Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hack til 300D ja eller nej
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 05-02-05 15:15

Jadav!

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er noget jeg skal gøre eller ej!

Kan man fjerne hacket igen ved at installerer Canon's firmware igen og kan
man overhovedet det ???

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-05 16:05

In article <4204d4ef$0$13725$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Hans Nikolajsen wrote:
> [...]
>
> Kan man fjerne hacket igen ved at installerer Canon's firmware igen og kan

Har haft 4-5 versioner på (fra version 1 og op). For helt at komme
tilbage til standard Canon så skal man lige justere custom functions
tilbage til standard inden man smider Canon's firmware på.

Det kører godt, og jeg havde ingen problemer.

Fra : Tommy Fer

Dato : 05-02-05 16:39

> [...]
> tilbage til standard inden man smider Canon's firmware på.
>
> Det kører godt, og jeg havde ingen problemer.

Har du haft sucess med at få AI servo på AF til at fungere. Det er det
eneste jeg savner...

mvh Tommy Fer

Fra : Povl

Dato : 05-02-05 18:30

Tommy Fer wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Har du haft sucess med at få AI servo på AF til at fungere. Det er det
> eneste jeg savner...
>
> mvh Tommy Fer

Nej, servo virker ikke og kommer nok aldrig til at virke (Wasia som har
lavet hacket arbejder efter sigende ikke på det længere). De andre ting
virker fint - der er masser der har haft det installeret i mange
måneder, og jeg har aldrig hørt om væsentlige problemer.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-05 20:46

In article <cu2pb9$19cr$1@news.cybercity.dk>, Tommy Fer wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Har du haft sucess med at få AI servo på AF til at fungere. Det er det
> eneste jeg savner...

Der er en anden AF-motorchip på 300D end 10D, og da de firmware updates
der er kommet ikke har opgraderet denne del af firmwaren, så er det
ikke lykkedes at få det til at virke.

Det nærmeste du kommer er vist noget med at slå det til, men så virker
udløseren ikke, men du trigger den med at skifte til manuel fokus,
DoF preview kan vist også bruges.

Anvender det ikke selv meget på mit 20D. Auto-tingen er udemærket her.

Fra : Thor

Dato : 05-02-05 23:44

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

> Har du haft sucess med at få AI servo på AF til at fungere. Det er det
> eneste jeg savner...

Hej Tommy

Hvad er AI servo?

mvh Thor

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-02-05 00:21

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse

> "Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Tommy
>
> Hvad er AI servo?
>
> mvh Thor

Du holder udløserknappen halvt nede, og den fokusere kontinuerligt, ikke som
normalt med den¨låser sig fast og der kommer et bib.. her bliver den ved med
at fokusere, indtil du trykker helt ned, dvs det er en feature, man bruger
meget i forbindelse med bevægende emner.

I mit tilfælde er det til billeder af roadrace, her vil jeg gerne fange
køren i søgeren og lave kontinuerligt fokus indtil jeg har ham på rette sted
til billedet. Denne funktion er kun til stede i sport programmet, men jeg
vil gerne havde mere styr over det, i P eller M f.eks.

mvh Tommy Fer
Der næsten er tilfreds med sig 300d

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-02-05 00:28

> [...]
> til billedet. Denne funktion er kun til stede i sport programmet, men jeg
> vil gerne havde mere styr over det, i P eller M f.eks.

Så skal du bare købe dig en brugt 10D eller en 20D.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 00:36

> sted
>
> Så skal du bare købe dig en brugt 10D eller en 20D.

Eller et nyt D70.

Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-02-05 00:39

> Eller et nyt D70.

Når han nu har en 300D er det jo lidt mere oplagt med et Canon, ikke?
Mvh, Hans

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 00:57

> Når han nu har en 300D er det jo lidt mere oplagt med et Canon, ikke?
> Mvh, Hans

Nu ved jeg ikke, hvad manden har af objektiv og andet udstyr. Hvis han kun
har et objektiv - er det vel underordnet om han skifter mærke. Jeg skiftede
fra Canon SLR til Nikon og skød (næsten) alt mit Canon-udstyr af på samme
tid.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 06-02-05 09:12

Jadav!

Jeg kan kun finde et hack (E3kr111b71.rar) er det den I bruger ????

http://satinfo.narod.ru/en/download.html

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 14:24

In article <4205d137$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Hans Nikolajsen wrote:
> Jadav!
>
> Jeg kan kun finde et hack (E3kr111b71.rar) er det den I bruger ????
>
> http://satinfo.narod.ru/en/download.html

Ja, det var den jeg brugte indtil jeg opgraderede. Og websitet er
det rigtige sted.

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-02-05 11:02

"Thomas" <ts@FJERNtschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har et objektiv - er det vel underordnet om han skifter mærke. Jeg
> skiftede fra Canon SLR til Nikon og skød (næsten) alt mit Canon-udstyr af

Da jeg købte mit 300D kostede et D70 ca det samme, arbejder i en stor
computerbutik, hvor begge var på lager, tog mig tid til at lære begge at
kende, og komklusionen var at jeg var en canon mand.

Sjovt nok påpeger alle er 300d er plastik, men for mig var D70 absolut den
med den ringeste kvalitetsfølelse, især deres plastik"læder" kunne jeg ikke
med. Derudover var deres menu opbygning ikke så logisk (i mine øjne)

Men savner nu lidt hastighed og AI servo på min 300d, men hva.. er færdig
med at læse om 5 mdr. så det må blive der...

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 11:36

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote in message

> [...]
> med den ringeste kvalitetsfølelse, især deres plastik"læder" kunne jeg
> ikke med. Derudover var deres menu opbygning ikke så logisk (i mine øjne)

Smag og behag er jo heldigvis forskellig - men det har vel ikke rigtig noget
med anbefalingen til Hans Nikolajsen at gøre.

Jeg påpegede blot i min post, at han kan købe et nyt Nikon fremfor et brugt
Canon, hvis han ønsker kontinuerlig fokus.

Thomas

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 10-02-05 17:18

Jadav!

Jeg har prøvet dette hack, men jeg syntes ikke det gav mange muligheder, nu
har jeg så kørt kameraet tilbage til original firmware.

Nu står rødøje og blinker konstant i LCD panelet (det lille display).
Kameraet virker fint der er ingen problemer.
Har du opblevet det ????

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-05 17:44

In article <420b8923$0$23098$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Hans Nikolajsen wrote:
> [...]
>
> Nu står rødøje og blinker konstant i LCD panelet (det lille display).
> Kameraet virker fint der er ingen problemer.

Mener den seneste version af hacket fjernede det, men jeg ignorerede
det bare.

Vigtigste ændring er småting som FEC, MLU og vist også 2nd curtain.
Og så kunne man slå til så man ikke kan tage billeder uden kort.
(FEC = Blitzkompensation, MLU = Låsning af spejl)