Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der har et Canon EF USM 1,4/50 58 ?
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 16:12

Hej,

Nogen der har Canon EF USM 1,4/50 58? Og hvis ja, er det noget værd?

Tænkte her på portræt fotografi og som "skyd NU og tænk bagefter" objektiv

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : C. Stensgaard

Dato : 31-01-05 16:14

Hej Thomas

Ja, den er fantastisk god - specielt på en 1.6 crop faktor DSLR.

Intet mindre end fantastisk - og 100/2.0 er ligeså fantastisk.

Stensgaard

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 16:20

"C. Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> wrote in message
> Hej Thomas
>
> Ja, den er fantastisk god - specielt på en 1.6 crop faktor DSLR.
>
> Intet mindre end fantastisk - og 100/2.0 er ligeså fantastisk.
>
> Stensgaard

Har du prøvet på et analog kamera? Har du evt. nogle pics du har taget med
ovjektivet?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-05 16:36

Thomas Schreiber wrote:
> Har du prøvet på et analog kamera? Har du evt. nogle pics du har taget med
> ovjektivet?

Jeg kan ikke forestille mig det skulle fejle noget på analog, det
er det bedste/skarpeste 50mm objektiv Canon har lavet til EF-serien.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Claria

Dato : 31-01-05 17:24

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews at schreiber.se> wrote in message
> "C. Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> wrote in message

> Har du prøvet på et analog kamera? Har du evt. nogle pics du har taget med
> [...]

Hejsa Thomas

Jeg kan kun give Claus ret i det han skriver om 50mm/1.4
Jeg har brugt det på mit Eos 5 og nu på mit Eos 10D.
På 5'eren var det mit standard objektiv og nu på 10D'eren bruger jeg det til
portrætter.

Mvh
Claudia

Fra : C. Stensgaard

Dato : 31-01-05 17:39

Jeg har for lang tid siden taget dette på 2.0

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=53782

Stensgaard

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 20:07

> Jeg har for lang tid siden taget dette på 2.0
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=53782
>
> Stensgaard

Hold da op hvor et godt billede!!!

Men igen. Det er ikke isenkrammet, men fotografen der tager billeder

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Claria

Dato : 31-01-05 18:18

Dette billede er taget for små 6 måneder siden.
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=96962

Mvh
Claudia

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-05 16:34

Thomas Schreiber wrote:
> Nogen der har Canon EF USM 1,4/50 58? Og hvis ja, er det noget værd?

Det hedder da EF 50 f1.4 USM :) 58 er filtergevinnet.

> Tænkte her på portræt fotografi og som "skyd NU og tænk bagefter" objektiv

Jeg bruger det en masse til koncert..
Du kan selv bedømme disse serier der er taget udelukkende med EF 50 f1.4
(ihvertfald stort set).

http://nathue.dk/concerts/2004/2004-11-12/
http://nathue.dk/concerts/2004/2004-10-08/
http://nathue.dk/concerts/2004/2004-10-29/
http://nathue.dk/concerts/2004/2004-10-30/ (CRW_6686.jpg = f1.4)
http://nathue.dk/concerts/2004/2004-11-11/

Nogle af billederne har fået en støjfjerningskur som kan have nappet
nogle små detaljer, de fleste er skudt ved iso800 eller 1600.

Jeg bruger primært objektivet blændet ned til mellem f1.8 og f2.5,
da det tegner noget skarpere ved f1.8 end det gør ved f1.4.

AF er hurtig og ret præcis, og virker i rimeligt lavt lys på mit 300D.

Hvis mit EF 50 f1.4 gik istykker, ville jeg købe et nyt magen til.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : michael bs

Dato : 31-01-05 16:54

> [...]
>
> Nogle af billederne har fået en støjfjerningskur som kan have nappet
> nogle små detaljer, de fleste er skudt ved iso800 eller 1600.

Ja, der er overhovedet ikke lyd på billederne. Effektivt
støjfjerningsprogram
arj, seriøst:
Hvilket støjfjerningsprogram? Hvis Neat image, Hvilke settings bruger du?

> [...]
>
> AF er hurtig og ret præcis, og virker i rimeligt lavt lys på mit 300D.
>
> Hvis mit EF 50 f1.4 gik istykker, ville jeg købe et nyt magen til.

Hvordan mon disse billeder ville blive med 135L f2?

Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-05 17:08

michael bs wrote:
> Ja, der er overhovedet ikke lyd på billederne. Effektivt
> støjfjerningsprogram
> arj, seriøst:
> Hvilket støjfjerningsprogram? Hvis Neat image, Hvilke settings bruger du?

NoiseWare.. men jeg bruger det ikke mere fordi jeg af en eller anden
årsag ikke synes jeg får lige så god kvalitet ud af det som jeg
plejede at gøre :o/

Nu foretrækker jeg at holde mig til iso800, overeksponere end kende
(med mindre det giver udbrændte områder) og justere lidt ned i
RAW-converteren, det giver mindre støj synes jeg.

Hvis iso800 ikke er nok i sig selv bruger jeg en sjat blitz.

> Hvordan mon disse billeder ville blive med 135L f2?

Det ved jeg ikke.. men 135L er længere og større end jeg har brug for, og
dyrere end jeg har råd til.

Jeg er ganske tilfreds med mine non-L primes..

Man kan også kigge på EF 85 f1.8, det tegner en smule skarpere end 50 f1.4.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv