Videokamera som webcam
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 23-05-01 11:40

Hej gruppe,

Jeg ved at man med nogle grafikkort kan bruge et almindeligt videokamear,
som webcam.
Så nu ville jeg lige høre jer, om i ved hvordan?
Jeg påtænker at benytte et Sony videokamera med et Matrox Marvel G450 eTV
kort....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-01 11:57

"Frank Mikkelsen" <flm@it.dk> wrote in message
> [...]
> Så nu ville jeg lige høre jer, om i ved hvordan?
> Jeg påtænker at benytte et Sony videokamera med et Matrox Marvel G450 eTV

Man skal have et grafikkort der har video-in. Og så et WebCam program der
understøtter Video-In.

--
Bjarke Andersen

Fra : Gerner

Dato : 23-05-01 21:32

On Wed, 23 May 2001 12:56:56 +0200, "Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk>
wrote:

>"Frank Mikkelsen" <flm@it.dk> wrote in message

>Man skal have et grafikkort der har video-in. Og så et WebCam program der
>understøtter Video-In.

Iseeyou understøtter vist det hele, og det har ikke noget med video-in
funktionen at gøre, selv om det skal være på kortet.

Jeg har brugt et Winhauge tv-kort til webcam med både cc og alm. camera.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-05-01 15:57

Husk lige at tjekke, at dit kamera ikke har en autosluk-funktion. Det har
mit nemlig, og det gør det næsten ubrugeligt som webcam, medmindre jeg
sætter det til at optage på et bånd samtidig.

Mvh.
Peter