Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Citrus
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-01-05 12:06

Så er der lige et enkelt nyt billede på hjemmesiden

Det er under galleriet stilleben.

www.fotographi.dk

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 12:21

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message
> Så er der lige et enkelt nyt billede på hjemmesiden

> [...]

Det ville være rart med et direkte link - især når du har valgt ikke at
skrive havd dine gallerier hedder! Det er imho total ufedt at skulle lede
rundt med musen for at finde noget på din side.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-01-05 12:56

> Det ville være rart med et direkte link - især når du har valgt ikke at
> skrive havd dine gallerier hedder! Det er imho total ufedt at skulle lede
> rundt med musen for at finde noget på din side.

Ked af du ikke fandt billedet, i kommentaren nedenfor er det direkte link...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-05 13:01

Thomas Schreiber wrote:

> Det ville være rart med et direkte link - især når du har valgt ikke
> at skrive havd dine gallerier hedder! Det er imho total ufedt at
> skulle lede rundt med musen for at finde noget på din side.

Det var egentlig også min første tanke - siden er ret upraktisk, at finde
rundt på, der er mere lagt vægt på en masse "smarte" metoder, der måske kan
se smarte ud første gang, man ser dem - men næste gang er man lidt træt at
at se på dem.

Så siden burde forenkles meget - så ville flere også kigge på siden mere end
en gang.

Men den diskussion hører vist til i news:dk.edb.internet.webdesign
grupperne.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 23-01-05 12:50

René Ernst Nielsen wrote:
> Så er der lige et enkelt nyt billede på hjemmesiden
>

> Det er under galleriet stilleben.
>
> www.fotographi.dk

Hej Rene

Det er vel dette her: http://www.fotographi.dk/sticitron.htm

Jeg går ud fra at det er et "produkt-foto" du har lavet, så mine
kommentarer skal læses ud fra den vinkel. Hvis dine intentioner med
billedet er noget helt andet, så har jeg ikke opfattet/forstået det.

Jeg må erkende at billedet ikke siger "Citrus" til mig, jeg mangler en
antydning af citrus-frugtens overflade i skallen og af frugtkødet. SOm
det er her, så er det rene snit igennem skallen noget som f.eks. en
melon også kunne have.

Kompositionen virker lidt akavet, den grønne baggrund er for
dominerende, og med sin størrelse, placering nederst i billedet og
tyngden, så stjæler den for meget af opmærksomheden. Hvis baggrunden
havde noget struktur, der vha. linier kunne lede øjet hen til frugten
ville det hjælpe. En anden ting kunne være noget med en kniv eller en
ske og noget sukker til at hjælpe på kompositionen og kommunikationen.

Dråberne er en fin ide, men det røde genskin fra et eller andet uden for
bileldet forstyrrer. Hvis det røde genskin skal være der, så skal man
kunne se hvad det er, enten ved at det er med i billedet, eller også
hvis mindst en stor dråbe klart viser hvad det er. Som det ser ud nu, så
virker det forstyrrende på farvevalget i billedet, og bidrager ikke med
hverken spænding eller information.

Farvevalget (udover det røde genskær i dråberne) er helt i tråd med
tidens trend, de lette farver til "life-style" billeder.

Der fede ved denne type produkt-skud er at man kan eksperimentere og
afprøve en masse ideer, så jeg syntes at du helt klart skal bruge noget
mere tid på det, og lave flere varianter, så på med vanten, frem med
frugterne og prøv løs.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-01-05 12:57

> Jeg går ud fra at det er et "produkt-foto" du har lavet, så mine
> kommentarer skal læses ud fra den vinkel. Hvis dine intentioner med
> billedet er noget helt andet, så har jeg ikke opfattet/forstået det.

Billedet er sådan set ikke et produktbillede, jeg synes blot farverne var
fede, og friske. Jeg synes den gule citron passede fint ind med den grønne
baggrund...

Tak for kommentaren

Fra : KNL DtP

Dato : 23-01-05 13:24

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der lige et enkelt nyt billede på hjemmesiden

Blev du inspireret af artiklen (side 67-68) i Popular Photography (februar
2005 nummeret)

Jeg har selv overvejet at lave noget i samme stil, men har dog ikke haft tid
til det. Jeg synes opstillingen og rekvisitterne så tilpas enkel ud, så mon
ikke det skal prøves...

Synes dog du mangler lidt flere bobler, får at gøre den rigtigt frisk - i
artiklen nævnes "sparkling water", som jeg går ud fra svarer til dansk vand.
Jeg kunne også godt tænke mig lidt mere knald i farverne - især den gule står
lidt svagt og fimset...

Tilbage til artiklen, så fik jeg et chok, da jeg så dobbeltsiden, som prydes
af Bryan F. Peterson's resultat. Det er taget med et Nikon D1x, men er så
pixlet, at jeg skal holde bladet ud i strakt arm, før det ikke generer
billedopfattelsen. Det burde da ikke være det helt store problem at upsample
et billede, og så påføre USM *bagefter*.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 23-01-05 14:26

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Blev du inspireret af artiklen (side 67-68) i Popular Photography (februar
> 2005 nummeret)

Der er lige ét mere her:

http://www.photosig.com/go/photos/view;jsessionid=aTNwYJypeWl-?id=1436110&forward=main

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 23-01-05 14:36

KNL DtP wrote:
> "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er lige ét mere her:
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view;jsessionid=aTNwYJypeWl-?id=1436110&forward=main

Rene, hvis du ser denne besked, så var det den type citron-billede som
jeg sigtede imod med min kritik

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-01-05 16:15

> Blev du inspireret af artiklen (side 67-68) i Popular Photography (februar
> 2005 nummeret)

Jeps, det var det...

Jeg har tænkt mig at lave en anden udgave senere...