Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fastelavn igen.
Fra : Rene Krogh

Dato : 07-02-05 22:33

Hej,

Jeg fik taget / lavet et action billede jeg selv er ret tilfreds med, men
kan det bruges til noget.
http://www.ikola.dk/foto/tmp/CRW_3409.jpg

Billedet er skudt indenøre uden flash på ISO800, og efterfølgende løftet en
blænde, så der er lidt støj i billedet.
EXIF er indeholdt i billedet.

For at fremhæve selve handlingen, har baggunden fået en kraftig gang blur.

kritik er velkommen.

mvh
René

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-02-05 22:40

Rene Krogh wrote:

> For at fremhæve selve handlingen, har baggunden fået en kraftig gang blur.

Det er bare ærligt, at handlingen ikke rigtig fungerer, da køllen
ikke er med inde i billedet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 07-02-05 22:35

"Rene Krogh" <rk#nospam#@ikola.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> EXIF er indeholdt i billedet.
>
> For at fremhæve selve handlingen, har baggunden fået en kraftig gang blur.

Hej Rene

Lyt ikke til Ebbesen - han ryget vist lidt rigeligt...

Det er da på mange måder et kanon billede, action, fastfrysning, fede
detaljer, sød model og godt motiv. Den slørede baggrund er da for fed. Det
eneste der halter lidt her, er at baggrunden ikke ligefrem sender signaler
om action, fest og steming, der er lidt ligegyldig hal-stemning over det.
Hvis baggrunden havde været fuld af liv i form af unger der ventede eller
iagtog, i gode farver der kunne løfte det generelle farveindtryk fra et
jævnt til at overstadigt fest niveau, så havde billedet været perfekt. Hvis
de sidste ting havde været der, så havde køllen stadig været på vej ud af
billedet, men jo mere godt der er at sige og se i et billede, jo bedre kan
man leve med de små "fejl" for det havde været mere optimalt om køllen havde
været et andet sted, men du ved, piger - de har en underlig slagteknik. *s*

Men generelt - godt billede....

Fra : Rene Krogh

Dato : 08-02-05 00:12

"Jan" <jan.nyhedsgruppesvar@mail.dk> wrote in message

> [...]
> køllen havde været et andet sted, men du ved, piger - de har en underlig

Tak skal du have. Jeg skulle måske have sat kameraet i continous mode, så
havde der været større chance for at fange køllen der smadrer tønden. Men så
var kortet nok hurtigt fyldt op, da jeg skød efter alle der slog på tønden i
håb om at fange når den blev knust. Det havde måske også krevet et 8fps
kamera i stedet for mit 2.5 fps.

Du har helt ret i at der mangler liv i billedet, men der var ikke mange der
turde stå i nærheden når de store børn fik køllen i hånden

Jeg har snydt lidt, og lavet et ekstra billede med lidt mere liv (klonet 6
personer ind).
http://www.ikola.dk/foto/tmp/CRW_3409_2.jpg

Underlig slagteknig ? som du ser virkede slaget efter hensigten

Tak for kritikken
/René