Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er bedst til G3?
Fra : John Poulsen

Dato : 02-02-05 19:27

Jeg er åbenbart ikke rigtig med hvad angår RAW-konvertering fra min G3'er.

Hvad er bedst p.t.? Er der nogle tests (links)?

Har indtil nu mest anvendt enteb Photoshop CS eller BreezeBrowser 2.9.

Hvor kommer Bibble ind i billedet? Kvalitet og brugervenlighed er det
primære.

Andre der kan noget godt?

Mvh.
John Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 20:00

In article <420114dd$0$29448$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, John Poulsen wrote:
> [...]
>
> Har indtil nu mest anvendt enteb Photoshop CS eller BreezeBrowser 2.9.
>
> Hvor kommer Bibble ind i billedet? Kvalitet og brugervenlighed er det

Capture one (C1 DSLR) går for at være godt. Men deres prispolitik,
hvor de konstant nåede at forhøje prisen en 3 gange lige inden
jeg ville købe har diskvalificeret dem.

De startede med $24.95, så blev det $49.95, og vist en pris ind
imellem, inden de endte på $99. Der er ret mange der føler sig
tisset på med den pristaktik de har kørt det sidste år for at
få deres program udbredt og få kunder. Herunder også det at de
har droppet udgaver for at tvinge folk til at opgradere.
Både SE og REBEL versionerne er forsvundet.

Canon DPP (som du vist ikke kan bruge) er også en rimelig kandidat,
som til nogle ting er bedre end standard Canon programmet.

Og så er der dcraw implementationer, som også er gode til nogle ting.
Jeg bruger selv primært Photoshop, da det er det letteste.

Jeg er på vej mere over på Macintosh, har en Apple Mac Mini der
lige nu har er en times kørsel fra Arnhem i en TNT lastbil på
vej mod Kolding :) Så min PC får muligvis trange kår fremover.

Fra : John Poulsen

Dato : 03-02-05 06:57

> [...]

> har droppet udgaver for at tvinge folk til at opgradere.
> Både SE og REBEL versionerne er forsvundet.

Hrm... Venter til at jeg har købt f. eks. Canon 20D eller tilsvarende - for
at kan se en ide i C1...

> [...]
>
> Og så er der dcraw implementationer, som også er gode til nogle ting.
> Jeg bruger selv primært Photoshop, da det er det letteste.

Ja det er rimelig let - det har du ret i

> Jeg er på vej mere over på Macintosh, har en Apple Mac Mini der
> lige nu har er en times kørsel fra Arnhem i en TNT lastbil på
> vej mod Kolding :) Så min PC får muligvis trange kår fremover.

Photoshop udvikles svjv først til M$ nu om dage..

John

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-02-05 07:10

In article <4201bd36$0$628$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, John Poulsen wrote:

> Photoshop udvikles svjv først til M$ nu om dage..

Ja, de andre Macintosh programmer som Word og Excel kommer også
først til Windows nu om dage, men her er Macintosh versionerne på
flere områder stadig de bedste.

Men lad os håbe Mac Mini bliver den success man håber på - og lidt til.
Det er jo en Mac lavet for at få PC brugere til at se lyset og skifte.
Og indtil videre ser det ud til, at den er blevet et kæmpehit. Der er
stadig over 1 måneds leveringtid på dem.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-02-05 10:18

Povl H. Pedersen wrote:
> Capture one (C1 DSLR) går for at være godt. Men deres prispolitik,
> hvor de konstant nåede at forhøje prisen en 3 gange lige inden
> jeg ville købe har diskvalificeret dem.

C1 understøtter jo så i øvrigt ikke G3 ?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : John Poulsen

Dato : 04-02-05 10:56

> C1 understøtter jo så i øvrigt ikke G3 ?

Har kigget på det, det SKULLE den gøre... Vil teste det.

John