Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad kan I anbefale
Fra : J

Dato : 05-02-05 11:40

Min datter vil give sin kæreste et digitalkamera i fødsesdagsgave. Han er
vant til at bruge et spejlrefleks, men vil gerne have et digitalt. Det skal
primært bruges til at tage billeder at deres lille søn, og så "lege" med
billederne på computeren.
Men det vil selvfølgelig være at rart at man kan få lavet rimeligt gode
billeder eller printe dem ud.
Der må ikke være tidsforskydning af nogen betydning, for det er meget
irriterende, når man skal fotografere børn (og dyr).

Hvad kan I anbefale, når prisen helst skal ligge i nærheden af 2.000 kr.

Venlig hilsen og god Week-end
Jette

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-02-05 11:49

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> wrote in message
> [...]
> irriterende, når man skal fotografere børn (og dyr).
>
> Hvad kan I anbefale, når prisen helst skal ligge i nærheden af 2.000 kr.

Når kæresten er vant til spejlrefleks kan det godt blive en slem skuffelse
med et digicam til 2K. De små børn og dyr har en tendens til at være i meget
bevægelse og det er svært for kameraer i denne prisklasse at stille skarpt
og tage billedet hurtigt nok inden den lille pode har bevæget sig igen. Jeg
kender flere i familien, der har udtrykt stor frustration om dette og en
enkelt gik ud og købte sig en 20D for at komme ud over problemet!
Så er din datter advaret

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Deaster

Dato : 05-02-05 12:56

J wrote:

> [...]
> irriterende, når man skal fotografere børn (og dyr).
>
> Hvad kan I anbefale, når prisen helst skal ligge i nærheden af 2.000

Intet hvis det skal være nyt, men et brugt Canon D30 og et 50 mm f:1.8
burde kunne fåes for små 4K brugt.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Christian Grüner

Dato : 05-02-05 14:09

Hehe, jeg ville godt nok blive skuffet over at få en brugt d30 i gave må
jeg indrømme!
Som er nævnt før er det ikke muligt at få et kamera med de nævnte
specifikationer til 2k, nok ej heller til 5k (medmindre vi tager til USA
og køber et 300d med rabat osv osv)

Fra : Deaster

Dato : 05-02-05 15:47

Christian Grüner wrote:

> [...]
> med de nævnte specifikationer til 2k, nok ej heller til 5k (medmindre
> vi tager til USA og køber et 300d med rabat osv osv)

Mjaa, jeg ville til enhver tid hellere have et D30 end stort hvilket
som helst point and shoot kamera.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Christian Grüner

Dato : 07-02-05 10:49

Der er jeg ikke enig, men det kommer selvf an på hvad man bruger det til.

Fra : Deaster

Dato : 07-02-05 11:22

Christian Grüner wrote:
> Der er jeg ikke enig, men det kommer selvf an på hvad man bruger det
> til.

Ok, i hvilke situationer bortset fra størrelse, og hvis man har behov for
video ville du hellere have et P&S kamera end et D30 ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-02-05 20:02

In article <36otq8F54que1U1@individual.net>, Deaster wrote:

> Ok, i hvilke situationer bortset fra størrelse, og hvis man har behov for
> video ville du hellere have et P&S kamera end et D30 ?

Når man stå i en kødrand af mennesker og skal bruge kameraet løftet
i strakte arme. Så er det rart med et drejeligt display.

Der er også nogle der mener det gør det lettere at tage billeder fra
jordhøjde.

Fra : Deaster

Dato : 07-02-05 20:16

Povl H. Pedersen wrote:

> det >> til.

> Når man stå i en kødrand af mennesker og skal bruge kameraet løftet
> i strakte arme. Så er det rart med et drejeligt display.

Tjaa, det kræver faktisk kun en del øvelse at kunne det uden
nødvendigvis at kigge på displayet.

> Der er også nogle der mener det gør det lettere at tage billeder fra
> jordhøjde.

Muligt, det gør jeg aldrig.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-02-05 14:06

"Deaster"

> Mjaa, jeg ville til enhver tid hellere have et D30 end stort hvilket
> som helst point and shoot kamera.
>

> --
> Deaster

Hørt..)-max-

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 05-02-05 15:03

Det er ikke muligt at finde et kamera i compact klassen der giver samme
kvalitet som et DSLR, men efter at have slæbt rundt på DSLR så kunne det jo
være at et let kamera til her & nu billeder kunne være gaven.

Du skal overveje hvad i vil ofre på et sådanne kamera. søg efterfølgende på
www.edbpriser.dk, søg efterfølgende efter tråde om de kameraer i finder.

Tænk på at kameraet er en udgift, dertil kommer batterier og hukommelses
kort.

Er det fa,iliens kamera nr.2 er det måske vigtigere at finde et som alle kan
betjene.

Håber dette hjælper dig videre.

/henrik

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 10:58

> [...]
> irriterende, når man skal fotografere børn (og dyr).
>
> Hvad kan I anbefale, når prisen helst skal ligge i nærheden af 2.000 kr.

Selvfølgelig kan man få et kamera til 2000 kr. der kan tage anstændige
billeder af børn og dyr. Det er ikke alle, der vil poste mange tusinde
kroner i et stort skrummel af et digitalt spejlreflekskamera.

Hvis du/I kan gå på kompromis med tidsforskydningen - så kan jeg anbefale et
Canon A85. Mit svigerfar har et og det tager forbavsende gode billeder...
også af mine små (meget bevægelige) børn.

Mvh.
Thomas (der har postet mange tusinde kroner i et stort skrummel af et
digitalt spejlreflekskamera)

Fra : Mwesth

Dato : 06-02-05 13:54

Med fare for at blive buuh'et baglæns ud: Jeg købte for nylig et
KonicaMinolta Dimage Z10 til 1700,-
Det kan sådan præcis hvad det skal kunne: tage billeder af børn, dyr og
resten af familien i en rimelig kvalitet, stille hurtigt skarpt (hvis der
ikke er for mørkt) og tage en masse billeder på et sæt batterier.
Om et par år kan jeg fortælle om det også holder i længden (-:
se evt. http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z10.html

--
Morten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-02-05 17:15

Mwesth wrote:

> Med fare for at blive buuh'et baglæns ud: Jeg købte for nylig et
> KonicaMinolta Dimage Z10 til 1700,-

Hvorfor bruge 1.700 kroner på et Kommika, når man hos NETget.dk kan
købe et Credit Card Digital Camera for kun 299 kroner...

http://netget.dk/product.asp?product=619

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen