Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera og skitur
Fra : Dennis Lange

Dato : 20-01-05 13:42

Hej NG.

Jeg er så heldig at skulle på skitur, men jeg er lidt i vildrede om hvorvidt
jeg skal tage mit digital kamera med.

Jeg har tidligere år haft et gammel 35mm kompaktkamera med, som har klaret
alt. Det her ligget i min jakkelomme, og har overlevet diverse styrt osv.

Men hvad med et digitalkamera? Teknikken er vel en del mere følsom?
Vil det overhovedet kunne tåle kulden osv.?

Jeg er klar over at jeg ikke skal begrave det i sneen, eller hoppe oven på
det e.l.

Jeg skal måske nævne, at det er et Canon A80 jeg har. Så huset er i metal,
og skærmen kan vendes, så den er helt beskyttet. Jeg har en ide om, at det
er rimelig robust kamera, men alt er jo relativt.

Er der nogle, der har erfaringen på området?

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Ohm & Volt

Dato : 20-01-05 14:52

Hej Dennis ...

Hvis du skal ha dit kamera med så skal du efter fattig
mening og erfaring kunne placere det tæt på kroppen
når det ikke bruges ...

Inde under en anorak hvor kulden ikke når ... min
erfaring er ikke gode i kulde - batterierne dør for
hurtigt og det display der findes på vores små
Kameraer er ikke meget for kulden ...

På cykeltur i frost har jeg mit A70 i en lomme
inde i min anorak og bla. ekstra batterier i mine
lommer og ikke i min taske ...

Overordnet synes jeg ikke kombinationen er god
du skal også tænke på kondens når det bliver taget
ind i varmen - ud og ind igen ....

Held og Lykke og go' tur ... !

Med venlig hilsen
Keld
--
Stenbakkevej 37 2.th.
DK-9900 Frederikshavn

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 18:42

Ved ikke om mulighederne kan bruges, undersøg selv nærmere:

- undervandsetui, som kan købes til de fleste kameraer
- plastiketui - ny ting, så man bl.a. kan tage digi. kam med på stranden
osv.

Fra : Jan Otto Ruud

Dato : 21-01-05 01:43

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad med et digitalkamera? Teknikken er vel en del mere følsom?
> Vil det overhovedet kunne tåle kulden osv.?

Tja, vi i Norge er da stadig på skitur med våre digitalkameraer. Det eneste
problemet jeg har opplevd er at batteriene ikke varer så lenge når det er
kaldt. Du bør kanskje ha det i innerlommen om du er avhengig av en LCD
skjerm, for de virker ikke alltid så godt i kuldegrader.

--
Jan Otto

Fra : Morten S Hansen

Dato : 27-01-05 13:30

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er rimelig robust kamera, men alt er jo relativt.
>
> Er der nogle, der har erfaringen på området?

Jeg har uden problemer haft mit Ixus 40 med på ski i alperne. Jeg havde
kameraet i en tilhørende taske under min jakke.
Har ikke haft problemer med kondens, væsentlig batteri-tab, skærm, m.v. -Det
eneste er at skærmen er meget svær at se i det skarpe lys fra sne og sol, så
jeg brugte søgeren mest.

/morten