Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
(For) billig netbutik (D70 for ca. 5000kr)~
Fra : shs

Dato : 20-01-05 10:15

Hej,

Jeg er på udkig efter et DSLR, og har surfet rundt for at finde en billig
pris. Jeg stødte på denne netbutik :
http://www.newcamerashop.com/cgi-bin/cp-app.cgi

Et Nikon D70 med 18-70 mm linse, 1 Gb Lexar CF, Tripod til 849$ ~ 4800kr +
fragt !!!

Det lyder jo næsten for godt, og der er også et par ting som nager mig lidt
:

1. Betaling
De skriver : "According to the company rules, we accept payments by Bank
Wire Transfer or Western Union Money Transfer only".
Hvad er det for noget, ved I hvordan det foregår og er der en risiko ved
dette ??
2. Told/moms.
De skriver : "Shipping All orders will be shipped from our warehouse in
Helsinki, Finland"
Så der er vel ingen problemer her (exstra udgifter)???
3. Garanti - de skriver "1 year USA manufacturer warranty". Kan man regne
med at Nikon US evt. vil reparere det, hvis uheldet er ude ??

Kommentarer udbedes - har jeg overset noget ??
http://www.newcamerashop.com/cgi-bin/cp-app.cgi?usr=51F8120366&rnd=8640605&rrc=N&affl=&cip=195.249.80.194&act=&aff=&pg=storepolicies

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-01-05 10:45

> [...]
> fragt !!!
>
> Det lyder jo næsten for godt, og der er også et par ting som nager mig

Jeg tog et hurtigt kik på prissøgning i US og det billigste jeg så var 888
US$.
Så det her er i den absolut laveste ende.

> [...]
> Wire Transfer or Western Union Money Transfer only".
> Hvad er det for noget, ved I hvordan det foregår og er der en risiko ved

Det ville jeg aldrig gøre! Du har absolut nul chance for at få pengene
tilbage, his du ikke får kameraet.

> 2. Told/moms.
> De skriver : "Shipping All orders will be shipped from our warehouse in
> Helsinki, Finland"
> Så der er vel ingen problemer her (exstra udgifter)???

Prisen er US pris og de skal lægge lokal moms til i det land de shipper fra
indenfor EU.

> 3. Garanti - de skriver "1 year USA manufacturer warranty". Kan man regne
> med at Nikon US evt. vil reparere det, hvis uheldet er ude ??

Hvis de shipper indenfra EU vil jeg formode at de skal levere EU garanti.

> Kommentarer udbedes - har jeg overset noget ??

Det ser absolut useriøst ud efter min mening. Jeg vil stærkt fraråde at købe
her.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-01-05 14:34

Hans Kruse wrote:

> Jeg tog et hurtigt kik på prissøgning i US og det billigste jeg så
> var 888 US$.

Jeg har været turen igennem for 2 mdr. siden og fandt tilsvarende tilbud.
Men enten var de dubiøse mht. betaling (overførsler, der ikke kunne
tilbageføres) eller så havde de tilfæligvis ikke lige stadset på lager - men
kunne finde et andet tilbud.
Jeg vil tro at ethvert tilbud med 17-70'eren på under 12-1300 $ +VAT er fup.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-01-05 10:46

"shs" <sthskSLETMIG@hotmSLETMIGail.com> wrote in message
> [...]
> fragt !!!
>
> Det lyder jo næsten for godt, og der er også et par ting som nager mig

Ja det gør det godt nok og når vi befinder os i Europa og Norden, hvis de
virkeligt kan levere produkter til den pris så tror jeg det ser sort ud for
Pixmania, Technikdirekt osv.

> [...]
> Wire Transfer or Western Union Money Transfer only".
> Hvad er det for noget, ved I hvordan det foregår og er der en risiko ved

Der er selvfølgelig den risiko at når de har fået pengende at de så ikke
afsender varen. Den risiko er der, men så skal man inden man overfører høre
banken om det er muligt at trække pengende tilbage igen.

> 2. Told/moms.
> De skriver : "Shipping All orders will be shipped from our warehouse in
> Helsinki, Finland"
> Så der er vel ingen problemer her (exstra udgifter)???

Nej det er der ikke noget af, og så er vi inden for norden så det giver en
hvis garanti.

> 3. Garanti - de skriver "1 year USA manufacturer warranty". Kan man regne
> med at Nikon US evt. vil reparere det, hvis uheldet er ude ??

Ja hvis der er 1 års USA manuf.... så skal det sendes til USA for at få det
repereret. Hvis det var Worldwide kunne man bare smutte forbi DFA med det.

Mvh
Simon

Fra : L.T

Dato : 20-01-05 11:09

"shs" <sthskSLETMIG@hotmSLETMIGail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fragt !!!
>
> Det lyder jo næsten for godt, og der er også et par ting som nager mig

Lad være med at købe!!!

http://heim.ifi.uio.no/~gisle/blog/index.php?p=18

og mere om samme shop:

http://www.google.com/search?hl=da&q=NewCameraShop+&lr=

L.T

Fra : shs

Dato : 20-01-05 12:08

Tak for det - I sparede mig lige for en masse penge og ærgelser.
- jeg må finde et mere realistisk firma og handle med. Vil lige kigge
nærmere på bl.a. dette(de accepterer VISA og har også et telefonnr. !):
http://store.yahoo.com/royalcamera/nid7061mewid.html

Det ser mere troværdigt ud, men her risikerer jeg vel at komme til at betale
told+moms(=37 %) ekstra, hvis den bliver trukket ud af tolden....det ser dog
stadig ud til at være noget billigere end Pixmania m.fl.

Fra : bean

Dato : 20-01-05 12:57

Søger du lidt på google finder du hurtigt et mindre positive historier om
dem. Og så skal man altså betale moms af varer fra US. De sidste kroner kan
være givet godt ud ved at købe i DK/ EU. Jeg købte selv en Pda i US for
nogle år siden og sparede da også nogle få hundrede kroner - medregnet en ny
oplader til 220V, men da den først skulle sendes til reperation så var den
sidste fortjeneste væk!

Det ville imidlertid være fedt at høre hvor du ender op med at købe henne.

Peter

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 20-01-05 13:58

On Thu, 20 Jan 2005 12:08:24 +0100, shs wrote:

> [...]
> - jeg må finde et mere realistisk firma og handle med. Vil lige kigge
> nærmere på bl.a. dette(de accepterer VISA og har også et telefonnr. !):

Tja - prøv at se hvad folk siger om butikken her:
http://www.resellerratings.com/seller1895-p1-s1-d1.html

Ikke et sted jeg ville lægge mine penge....

> men her risikerer jeg vel at komme til at betale
> told+moms(=37 %) ekstra, hvis den bliver trukket ud af tolden....

Det er vist ikke noget du "risikerer" - så vidt jeg ved er det så godt
som 100% sikkert at pakken bliver stoppet i tolden.

Hvis du absolut *vil* handle i USA er www.bhphoto.com og www.adorama.com
dem, der nævnes som de mest troværdige butikker - jeg har handlet hos
begge uden problemer, dog aldrig via nettet.

Men som andre er inde på - det kan (meget) sjældent betale sig at handle
pr. postordre i USA - for det første er priserne med told, moms, fragt
osv ikke voldsomt meget lavere end her i EU og for det andet er risikoen
for at blive snydt mange gange større. Mit råd er derfor - handl hos en
anerkendt butik her i EU og ignorer den tilsyneladende store prisforskel
til USA.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-01-05 15:43

> [...]
> - jeg må finde et mere realistisk firma og handle med. Vil lige kigge
> nærmere på bl.a. dette(de accepterer VISA og har også et telefonnr. !):

Jeg ville ikke købe hos de allerbilligste. Min søgning gav de billigste til
omkring 900$. Hvis du så tager i betragtning at du kommer til at betale
told+moms så er det 30% oveni, så er du på ca. 7000kr. Hos
www.technikdirekt.de kosten den 8400kr. Det er kun 1400 at spare og samtidig
har du ingen garanti fra USA! Hvis du ser på de mere seriøse sites som B&H,
så er der slet ingen penge at spare når momsen indregnes.

Jeg og mange andre her i gruppen har købt hos technikdirekt og andre tyske
websites og uden problemer af nogen art, så gå du hellere efter det og spar
de ærgrelser, der formentlig vil komme med køb i USA.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 20-01-05 21:08

> [...]
> B&H,
> så er der slet ingen penge at spare når momsen indregnes.

Hvis den koster 8400 i Tyskland, hvorfor saa ikke slippe de sidste par
sedler og koebe
den hos danskdatasalg for 8800?

Hvad er forskellen paa garanti mv. mellem Danmark og Tyskland?

Mhv

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-01-05 21:19

> Hvis den koster 8400 i Tyskland, hvorfor saa ikke slippe de sidste par
> sedler og koebe
> den hos danskdatasalg for 8800?

Nu var det bare et eksempel, jeg kikkede ikke på danske priser. For 400kr.
ekstra ville jeg købe i Danmark forudsat at jeg så fik dansk manual med.

> Hvad er forskellen paa garanti mv. mellem Danmark og Tyskland?

Kender det ikke præcist for Nikon, men går ud fra at Nikon har samme
garantiordning med Europæisk garanti som Canon, hvor servicering sker i
Danmark uanset hvor det er købt indenfor Europa.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Lars Månsson

Dato : 20-01-05 22:48

> Nu var det bare et eksempel, jeg kikkede ikke på danske priser. For 400kr.
> ekstra ville jeg købe i Danmark forudsat at jeg så fik dansk manual med.

Der bliver ikke leveret en dansk manual og koster 8995,-

Hilsen
-Lars-

Fra : Bjørn W.

Dato : 21-01-05 13:15

On Thu, 20 Jan 2005 21:18:53 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Kender det ikke præcist for Nikon, men går ud fra at Nikon har samme
>garantiordning med Europæisk garanti som Canon, hvor servicering sker i
>Danmark uanset hvor det er købt indenfor Europa.

Det der fik jeg en snak med Platan foto om i København. De påstod
HÅRDNAKKET at man kunne glemme at få repareret noget Canon ustyr i
Danmark, som var købt i Tyskland på garanti uden at betale for det.
Og de var flere ekspedienter som talte sammen.

Hilsen Bjørn

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-01-05 13:51

> [...]
> Danmark, som var købt i Tyskland på garanti uden at betale for det.
> Og de var flere ekspedienter som talte sammen.

Det er jo noget vrøvl hvad Platan Foto folkene siger her, specielt fordi jeg
havde min Canon 10D til reparation to gange hos PW Service uden problemer og
uden at betale naturligvis. Jeg skulle ikke engang have stemplet
garantibeviset! Min 20D har ikke haft behov for et besøg. Så de taler jo
bare for deres syge moster

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Bjørn W.

Dato : 21-01-05 16:08

On Fri, 21 Jan 2005 13:50:55 +0100, "Hans Kruse"
> [...]

>uden at betale naturligvis. Jeg skulle ikke engang have stemplet
>garantibeviset! Min 20D har ikke haft behov for et besøg. Så de taler jo

Hvilket jeg også gjorde dem opmærksom på. Jeg må indrømme at jeg ikke
troede på hans historie.

Men ellers en god butik skal det lige siges, hvor service er fin.

Bjørn

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 20-01-05 21:22

Thu, 20 Jan 2005 21:08:14 +0100, Flemming Gram Christensen
<gram@mjolner.dk> skrev:

> Hvis den koster 8400 i Tyskland, hvorfor saa ikke slippe de sidste par
> sedler og koebe
> den hos danskdatasalg for 8800?

Så vidt jeg kan se, er det 8995 lige p.t.

Mvh. Thomas Arildsen

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-05 16:42

In article <41ef9133$0$33732$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, shs wrote:
> [...]
> told+moms(=37 %) ekstra, hvis den bliver trukket ud af tolden....det ser dog
> stadig ud til at være noget billigere end Pixmania m.fl.

Der er ingen told på digitalkameraer.

Fra : Preben Virkus

Dato : 21-01-05 11:34

meddelelse news:slrncuvkb7.13o.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Der er ingen told på digitalkameraer.

Hvor kan man se de forskellige toldtariffer?
Hvad med tilbehør som f.eks. linser og flasch - Er der forskel på
toldtariffen hvis tilbehøret er til et digitalkamera kontra analogkamera?

Preben

Fra : fk

Dato : 20-01-05 11:47

shs wrote:

> [...]
>http://www.newcamerashop.com/cgi-bin/cp-app.cgi
>
>Et Nikon D70 med 18-70 mm linse, 1 Gb Lexar CF, Tripod til 849$ ~ 4800kr +

+ Told + Importmoms..... husk lige det.....

/f

Fra : Preben Holm

Dato : 20-01-05 19:20

> + Told + Importmoms..... husk lige det.....

Niks, der er ikke told på almindelig forbrugerelektronik som f.eks.
digitalkamera'er o.lign (Toldtariffen kan findes på toldskat.dk)

Til gengæld er der 25% import moms, som nok kommer som et chok for de
fleste

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-01-05 18:31

> [...]
> Hej,
>
> Jeg er på udkig efter et DSLR, og har surfet rundt for at finde en billig

Jeg har lige skrevet en mail til dem, og hvis de vil sende pr efterkrav -
fra Finland som er et "non told" EU land, så køber jeg et D70 hus til 600$

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Michael Bothager

Dato : 21-01-05 19:24

Thomas Schreiber wrote:
> "shs" <sthskSLETMIG@hotmSLETMIGail.com> wrote in message

> Jeg har lige skrevet en mail til dem, og hvis de vil sende pr efterkrav -
> fra Finland som er et "non told" EU land, så køber jeg et D70 hus til 600$

Normalt så hvis det er _for_ billigt, så er der noget galt. Hvis de
sender pr. efterkrav, så kan det være at du får en fin æske med lidt
gasbeton eller noget andet ubrugeligt. Blot en tanke.

Men jeg håber at hvis du køber der, at du ikke bliver snydt, og at jeg
bliver positivt overrasket.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-01-05 09:30

> [...]
> eller noget andet ubrugeligt. Blot en tanke.
>
> Men jeg håber at hvis du køber der, at du ikke bliver snydt, og at jeg

Sig mig. Er du ikke liiiige negativ/pessimistisk nok nu? Tror der er
nogen der sender sten rundt med posten? Har du selv oplevet siden du siger
sådan noget?
Jeg har handlet meget på nettet, og endnu aldrig blevet snydt af nogen
(andre end told og skat, hehe).

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 09:50

In article <41f20f08$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> sådan noget?
> Jeg har handlet meget på nettet, og endnu aldrig blevet snydt af nogen

Der er klassikeren med udlændingen i England der købte en billig
powerbook i USA, og ville bruge en fup-broker til at deponere
pengene ved, så han efterfølgende kunne hente varen uden afsender fik
sine penge.

Han fik en falsk computer, betalte engelsk told&moms, og måtte
gå derfra med uforrettet sag.

Fra : Michael Bothager

Dato : 22-01-05 11:39

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> sådan noget?
> Jeg har handlet meget på nettet, og endnu aldrig blevet snydt af nogen

Hej Thomas

Har selv handlet meget på nettet, aldrig blevet snydt. Men der går
vandre historier, bl.a. som Povl nævner i et andet svar, en powerbook.
Den blev dog brugt til at "straffe" fupperne.

Jeg har _ikke_ selv oplevet det (sten i posten), men det er blevet
refereret flere steder på nettet. Så kan man med sin egen kildekritik så
selv vurdere om det er en risiko man vil løbe. Og det var egentlig min
pointe.

Så jeg håber da selvfølgelig at både du og shs får nogle gode oplevelser
med finnerne

Told og skat snyder da ikke, vi er bare så uheldige at de bestemmer
reglerne, og at nogle gange er der nogle skrankepaver derinde som har
nogle "lidt sjove" fortolkninger af deres regler :( MEn derfor bør (jeg
mener at man skal) betale det som det nu engang koster, og så stemme med
fødderne (ved næste valg f.eks.).

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 13:41

In article <41f22cdf$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Michael Bothager wrote:
> Har selv handlet meget på nettet, aldrig blevet snydt. Men der går
> vandre historier, bl.a. som Povl nævner i et andet svar, en powerbook.
> Den blev dog brugt til at "straffe" fupperne.

Den er reel nok. Jeg fulgte den live.

Fra : Michael Bothager

Dato : 22-01-05 16:51

Povl H. Pedersen wrote:

> Den er reel nok. Jeg fulgte den live.

LOL, al magt til dem der scammer scammerne

Fra : L.T

Dato : 22-01-05 15:21

"Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan noget?
> Jeg har handlet meget på nettet, og endnu aldrig blevet snydt af nogen

Prøv at forudbetale til newcamerashop, så får du ændret lidt på din
"svindelstatistik".
Der er ingen der forærer penge væk....

L.T

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-01-05 16:55

> "Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at forudbetale til newcamerashop, så får du ændret lidt på din
> [...]

Hvorfor siger du det? Hvad er din pointe? Hvis jeg ikke kan betale med
plastik eller paypal over nettet, køber jeg ikke. Ganske simpelt.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : L.T

Dato : 22-01-05 17:29

"> Hvorfor siger du det? Hvad er din pointe? Hvis jeg ikke kan betale med
> plastik eller paypal over nettet, køber jeg ikke. Ganske simpelt.

> [...]
Jeg troede at du på trods af advarslerne om *butikken* stadig troede at de
havde rent mel i posen.
Hvis man ønsker at give penge væk er det lidt omstændigt at oprette en shop
og sælge varerne med tab?

Har købt mange varer hvor der skulle forudbetales til en bankkonto, men
aldrig hvor prisen var mistænkelig lav, og er heller aldrig blevet snydt,
endnu...

L.T

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-01-05 19:40

Thomas Schreiber wrote:

> Hvorfor siger du det? Hvad er din pointe? Hvis jeg ikke kan betale med
> plastik eller paypal over nettet, køber jeg ikke. Ganske simpelt.

Jeg kan forstå dit argument med plastik - men hvorfor Paypal, er der mere
sikkerhed der end ved direkte bankoverførsel?

vh
Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 20:23

In article <41f29e08$0$45647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:

> Jeg kan forstå dit argument med plastik - men hvorfor Paypal, er der mere
> sikkerhed der end ved direkte bankoverførsel?

Ja. De har gudestatus og tilbagefører penge hvis man klager, også
selvom køber har fået varen. Der var et eksempel på en dansker der
for nyligt solgte en motorcykel i Sydamerika, fik penge over paypal,
og så tilbageførte paypal dem til køber uden forklaring til sælger.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-01-05 21:49

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> for nyligt solgte en motorcykel i Sydamerika, fik penge over paypal,
> og så tilbageførte paypal dem til køber uden forklaring til sælger.

Det er til gengæld heller ikke særligt smart..

Jeg har dog brugt dem flere gange uden problemer.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding