Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken en af dem skal man vælge af sigma ~
Fra : Ole jensen

Dato : 22-01-05 22:04

Hej

Jeg har kig på disse to her fra simga 170-500mm APO Asp eller 50-500mm
APO Asp også kaldet bigma der er jo en del penge at spare ca 3000,-
hvis man kan klare sig med 170-500mm APO Asp er der nogle der har
prøvet 170-500 mm APO Asp ? skal bruge det på et D70

Mvh.
Ole jensen

Fra : Alex W

Dato : 22-01-05 22:51

> [...]
> hvis man kan klare sig med 170-500mm APO Asp er der nogle der har
> prøvet 170-500 mm APO Asp ? skal bruge det på et D70

Hej Ole

jeg valgte 50-500 pga. objektivets gode omtale og at det har USM motor som
er meget hurtigere end den på 170-500.

/Alex W

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 23:17

In article <41f2caab$0$48737$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Alex W wrote:

> Hej Ole
>
> jeg valgte 50-500 pga. objektivets gode omtale og at det har USM motor som
> er meget hurtigere end den på 170-500.

Og USM / HSM motor er uundværligt ved naturfoto at ting der bevæger
sig. Det øger auto-fokus hastigheden betragteligt. Derudover skulle
standardmmotoren i Sigma vist kunne skræmme dyr på lang afstand.

USM/HSM er penge værd, specielt i denne type.

Fra : nyrup

Dato : 23-01-05 07:17

meddelelse
> standardmmotoren i Sigma vist kunne skræmme dyr på lang afstand.
>
> USM/HSM er penge værd, specielt i denne type.

Standardmotor? På et Nikon-objektiv/ hus? ...Er det ikke focusmotoren i D70
der trækker focus-ringen? Også på et Sigma objektiv? Eller er det kun på AF
Nikkor objektiver og mit Voigtländer (Cosina)?
Noget andet er selvflg. USM, hvor der er indbygget en motor i objektivet (og
så hos Canon, men det er jo en anden snak...)

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 10:14

On Sat, 22 Jan 2005 22:04:14 +0100, Ole jensen wrote:

> [...]
> hvis man kan klare sig med 170-500mm APO Asp er der nogle der har
> prøvet 170-500 mm APO Asp ? skal bruge det på et D70

Jeg har også en bigma, fik den den 31. december, så jeg har ikke nået at
bruge den ret meget. Jeg er utrolig glad for HSM hutig og næsten lydløs
focus. Måske skulle du også kigge på sigma's 80-400 med OS(Optical
Stabilizer), men den er ikke med HSM så vidt jeg kan læse. Kendte den
faktisk ikke da jeg købte min bigma, så der var den ikke med i
overvejelserne.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Erik W.

Dato : 23-01-05 11:21

"Jens Stadsgaard" skrev i en meddelelse

> [...]
> Stabilizer), men den er ikke med HSM så vidt jeg kan læse. Kendte den
> faktisk ikke da jeg købte min bigma, så der var den ikke med i

Jeg havde den med i overvejelserne, før jeg købte min Bigma. De anmeldelser
og billeder jeg kunne finde af 80-400OS var ikke flatterende. Prismæssigt
ligger den lige mellem Bigma og Canons 100-400L IS så der ville jeg vælge
Canons objektiv. Men det bliver nok lidt svært at skrue på en Nikon

Mvh Erik

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 12:24

On Sun, 23 Jan 2005 11:21:27 +0100, Erik W. wrote:

> [...]
> ligger den lige mellem Bigma og Canons 100-400L IS så der ville jeg vælge
> Canons objektiv. Men det bliver nok lidt svært at skrue på en Nikon

Technikdirekt har sat prisen ned på 80-400 så den koster det samme som
bigmaen. Nemlig 999 Euro.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 12:25

> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Linket, nederst på dine sider der linker til
http://www.stadsgaard.com/foo.htm virker ikke.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 12:27

Og på http://www.stadsgaard.com er stort set alle links døde

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 12:42

On Sun, 23 Jan 2005 12:27:22 +0100, Thomas Schreiber wrote:

> Og på http://www.stadsgaard.com er stort set alle links døde

Tak skal du have. Jeg har ikke fået set på det længe, var godt klar over
at det ikke var optimalt. Jeg havde bare oploadet noget brugt på min egen
lille forsøgs server.

Nu må jeg hellere få kigget nærmere på det.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 12:52

On Sun, 23 Jan 2005 12:41:55 +0100, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> lille forsøgs server.
>
> Nu må jeg hellere få kigget nærmere på det.

Nu er det meste vidst i orden. Noget fjernet. Og linket rettet i
galleriet. Tak Thomas.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-05 14:07

In article <10a8zotuiji08$.nv0rq6w0hvzk.dlg@40tude.net>, Jens Stadsgaard wrote:
> [...]
> Stabilizer), men den er ikke med HSM så vidt jeg kan læse. Kendte den
> faktisk ikke da jeg købte min bigma, så der var den ikke med i

De billeder der har været vist her var ikke specielt skarpe, selvom
der var anvendt lille blænde, og hurtig lukketid. Så det er vist
god du ikke hoppede på den.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 19:04

On Sun, 23 Jan 2005 13:07:01 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen wrote:

> De billeder der har været vist her var ikke specielt skarpe, selvom
> der var anvendt lille blænde, og hurtig lukketid. Så det er vist
> god du ikke hoppede på den.

Jeg havde nok købt bigmaen alligevel

Fra : Alex W

Dato : 23-01-05 12:04

> Mvh.
> Ole jensen

Jeg havde også overvejet Tamron 200-500 mm
Men når man ikke hører nogle erfaringer om et objektiv........
Tamron er rimeligt nyt og laver af og til nogle fantastiske
objektivkonstruktioner,
bl.a. deres 90mm macro, som er en af de fineste macro objektiver i verden.

Men Tamron har heller ikke en hurtig autofocus.
Autofocus motoren er bygget ind i hvert enkelt objektiv og styres af
kameraets elektronik.

Til fugle og dyr der finder på at flytte sig ... og nogle gange hurtigt, så
kan en langsom motor ikke være ideel. )

/Alex W

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 12:23

"Ole jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis man kan klare sig med 170-500mm APO Asp er der nogle der har
> prøvet 170-500 mm APO Asp ? skal bruge det på et D70

++++++++++++++++++++

Hej le.

Kan ikke lige svare på dit spørgsmål, men kune du ikke sende nogle links til
de forskellige objektiver, med priser. Er bare lidt nysgerrig, da jeg selv
er interesseret i noget i den stil der.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 23-01-05 13:14

Hej Ole.

Jeg har lige fået fat i en brugt Tamron 200-400.....stor men godt objektiv
til D70.

Du kender adressen, så du kan jo komme forbi en dag og prøve sådan en
fætter.

Claus

Fra : Deaster

Dato : 23-01-05 14:41

Ole jensen wrote:

> [...]
> hvis man kan klare sig med 170-500mm APO Asp er der nogle der har
> prøvet 170-500 mm APO Asp ? skal bruge det på et D70

Har du et link til hvor man kan få 170-500mm for 4K, for det lyder da
ret interessant ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching