Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis foto hosting
Fra : Morten S Hansen

Dato : 25-01-05 22:45

Hej NG!

Jeg har nu fået taget de første billeder med mit nye kamera og vil gerne
dele dem med vennerne....

Er der nogen der har erfaringer med udbydere som leverer gratis webhotel til
fotos... Nogenlunde god plads og ikke for reklamespækket er at foretrække.

Søger man på Google kommer der jo masser - så vil jeg høre hvad I har af
erfaringer... -Både hvor I selv uploader og hvor i tilfældigvis har kigget
forbi...

/morten

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-01-05 22:50

For en meget rimelig pris kan du lægge billeder på www.pbase.com.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Brian Lund

Dato : 25-01-05 22:59

> [...]
> erfaringer... -Både hvor I selv uploader og hvor i tilfældigvis har kigget

www.photobucket.com

Fordele: gratis, du kan lave direkte links og der er ingen reklamer!

Ulemper: max billedstørrelse 250 KB, samlet diskplads max 25 MB

Brian

Fra : Morten S Hansen

Dato : 25-01-05 23:51

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> til

> www.photobucket.com
>
> Fordele: gratis, du kan lave direkte links og der er ingen reklamer!
>
> Ulemper: max billedstørrelse 250 KB, samlet diskplads max 25 MB

Tak for de hurtige svar (begge to!), ser gerne flere bud - gerne med lidt
mere disk plads og billedstørrelse....

Har selv fundet denne link-guide:
http://www.free-webhosts.com/free-image-hosting.php - nogen der har
erfaringer med de nævnte...

/morten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-05 23:53

In article <41f6bdf1$0$48329$14726298@news.sunsite.dk>, Morten S Hansen wrote:
> [...]
> erfaringer... -Både hvor I selv uploader og hvor i tilfældigvis har kigget

Spymac.com har gratis web hosting, vist et par hundrede MB. Og så en
gratis 1GB mailkonto (de var der før google).

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 10:39

> Er der nogen der har erfaringer med udbydere som leverer gratis webhotel
> til fotos... Nogenlunde god plads og ikke for reklamespækket er at
> foretrække.
>

> /morten

Der koster nogle få hundrede kroner om året for at få dit eget domæne med
typisk 125+MB serverplads. Og ofte får du smidt et domæne i nakken for én
krone. Så kan du oprette et coppermine album eller lign, og så er du
uafhængig af andre. Det vil jeg klart anbefale.

Se evt. min hjemmeside

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-01-05 10:53

Morten S Hansen <undertegnede@sletmail.dk> wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg har nu f?et taget de f?rste billeder med mit nye kamera og vil gerne
> dele dem med vennerne....
>
> Er der nogen der har erfaringer med udbydere som leverer gratis webhotel til
> fotos... Nogenlunde god plads og ikke for reklamesp?kket er at foretr?kke.
>
> S?ger man p? Google kommer der jo masser - s? vil jeg h?re hvad I har af
> erfaringer... -B?de hvor I selv uploader og hvor i tilf?ldigvis har kigget
> forbi...

Jeg har købt mig plads hos en udbyder der bl.a. tilbyder at man kan
benytte sig af Apache::Gallery - 5 gig diskplads (inkl. plads til
resizede billeder*) og 1Gbyte trafik/måned for .. jeg tror det var
40kr/måned. Det synes jeg fungerer ganske godt.

*) De resizede udgaver af billederne som A::G laver fylder også en slat
- det skal man lige huske på.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : max[dk]

Dato : 26-01-05 11:38

> [...]
> resizede billeder*) og 1Gbyte trafik/måned for .. jeg tror det var
> 40kr/måned. Det synes jeg fungerer ganske godt.

Øhm.... Hvem?

/Max

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-01-05 11:45

max[dk] <maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

> ?hm.... Hvem?

.... doh. ;) http://www.fairweb.dk/

Denne service er vist ikke som udgangspunkt på hjemmesiden, men så kan
man jo sende firmaet en email. :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-05 11:55

Rune B. Broberg wrote:

> [...]
> resizede billeder*) og 1Gbyte trafik/måned for .. jeg tror det var
> 40kr/måned. Det synes jeg fungerer ganske godt.

Tja... store harddiske er jo blevet meget billige, så det er
efterhånden helt normalt, at man får stillet flere gigabyte
diskplads til rådighed på et webhotel.

Den nye begrænsning er trafik-mængden, og 1 gigabyte trafik pr.
måned er ikke ret meget, omsat til til billeder, så er det alt efter
størrelsen 100 til 200 billeder om dagen.

Jeg kan til sammenligning oplyse, at mit photo-gallery.dk server
over 15 gigabyte trafik om måneden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-01-05 11:59

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> størrelsen 100 til 200 billeder om dagen.
>
> Jeg kan til sammenligning oplyse, at mit photo-gallery.dk server

Ja, det er måske rigtigt - jeg har heldigvis forskrækkeligt lidt trafik
på min side (~80 megabyte denne måned, f.eks.). Trafik kan, så vidt jeg
husker hvad jeg fik at vide, tilkøbes til 'normale' priser på omkring
15kr/Gbyte.

Specielt ved denne løsning er jeg meget glad for muligheden for at bruge
Apache::Gallery, der automatiserer opbygningen af mit gallery langt hen
af vejen - og har et udseende der efter min mening er langt, langt bedre
end f.eks. CopperMine.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 26-01-05 13:15

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in news:ct7t61$d5l$1
@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> Apache::Gallery, der automatiserer opbygningen af mit gallery langt hen
> af vejen - og har et udseende der efter min mening er langt, langt bedre

Har du et link så man kan se designet?

På forhånd tak.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-01-05 13:32

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote:
> "Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in news:ct7t61$d5l$1
> @news.net.uni-c.dk:

> Har du et link s? man kan se designet?

http://cluepusher.dk/ er min side. Men designet er ganske modulært, og
kan laves fuldstændigt om. Et par andre eksempler:

http://gallery.nathue.dk/
http://lnx.dk/photos/
http://photos.eibner.dk/
http://harm.ful.dk/photos/

(taget fra bl.a. http://www.apachegallery.dk/ der er hjemmeside for
Apache::Gallery)

Fra : Morten S Hansen

Dato : 26-01-05 22:15

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer... -Både hvor I selv uploader og hvor i tilfældigvis har kigget

Hvis nogen er intresserede tror jeg jeg har fundet en udmærket host.

500mb plads og 2500mb trafik - rimelig brugervenligt og GRATIS. Mulighed for
endu mere plads/trafik ved betaling.
www.freephotohost.net

/morten

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-01-05 22:29

[snip]

> Hvis nogen er intresserede tror jeg jeg har fundet en udmærket host.
>
> 500mb plads og 2500mb trafik - rimelig brugervenligt og GRATIS.
> Mulighed for endu mere plads/trafik ved betaling.
> www.freephotohost.net

man kan desværre kun uploade 5 billeder af gangen og de skriver deres
navn på billederne når de vises.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Jack L.

Dato : 27-01-05 02:02

Morten S Hansen wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg har nu fået taget de første billeder med mit nye kamera og vil
> gerne dele dem med vennerne....

http://www.imagestation.com/member/join.html
.... Sidst jeg hørte om Sonys Imagestation så giver de 1 GB fri plads...
indtil videre.

Ellers er der MSN, Yahoo og andre tjenester som giver fri, begrænset plads.
:)

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real :)

Fra : Morten S Hansen

Dato : 27-01-05 13:23

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indtil videre.
>
> Ellers er der MSN, Yahoo og andre tjenester som giver fri, begrænset

Tak for tippet - det ser faktisk ganske godt ud - jeg har dog allerede
uploadet billederne til freephotohost.net (på trods af de små reklamer i
bunden)...

/morten

Fra : SpookiePower

Dato : 27-01-05 13:34

Ellers er der også www.megapixel.dk
Helt gratis, uden reklamer.

Fra : Henning Hotvedt

Dato : 27-01-05 17:38

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> indtil videre.
>
> Ellers er der MSN, Yahoo og andre tjenester som giver fri, begrænset

Jeg bruker http://foto.vg.no det er vel litt reklame der, men de gir
ubegrenset lagring, og det er gratis.
Jeg har noe sted mellom 9 og 12 gb med bilder der.
-
Henning.
-