Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad glor du på?
Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 12:13

Kunne man måske spørge sig selv, da den så ind i min 300mm
http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179954/original
Ellers en vandstær ved mølleåen
http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179946/original
En and, der leger isbryder
http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179950/original

Ellers se her http://www4.pbase.com/hkruse/birds_in_winter_2005

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Nogen

Dato : 30-01-05 12:26

Jeg syntes snart ikke jeg gider se mere fra dig, de er jo altid gode dine
fuglebilleder. Spøg til side igen nogle gode billeder fra modernatur. Jeg
kan se på data at du har grejet,420 mm uhada.

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 12:48

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> wrote in message
> Jeg syntes snart ikke jeg gider se mere fra dig, de er jo altid gode dine
> fuglebilleder. Spøg til side igen nogle gode billeder fra modernatur. Jeg
> kan se på data at du har grejet,420 mm uhada.

Tak de 420mm kommer fra de 300mm + 1.4x extender. De fleste er beskåret
noget/en del fra originalerne for at komme tæt nok på. Den vandstær kan ikke
lide at man kommer for tæt på og den er ret lille.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : JHF

Dato : 30-01-05 13:06

> [...]
> ikke
> lide at man kommer for tæt på og den er ret lille.

Den står knivskarpt, men man kan faktisk godt "fange" den rimeligt tæt på
hvis man er hurtig!

JHF

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-05 16:06

In article <41fcc96e$0$48327$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> [...]
> noget/en del fra originalerne for at komme tæt nok på. Den vandstær kan ikke
> lide at man kommer for tæt på og den er ret lille.

Hvilken extender ? Jeg synes ikke min 1.4x er overbevisende.

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 16:16

> Hvilken extender ? Jeg synes ikke min 1.4x er overbevisende.
Canon 1.4x II:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=118&sort=7&cat=31&page=1

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : michael bs

Dato : 30-01-05 17:39

> Canon 1.4x II:
> http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=118&sort=7&cat=31&page=1

Hvad med 2* extenderen fra Canon. Hvis du havde 70-200L 2.8 IS, ville du så
vælge 1.4 eller 2* extenderen.?? AF og IS virker med begge to.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 18:12

> Hvad med 2* extenderen fra Canon. Hvis du havde 70-200L 2.8 IS, ville du

> vælge 1.4 eller 2* extenderen.?? AF og IS virker med begge to.
1.4x helt klart. Men det diskvalificerer jo ikke 2x, se iøvrigt her
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/400v400.shtml

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : GreatDane

Dato : 30-01-05 18:24

Hvad er en extender? Jeg formoder at det er en slags mellemring med
noget forstørrelse. Giver det ikke forringelse i kvaliteten? (det ser
jo ikke sådan ud på dine fremragende billeder )
Kan I smide nogle links til steder hvor jeg kan købe en til min Sigma
70-300mm (Nikon D70).

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 18:32

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> wrote in message
> [...]
> jo ikke sådan ud på dine fremragende billeder )
> Kan I smide nogle links til steder hvor jeg kan købe en til min Sigma

Se nogle her http://www.fredmiranda.com/reviews/showcat.php?cat=31. Sigma
laver også extendere eller convertere. Det er nok bedste at købe samme
fabrikat, som objektivet. Canon 1.4x II TC er af høj (=prof.) kvalitet og
forringer kun kvaliteten meget lidt.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 19:38

> [...]
> jo ikke sådan ud på dine fremragende billeder )
> Kan I smide nogle links til steder hvor jeg kan købe en til min Sigma

Iøvrigt hvilken Sigma er det? En APO Macro super eller DL macro super? Hvis
det er den sidste, så tror jeg ikke du bør investere i en extender, da denne
optisk ikke er særlig god. Se her
http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-05 19:33

In article <mt5qv01nhf1efhu7nc7ib2djkekle0o301@4ax.com>, GreatDane wrote:
> [...]
> jo ikke sådan ud på dine fremragende billeder )
> Kan I smide nogle links til steder hvor jeg kan købe en til min Sigma

Generelt siger man, at TC'en forstærker objektivets problemer, og det
anbefales ikke at bruge dem på de helt billige <2-3000 kr objektiver,
men de skulle være udemærkede på de professionelle objektiver.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-05 13:52

Hans Kruse wrote:
> Kunne man måske spørge sig selv, da den så ind i min 300mm
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179954/original

Nysseligt - eneste detalje er, at den godt ku' ha' vendt en lille-bitte
smule mere mod solen, så venstre øje, var kommet helt ind i sol-zonen.

> Ellers en vandstær ved mølleåen
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179946/original

Igen, dejligt billede. Jeg kan faktisk godt lide det næsten monokrome
udtryk. Blot ville jeg nok have beskåret en smule for oven og tv. Og så
måske lige have brugt en smule støjfjerner fra den del, der er over og th.
for den dejlige fugl.

> En and, der leger isbryder
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179950/original

Herligt billede. Selvom standardindvendingen om fugle på vej /væk/ kunne
indføres her, så synes jeg egentligt ikke det er afgørende.

Tak for inspirerende billeder.

vh

Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 15:24

> Nysseligt - eneste detalje er, at den godt ku' ha' vendt en lille-bitte
> smule mere mod solen, så venstre øje, var kommet helt ind i sol-zonen.

Tak, en lille smule, men for meget ville have ødelagt spillet i næbbet og nu
så får man fornemmelsen af at den ser på en, det ville måske gå lidt væk
hvis den havde drejet hovedet lidt. Men jeg fik ikke andre chancer lige i
den stilling. Måske skulle jeg have haft kameraet i maskingevær
indstillingen

> [...]
> måske lige have brugt en smule støjfjerner fra den del, der er over og th.

Jeg har forsøgt en anden beskæring, som her
http://www4.pbase.com/hkruse/image/39185682/original og jeg har samtidig
givet lidt mere støjreduktion.
Hvad med denne her http://www4.pbase.com/hkruse/image/39185686/original?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 15:45

> Jeg har forsøgt en anden beskæring, som her
> [...]

Har du nogen ide om hvorfor der er så meget støj på det billede?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 16:00

> Har du nogen ide om hvorfor der er så meget støj på det billede?

Nu synes jeg egentlig ikke at støjen er generende, men forklaringen er at
billedet er taget på 1600 ISO og er løftet halv blænde under konverteringen,
hviilket svarer til en ISO værdi på 2400. Billedet er efter beskæring på
1596x1348 pixels ud af de originale 3504x2332 pixels, hvad der naturligvis
får støjen til at træde mere frem. Der er kun 26,3% af pixels tilbage efter
denne beskæring. Det er ligesom når du forstørrer en film og ser kornene
træde mere frem. Vandstæren ynder at opholde sig (i dette tilfælde), hvor
der er forholdsvist mørkt. Jeg har været der flere gange og det er ikke
lykkedes at komme tættere på eller få bedre lys, men længere hen på foråret
vil jeg køre forbi igen og se om den stadig er der.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-05 16:37

Hans Kruse wrote:

> Jeg har forsøgt en anden beskæring, som her
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/39185682/original og jeg har
> samtidig givet lidt mere støjreduktion.

Rent undtagelsesvis har jeg tilladt mig at fuske lidt med billedet:
http://jan.boegh.net/adhoc/39179946.IMG_31371.jpg

> Hvad med denne her
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/39185686/original?

Jeg kan generelt godt lide at der er mest rum på den side fuglen kigger ind
i.
Så igen ville jeg have foretrukket at fuglen sidder længere tv.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-01-05 13:52

> Kunne man måske spørge sig selv, da den så ind i min 300mm
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/39179954/original

....øhm...

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable
to complete your request.

Venlig hilsen

Aragorn_DK, der ellers meget gerne vil kikke dine billeder.

--
=================
www.welles.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 14:02

> ...øhm...
>
> Internal Server Error
> The server encountered an internal error or misconfiguration and was
unable
> to complete your request.

Prøvede du igen? pbase er i gang med en hardwareopgradering så de kører ikke
helt normalt endnu, så prøv igen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-01-05 02:02

> unable
>
> Prøvede du igen? pbase er i gang med en hardwareopgradering så de kører
> [...]

Hej Hans.

Det hjalp da jeg fjernede 4-tallet i urlen ved www4...

Sikke nogle skønne billeder du tager - jeg vil lige nærkikke nogle af dine
andre billeder!

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-01-05 08:20

> Det hjalp da jeg fjernede 4-tallet i urlen ved www4...

Jeg så faktisk slet ikke dette 4-tal, da jeg blot pastede url'en ind. Men
det virker stadig for mig med 4-tallet.

> Sikke nogle skønne billeder du tager - jeg vil lige nærkikke nogle af dine
> andre billeder!

Mange tak.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-01-05 16:44

> Kunne man måske spørge sig selv, da den så ind i min 300mm
> [...]

Nu begynder du at snyde, Hans, den vandstær har jeg også forsøgt at
fotografere, og hernede holder de sig i skyggepartierne af åerne, så det er
kun blevet til ét billede, hvor mine rystelser er synkrone med vandstærens.
Fuglen står i hvert fald nogenlunde skarpt, men baggrunden er rystet, hehe.
Dejligt billede i hvert fald.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 17:06

> [...]
er
> kun blevet til ét billede, hvor mine rystelser er synkrone med

Vandstæren ved mølleåen i Ørholm nord for København har samme kedelige vane.
Derfor de 1600ISO. IS på min 300mm (samme som Max bruger nede i Indien pt.)
hjælper til at jeg kan bruge forholdsvis langsomme lukketider, da fuglen
ikke bevæger sig hele tiden. Den har det dog med at stå og "hoppe" på
stedet, så der skal en del billeder til

> Fuglen står i hvert fald nogenlunde skarpt, men baggrunden er rystet,
hehe.
> Dejligt billede i hvert fald.

Tak, det er en kunst at ryste baggrunden på den rigtige måde

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 17:42

> Kunne man måske spørge sig selv, da den så ind i min 300mm
> [...]

De står bragende flot, puuuu.. hehe, kanon flot lys, og hva faen de
er sku skarpe, det er noget skidt - en lille fordel ved 20'ern er
1,6 crop faktoren, markII har kun 1,3, lidt at overveje inden du
opfylder dit ønske, vi kan måske lave en lille prøve hinandens tur,
i næste måned når jeg er tilbage.. Flot solskin, damn flotte billeder. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 19:00

> [...]
> opfylder dit ønske, vi kan måske lave en lille prøve hinandens tur,
> i næste måned når jeg er tilbage.. Flot solskin, damn flotte billeder.

Mange tak max, giv mig et praj, når du er tilbage, det kunne være sjovt.

Iøvrigt så nærmer sig tiden, hvor tranerne flyver. Som du kan se her
http://www.hornborga.com/transtat.asp, så er det i starten af april, det går
løs. Sidste år var jeg der 8-9 april. Som man kan se her
http://www4.pbase.com/hkruse/image/27923925 var der lige et par andre
fotofreaks, der havde samme idé Der var rigtigt mange traner
http://www4.pbase.com/hkruse/image/27923943 og mange både flotte og spøjse
situationer http://www4.pbase.com/hkruse/image/27923911 ,
http://www4.pbase.com/hkruse/image/28003474
http://www4.pbase.com/hkruse/image/27923933.

Det kunne være basis for en fotosafari.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-02-05 08:08

"Hans Kruse"
> [...]
> http://www4.pbase.com/hkruse/image/27923925 var der lige et par andre
> fotofreaks, der havde samme idé Der var rigtigt mange traner

Der er helt sikkert basis for en fotosafari - specielt siden de
Siberiske traner ikke er dukket op her i Indien (igen i år).
Den Sveriges tur har været på ønskelisten - siden du postede
dine billeder.. Ønskelisten bare vokser og vokser - Lige landet
i Panaji (Goa) og her vrimler med fugle, bare her midt i byen så jeg
på en halv time, common kingfisher, sandpiper, cormorant, little egret,
western reef egret, wired tailed swallow, pond heron og en sort
næbbet terne, jeg ikke kan arts bestemme, har kanon klare billeder
af den, men ikke noget i bogen der lige ligner, må prøve at poste
sen i ornitologi gruppen - lidt OT her, heeeheee.. -max-