Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nyt camera til max. 3000 kr.
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 07-02-05 16:22

En veninde skal bruge et nyt camera - skal bl.a. bruges som rejsekamera. I
kamerahuset blev hun anbefalet disse 2:

Canon IXUS 40
Olympus 500 digital

Hvilket er bedst - og er der evt. andre cameraer som er bedre ?

Når jeg skriver bedst, tænker jeg mest på:
- optik-kvalitet - billedkvaliteten skal være i orden
- betjening - brugermenuen skal være nem og overskuelig
- hurtighed når der tages billeder (har før haft olympus, hvor der gik 2
sec. fra man trykkede på knappen til den tog billeder)

Med venlig hilsen

V.Johansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-02-05 20:04

Vilhelm Johansen wrote:
> Canon IXUS 40

Ixus er små og lommevenlige - og fine på fuld auto, men har dikke store
kreative muligheder.

Så hvis størrelsen ikke betyder så meget, så ville jeg i stedet kigge på
Canon A95, der er bedre og billigere - men fylder noget mere......

Men det kommer jo så, an på om størrelsen betyder mere de kreative mulighder

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jack Nielsen

Dato : 07-02-05 22:47

Vent på næste Canon, kommer nok til at hedde A 530, ellers kig på A 520,
nyere udgaver af a serien !
530 er ikke kommet, men jeg tror den kommer snart !