Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske til Nikon D70
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 31-01-05 10:21

Jeg har netop bestilt et Nikon D70 hos technikdirekt.de, og jeg glæder
mig som et lille barn til jeg modtager det

Hvilken taske bruger I til jeres D70? Umiddelbart er mine behov en
forholdsvis handy taske, hvor jeg kan have et objektiv eller to og
evt. laderen til kameraet.

Tak.

Esben

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 31-01-05 10:31

"Esben Kolind Laustrup (slet HZQ2T)" <mail@HZQ2Tezben.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvilken taske bruger I til jeres D70? Umiddelbart er mine behov en
> forholdsvis handy taske, hvor jeg kan have et objektiv eller to og

Jeg bruger sådan en fyr her:
http://flightcases.dk/Watercases/Medium/watercase%20613.htm

Der er i min indretning plads til D70 med 18-70mm
et extra objektiv, typisk 60mm micro
en SB600 med bounce
lader, extra batterier div kabler.
vh Søren

Fra : Claus Smith

Dato : 31-01-05 13:35

Lækker taske, hvad måtte du give for sådan en?

Claus Smith

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 31-01-05 13:49

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.Xdk> wrote in message
> Lækker taske, hvad måtte du give for sådan en?
>
> Claus Smith

Ikke meget, overskud på jobbet.
Men jeg mener at vi giver ca. 650.- for modellen større. (+ moms)
/Søren

Fra : Claus Smith

Dato : 31-01-05 14:03

> Ikke meget, overskud på jobbet.
> Men jeg mener at vi giver ca. 650.- for modellen større. (+ moms)

Oki...troede egentlig at de var meget dyrere.

Claus Smith

Fra : Kenneth K

Dato : 31-01-05 14:21

On 31 Jan 2005 09:20:54 GMT, Esben Kolind Laustrup <mail@HZQ2Tezben.dk>
wrote:

> [...]
>
> Hvilken taske bruger I til jeres D70? Umiddelbart er mine behov en
> forholdsvis handy taske, hvor jeg kan have et objektiv eller to og

Jeg bruger en Lowepro Nova 3. I den har jeg D70 påmonteret en 28-75mm 2.8,
en 70-200mm 2.8, 50mm 1.8, lader og et x-drive. Plus mindre tilbehør som
ekstra batteri, et par CF kort, dvs. dæksler og et rensesæt. Der er stadig
plads til en lille vidvinkel hvis jeg anskaffer det en dag. Tasken er i
generel god kvalitet og rimelig slidstærk. Alt i alt en taske jeg godt kan
anbefale andre hvis det er størrelsen man er ude efter.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : JH

Dato : 31-01-05 16:44

Kan anbefale NIKON D70 BAG RESOURCE
Her er anmeldt og findes billeder af et hav af tasker til D70
http://www.asvd07.dsl.pipex.com/d70bags.htm

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 31-01-05 18:05

Jeg havde forestillet mig noget mere kompakt henad Lowe Pro Nova
Mini:

Den kan tilsyneladende have et SLR + to objektiver, så det er
perfekt. Og så er den ikke for stor. Er der nogle der har
erfaringer med den?

Fra : Torben Andresen

Dato : 31-01-05 20:09

> Jeg havde forestillet mig noget mere kompakt henad Lowe Pro Nova

Jeg havde en Nova Mini AW da jeg fik mit D70, og tro mig - D70 kan ikke være
i den taske. Jeg solgte den, og købte en Nova 3 AW, som jeg er godt tilfreds
med.

/Torben

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 01-02-05 08:21

>Jeg havde en Nova Mini AW da jeg fik
>mit D70, og tro mig - D70 kan ikke være
>i den taske. Jeg solgte den, og købte
>en Nova 3 AW, som jeg er godt tilfreds
>med.

Hej Torben,

Er du godt nok sikker på at D70 ikke kan være i Nova Mini?

http://www.d4you.de/templates/product_big.asp?ProductGuid=20360&GroupG
uid=55

Der står på d4you's hjemmeside at tasken kan rumme et
spejlreflekskamera + to objektiver. Er det så
forkert eller hvad? Jeg vil nemlig være ked af at købe den (ret store)
nova 3

Hvad med Nova 2? Tror du D70 + et objektiv eller to kan være der?

Esben

Fra : Torben Andresen

Dato : 01-02-05 08:36

> Er du godt nok sikker på at D70 ikke kan være i Nova Mini?

Hvis jeg pressede kameraet godt ned i tasken, kunne det være der. Men så var
lynlåsen svær at lukke.

> Der står på d4you's hjemmeside at tasken kan rumme et
> spejlreflekskamera + to objektiver. Er det så
> forkert eller hvad?

Det er sikkert et analog SLR de regner med, når de skriver SLR+2obj. D70 er
lidt større end et analog SLR.

> Hvad med Nova 2? Tror du D70 + et objektiv eller to kan være der?

Det tror jeg, men køb hellere lidt ekstra plads nu. Du får sikkert noget
tilbehør hen ad vejen.

/Torben

Fra : GreatDane

Dato : 02-02-05 21:07

Jeg har Nova 2, og det passer fint med D70+kit objektivet (18-70mm),
samt AF-50mm og AF 70-300mm. Ud over er der et par rum til småting.
Tasken er fin fordi den er toploadet, så det er hurtigt at få kameraet
ind og ud. Men jeg er enig i at den bliver for lille i længden. Jeg
vil dog beholde min når jeg køber en større, da man ikke altid gider
at slæbe rundt på et stort skrummel, og her passer Nova 2 godt i
størrelsen.

/Mikkel

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-02-05 08:43

Esben Kolind Laustrup wrote:
> Er du godt nok sikker på at D70 ikke kan være i Nova Mini?

http://www.fredmiranda.com/forum/topic2/168165

Her er en mand der har både D70 og Nova Mini.. han skriver så at
kamera + objektiv lige kan være der... så det er nok ikke noget med
ekstra optik eller blitz.

Jeg har en Nova 3 som rimeligt tætpakket huser 300D monteret med 28mm
EF-S 18-55, EF 50 f1.4 og 85 f1.8 objektiver, 550EX flash og
ST-E2 Speed Light-transmitter (samt et lille hjørne fri hvor der lige
kan være en lensbaby til leg

Og hvis man kun skal medbringe et D70 og 2 ekstra objektiver kan det
da godt være den er lidt stor.. Og så igen, mine objektiver er
rimeligt pladsbesparende (58mm filterstørrelse, rimelig kort længde)
så hvis det er lysstærke zooms man vil medbringe så kan det godt
være den passer meget godt alligevel :)

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : fsn

Dato : 01-02-05 10:39

"Esben Kolind Laustrup" <mail@ezben.dk> skrev i en meddelelse >>Jeg havde en
Nova Mini AW da jeg fik

Jeg har en D70 med 18-70 optik og en Nova Mini AW. Men modlydblænden sat på,
kniber det med at lukke tasken, dog kan det gøres. Uden modlysblænde kan den
fint være deri. Der er dog ikke plads til ekstra objektiver.

Flemming

Fra : AS

Dato : 31-01-05 18:50

"Esben Kolind Laustrup (slet HZQ2T)"

> Hvilken taske bruger I til jeres D70? Umiddelbart er mine behov en
> forholdsvis handy taske, hvor jeg kan have et objektiv eller to og
> evt. laderen til kameraet.

Nova 4 til D70+17-55dx, 75-300 AF, 60 macro, SB800, kabler, filtre.

Fra : Thomas

Dato : 31-01-05 21:29

"AS" <ars@TrasH.net> wrote in message

> Nova 4 til D70+17-55dx, 75-300 AF, 60 macro, SB800, kabler, filtre.

Kan det samme ikke være i en Nova 3?...
http://www.d4you.de/templates/product_big.asp?ProductGuid=20363&GroupGuid=55

Thomas

Fra : AS

Dato : 31-01-05 23:33

"Thomas" <ts@FJERNtschmidt.dk> wrote in message
> "AS" <ars@TrasH.net> wrote in message

> Kan det samme ikke være i en Nova 3?...

http://www.d4you.de/templates/product_big.asp?ProductGuid=20363&GroupGuid=55

> Thomas

Hvis din længste objektiv er "kun" 70-300, så kan det godt være. Jeg har
valgt efter længde af min 75-300 (kan ikke husker hvor meget den er
længere) - den skal passe til indvendig højde. N.4 var den midste model, som
passede. Men jeg kan heller ikke sige noget om Nova 3's brede; ved ikke
hvornår jeg har set den "i live". Jeg mener, D70 passer fint i Nova 4 på
tværs med 17-55 ned. Du skal kikke, om N.3 er bred nok til det. Hvis nej, så
kan det være lidt problematisk IMHO. Hvis med 18-70, skal det være OK med
kameraet på siden. Eh-h..., jeg skal sige, jeg har lidt ældre version af
N.4, så kan det igen være lidt anderledes.