Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Kontinuerlig og flash
Fra : News

Dato : 22-01-05 10:21

Hvilket kamera'er og hvilke flash er i stand til at
tage kontinuierlige billeder,(= > 3 frames/sec.) ,
jeg mener da at have set fx. fotografer på TV,
tage adskillige billeder efter hinanden med brug flash.

Er det kameraet eller er det flashen der bestemmer,
om det kan lade sig gøre?

Kan et 20D, 10D, 300D fx. med en 550EX gøre det?

Venligst
Peter

Fra : HKJ

Dato : 22-01-05 10:50

"News" <xxxxxx@xxx.bad> wrote in message
> [...]
> tage adskillige billeder efter hinanden med brug flash.
>
> Er det kameraet eller er det flashen der bestemmer,

Det er flashen der skal have energi nok. Hvis der ikke skal bruges et
kraftigt glimt, så kan en stor flash fordele energien over flere små glimt.
Dvs. kameraet på en høj ISO værdi og stå tæt på motivet, så kan der tages
flest billeder hurtigt efter hinanden.

For at gøre flashen hurtigere kan man også købe en ekstern strømforsyning
til at have i bæltet.

Næste problem er så at flashen slet ikke kan tåle det, i min manual er der
specificeret grænser for hvor mange glimt jeg må fyre i træk, før den skal
have hvilepause.

Fra : "Carsten Riis

Dato : 22-01-05 13:59

HKJ skrev den 22-01-2005 10:50:

> Næste problem er så at flashen slet ikke kan tåle det, i min manual er der
> specificeret grænser for hvor mange glimt jeg må fyre i træk, før den skal
> have hvilepause.

Er der så indbygget en intern tæller og stopper, så du er fri for at
tælle glimtene og dermed kan koncentrere dig om fotograferingen?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : HKJ

Dato : 22-01-05 14:38

"Carsten Riis <"cr"@<invalid>." <"invalid> wrote in message

> Er der så indbygget en intern tæller og stopper, så du er fri for at
> tælle glimtene og dermed kan koncentrere dig om fotograferingen?

Nej.

Fra : News

Dato : 22-01-05 17:30

Jeg takker mange gange for svarende

Venligst
Peter

Fra : Per O.

Dato : 23-01-05 00:59

"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det kameraet eller er det flashen der bestemmer,
> om det kan lade sig gøre?
>
> Kan et 20D, 10D, 300D fx. med en 550EX gøre det?

Mit 20D med 550EX kan fyre tre til fire billeder af lige efter hinaden før
den kører tom!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Alex W

Dato : 23-01-05 17:28

> Er det kameraet eller er det flashen der bestemmer,
> om det kan lade sig gøre?
>
> Kan et 20D, 10D, 300D fx. med en 550EX gøre det?
>
> Venligst
> Peter

Ok ja i highspeed... til bevægelsesstudier
Et 10D funktion M 1 sek en ex550 funktion multi 1/64 80 - 5 Hz så skal
du bare se løjer ,-))
eller hurtigere 10 Hz ... Prøv at leg med funktionerne.

/Alex W