Foto
IBM760 5420
Teil 3020
fugl med en lille snack
Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-01-05 12:53

Min nye ven er i Varkala.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440851

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-01-05 13:15

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:41fa279e$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
> Min nye ven er i Varkala.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440851

Fine venner du har i Varkala. Sjovt at se nogle mere exotiske fugle end vi
har her i Danmark. Jeg så selv noget sjovt sidst, som jeg ikke troede var
sandsynligt. En isfugl der holdt til ved saltvand, men hvad, man skal jo
helst overraskes hver dag
Billedet af din lille øgle er også ganske sjovt, især fordi den har en
halvspist græshoppe i munden
MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-01-05 13:30

"Thomas Pedersen"
> [...]
> helst overraskes hver dag
> Billedet af din lille øgle er også ganske sjovt, især fordi den har en

Denne her er måske bedre -
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440873
Jeg sled i det for at få et nogenlunde billede, det er lidt
kringlet når fuglen sidder i skygge og baggrunden er solbeskinnet,
men jeg skal ikke klage han lod mig komme helt tæt på.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-01-05 13:54

> [...]
> kringlet når fuglen sidder i skygge og baggrunden er solbeskinnet,
> men jeg skal ikke klage han lod mig komme helt tæt på.. -max-

Billedet har flere elementer, der gør det til et flot billede. Tegningen i
baggrunden, den enkle komposition med grenen og fugle. Jeg synes dog ikke
den er helt perfekt og problemet er skarpheden af insektet. Du har taget det
på f/5.6 og 1/250 sek. og da du har IS på dit objektiv kunne du jo bruge en
højere blændeværdi og en højere ISO værdi for at blænden endnu højere
op. --Bare en tanke, ellers flot.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-01-05 18:15

"Hans Kruse"

> [...]
> på f/5.6 og 1/250 sek. og da du har IS på dit objektiv kunne du jo bruge en
> højere blændeværdi og en højere ISO værdi for at blænden endnu højere

Jaja, den er go med dig og IS det lille bæst er ikke udstoppet
( bare en tanke ) så når den bevæger sig er IS ikke meget
værd.. Højere iso overvejede jeg flere gange mens sveden
dryppede og næsten startede en ny tsunami - mere dybdeskarphed
havde nok været smart, ahaa mon ikke bæstet sidderpå samme
gren i morgen - så vil jeg bestemt afprøve tips--- -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-01-05 18:28

> [...]
> havde nok været smart, ahaa mon ikke bæstet sidderpå samme
> gren i morgen - så vil jeg bestemt afprøve tips--- -max-

Ja, det er jo selvfølgelig svært at se, hvor meget den flytter rundt på sig.
Men vi glæder os til at se næste forsøg....mvh, Hans

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-01-05 14:23

> [...]
> kringlet når fuglen sidder i skygge og baggrunden er solbeskinnet,
> men jeg skal ikke klage han lod mig komme helt tæt på.. -max-

Ja, det spiller synes jeg. Jeg har ikke noget imod, at baggrunden er så lys
som den er. DOF kunne som Hans også skriver, være lidt større, men jeg
forstår udemærket det valg du har lavet her. Hvis bare de danske isfugle var
ligeså publikumsvenlige, det er de ikke hvor jeg er

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-01-05 18:15

"Thomas Pedersen"

> [...]
> forstår udemærket det valg du har lavet her. Hvis bare de danske isfugle var
> ligeså publikumsvenlige, det er de ikke hvor jeg er

Jamen Thomas du er det forkerte sted, hehe hva kan jeg sige - Jeg tror
denne isfugl er lidt speciel, de andre jeg har oplevet har ikke været
så medgørlige. Det har nok også noget at gøre med at der er rigtig
mange af de små lækkerbidskner lige under den gren.. Igår fangede
den en stor kakkelak, hoho det var underholdende, den kæmpede
en brag stund, som skulle den knække en nød inden bæstet kunne
sluges - det var hen under aften, og ikke så skarpt, tør ikke poste
det i psig..)-max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-01-05 13:20

> [...]
> kringlet når fuglen sidder i skygge og baggrunden er solbeskinnet,
> men jeg skal ikke klage han lod mig komme helt tæt på.. -max-

Hej Max.

Jeg kan bedre lide dette billede end det første du linkede til, jeg synes
ikke så meget om de der visne blade (det er ikke et dårligt billede af den
grund) baggrunden på det sidste, synes jeg også bedre om bl.a. liniene der
går parallelt med den gren som, fuglen sidder på, og så selvfølgelig selve
fugle med et insekt i munden. Godt gået , eller skal jeg sige stået

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk