/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
kort kontra hd
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 23-01-05 09:21

Hej
Jeg har købt en vosonic MP3 afspiller der også kan gemme andre formater
den jeg har købt er på 40gb
plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort da
prisen kun er 1560 kroner
det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris
her er et link
http://www.digi-world.dk/index.php?view=moreinfo&productid=1174&s=2
hvad mener i er det et dumt køb eller??
hilsen Jørgen





 
 
Tommy Hjorth (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Hjorth


Dato : 23-01-05 10:08

Jørgen Sørensen wrote:
> Hej
> Jeg har købt en vosonic MP3 afspiller der også kan gemme andre formater
> den jeg har købt er på 40gb
> plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
> mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort da
> prisen kun er 1560 kroner
> det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris
> her er et link
> http://www.digi-world.dk/index.php?view=moreinfo&productid=1174&s=2
> hvad mener i er det et dumt køb eller??


Jeg tror der vil blive problemer med batteri levetiden, batteri tiden er
opgivet til 2 timer, og det er jo ikke meget, men man kan måske have et
sæt xtra batterier.


Hilsen Tommy

Jørgen Sørensen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 23-01-05 10:15

Hej
nej umiddelbart kan man ikke skifte batteri sådan bare lige
den skal oplades hver gang
den behøver dog kun at være tændt under overførelse
har ikke prøvet hvor mange gange man så kan nå at læse kort ind
før den løber tør for strøm
hilsen jørgen
"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse
news:41f36966$0$271$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jørgen Sørensen wrote:
>> Hej
>> Jeg har købt en vosonic MP3 afspiller der også kan gemme andre formater
>> den jeg har købt er på 40gb
>> plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
>> mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort
>> da prisen kun er 1560 kroner
>> det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris
>> her er et link
>> http://www.digi-world.dk/index.php?view=moreinfo&productid=1174&s=2
>> hvad mener i er det et dumt køb eller??
>
>
> Jeg tror der vil blive problemer med batteri levetiden, batteri tiden er
> opgivet til 2 timer, og det er jo ikke meget, men man kan måske have et
> sæt xtra batterier.
>
>
> Hilsen Tommy



Lars Troels (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Troels


Dato : 23-01-05 10:38

> hvad mener i er det et dumt køb eller??
>
Nej. Det er da en god løsning, som de fleste fotografer iøvrigt anvender. Du
skal dog mindst have et ekstra kort ud over dem du har i dine kameraer. Så
er du sikker på at kunne skyde videre imens du overfører.

Lars T.
www.larstroels.dk



Jørgen Sørensen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 23-01-05 11:05

Hej Lars
jeg kan se du bruger samme løsning
når det kan halv/hel pro kan det jo ikke være nogen dårlig løsning
har du været ude for at du løb tør for strøm på dit drive i marken
jeg har et 1 gb og 256 mb kort dette burde jo så være nok ??
købte desværre det store kort før jeg opdagede denne mulighed
og 2 * 1gb kort har jo betalt for et prodrive
bruger mest mit kamera ved sø nær hjemmet og til mctræf på en til to dages
varighed
og på ferier
tager max 300 billeder og sorterer når jeg kommer hjem
jeg har desværre været ude for et kort der var død da jeg kom hjem
så derfor har jeg ledt lidt efter en anden løsning (alle billeder fra
Budapest var væk)
ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske
hilsen Jørgen

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41f3706e$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> hvad mener i er det et dumt køb eller??
>>
> Nej. Det er da en god løsning, som de fleste fotografer iøvrigt anvender.
> Du skal dog mindst have et ekstra kort ud over dem du har i dine kameraer.
> Så er du sikker på at kunne skyde videre imens du overfører.
>
> Lars T.
> www.larstroels.dk
>
>



Lars Troels (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Troels


Dato : 23-01-05 11:49

Hej Jørgen

> har du været ude for at du løb tør for strøm på dit drive i marken

Nej. Det kan tømme mange kort uden problemer.

> ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske

Nej. Men jeg er da rimelig forsigtig med det. Det vil jo være træls hvis det
hele er væk når man kommer hjem.

Hilsen og fortsat god weekend.

Lars T.
www.larstroels.dk



Hans Kruse (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 23-01-05 17:02

> ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske

Apples iPOD bruger også 2½ tomme HD ligesom laptops. Micro drives er også
små HD'er. Jeg har aldrig fået ødelagt data indtil selvom jeg har anvendt
bærbare PC'er siden 1988! Min MD har også fungeret fint. Men selvfølgelig
skal man ikke smide omkring med dem mens de arbejder på HD'en. Der er også
problemer, hvis man kommer for højt op i bjerge. Normalt siger man 3000m,
men jeg har da været i Himalaya i omkring 3500 meters højde uden problemer
med hverken laptop eller MD.
At Apples iPOD er så populær og bliver brugt alle mulige steder er jo ret så
sigende om robustheden af disse små 2½" HD'er.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Povl H. Pedersen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 23-01-05 18:11

In article <41f3ca95$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:
>> ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske
>
> Apples iPOD bruger også 2½ tomme HD ligesom laptops.

Nej - det gør de ikke. Medmindre Apple lige smider dem i en fræsemaskine
først :)

Dimensionerne er: 2.4 x 4.1 x 0.57 tommer.

De bruger 2" harddiske.

> Micro drives er også
> små HD'er. Jeg har aldrig fået ødelagt data indtil selvom jeg har anvendt
> bærbare PC'er siden 1988! Min MD har også fungeret fint. Men selvfølgelig
> skal man ikke smide omkring med dem mens de arbejder på HD'en. Der er også
> problemer, hvis man kommer for højt op i bjerge. Normalt siger man 3000m,
> men jeg har da været i Himalaya i omkring 3500 meters højde uden problemer
> med hverken laptop eller MD.
> At Apples iPOD er så populær og bliver brugt alle mulige steder er jo ret så
> sigende om robustheden af disse små 2½" HD'er.

2". Det er bærbare der bruger 2.5" - Og de er også designet til at holde
til en del stress.


Morten Wartou (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-01-05 18:36

Povl H. Pedersen wrote:
> In article <41f3ca95$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse
> wrote:
>>> ved du hvordan stabiliteten er på disse bærbare harddiske
>>
>> Apples iPOD bruger også 2½ tomme HD ligesom laptops.
>
> Nej - det gør de ikke. Medmindre Apple lige smider dem i en
> fræsemaskine først :)
>
> Dimensionerne er: 2.4 x 4.1 x 0.57 tommer.
>
> De bruger 2" harddiske.
1.8".

>
>> Micro drives er også
>> små HD'er. Jeg har aldrig fået ødelagt data indtil selvom jeg har
>> anvendt bærbare PC'er siden 1988! Min MD har også fungeret fint. Men
>> selvfølgelig skal man ikke smide omkring med dem mens de arbejder på
>> HD'en. Der er også problemer, hvis man kommer for højt op i bjerge.
>> Normalt siger man 3000m, men jeg har da været i Himalaya i omkring
>> 3500 meters højde uden problemer med hverken laptop eller MD.
>> At Apples iPOD er så populær og bliver brugt alle mulige steder er
>> jo ret så sigende om robustheden af disse små 2½" HD'er.
>
> 2". Det er bærbare der bruger 2.5" - Og de er også designet til at
> holde til en del stress.
1.8". ;)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Kodak har _ALDRIG_ produceret Kodakchrome som 120 rullefilm," - Niels Riis
Ebbesen



Hans Kruse (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 23-01-05 23:27

> Nej - det gør de ikke. Medmindre Apple lige smider dem i en fræsemaskine
> først :)
>
> Dimensionerne er: 2.4 x 4.1 x 0.57 tommer.
>
> De bruger 2" harddiske.

Ok, min fejl i så tilfælde, men det ændrer jo ikke pointen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Bo Bjerre (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 23-01-05 10:54


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> wrote in message
news:41f35e7f$0$45728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har købt en vosonic MP3 afspiller der også kan gemme andre formater
> den jeg har købt er på 40gb
> plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
> mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort
> da prisen kun er 1560 kroner

Batterier er billigere end kort, derfor er det en god løsning. Skal du på
vandretur kan du nok ikke lade op, men er du i bil eller kommer til
bebyggede områder, kan bu jo let lade op.

Bo //
-jeg gemmer min Nikon FG, og skifter batteri i lysmåleren hvert andet år...



Hans Kruse (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 23-01-05 16:56

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> wrote in message
news:41f35e7f$0$45728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har købt en vosonic MP3 afspiller der også kan gemme andre formater
> den jeg har købt er på 40gb
> plads til mere end 10000 billeder og kortlæser i siden
> mener selv at det må være ligeså smart en løsning som at købe ekstra kort
da
> prisen kun er 1560 kroner
> det er jo ikke mange kort man skal købe for at nå op på den pris
> her er et link
> http://www.digi-world.dk/index.php?view=moreinfo&productid=1174&s=2
> hvad mener i er det et dumt køb eller??

Det ser jo ud til at være en afløser for den tidligere X-drive. Fin løsning,
som jeg også har overvejet, men dog ikke kommet til at købe endnu. Jeg har
nu kik på den flg.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/P-2000.shtml, som også
kan vise billederne, selv i raw format. Den er noget dyrere, men også bedre
til mit formål. Da jeg har 3GB flashkort/md drive, så har jeg indtil videre
kunne klare mig én dag, men download til min laptop, men jeg har så ikke
backup, mens jeg er ude. Så Epson'en vill dels give mere fleksibilitet i
marken plus backup ved kopiering til min laptop hver aften.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Jørgen Sørensen (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 24-01-05 17:39


Hej alle jeg siger tak for svarene
jeg fik ideen på en ferie til polen
da en der brugte en ipod som MP3 afspiller
jeg er glad for at jeg købte en
glemte desværre at spørge her først
men da svarene er positive
gør det jo ikke noget
hilsen Jørgen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste