Men kommer selv en del rundt på fyn (hvor jeg bor) og i jylland.
Du er meget velkommen til at se min x-drive pro i funktion
hvis det kan hjælpe på valget.

//Ole Sahl

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 10-02-05 21:32

> Nu skriver du ikke noget om hvor du holder til i landet.
>
> Men kommer selv en del rundt på fyn (hvor jeg bor) og i jylland.
> Du er meget velkommen til at se min x-drive pro i funktion
> hvis det kan hjælpe på valget.

Tak for tilbudet, men da jeg er fra Amager, så tror jeg at jeg
afstår.
Man skulle have levet i det hedengangne Sovjetunionen, - der var der
én standardmodel af al ting.

Jens Olsen