Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sammenflet digitale billeder vandret OG lo~
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-01-05 07:41

Hejsa,

Jeg har købt programmet Panorama Factory, der kan sætte digitale
billeder sammen på langs og det er jeg rigtig godt tilfreds med.
Desværre kan det ikke (også) flette det sammen lodret.

Kender nogen et program, der kan det?

Nedenstående kan måske bedre illustrere hvad jeg ønsker. Et
bostav gør det ud for et digitalt foto.

Det her kan jeg fx. med Panorama Factory:

A + B + C =

ABC

Det her ønsker jeg:

A + B + C
D + E + F =

ABC
DEF

mvh

Lars

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-01-05 08:46

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nedenstående kan måske bedre illustrere hvad jeg ønsker. Et
> bostav gør det ud for et digitalt foto.
>
> Det her kan jeg fx. med Panorama Factory:

Forstår jeg ret at du vil have 3 billeder på den lange led og 2 billeder på
den korte led? Altså jeg ved ikke hvilket program der kan jeg skulle lieg
til at foreslå picture magic men det kan heller ikke har jeg lige fundet ud
af.

Hvad med først at flette

A+D så B+E og så C+F når du så har disse tre billeder skal de jo bare sættes
sammen, det er en lidt anderledes måde og det ville jo være enkelt hvis det
bare lige var at sætte sammen.

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-01-05 09:42

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Kender nogen et program, der kan det?

Det ka' sagten la' sig gøre i PhotoShop, det er dog ikke noget som
sker fuldautomatisk, men det er kun en fordel, at sammeføjningerne
er bestemt af en operatør, for de fleste objektiver har nemlig lidt
fortegning ude i hjørnerne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kenneth K

Dato : 20-01-05 10:18

On Thu, 20 Jan 2005 07:41:08 +0100, Lars Thomsen Nielsen
> [...]

> Nedenstående kan måske bedre illustrere hvad jeg ønsker. Et
> bostav gør det ud for et digitalt foto.
>
> Det her kan jeg fx. med Panorama Factory:

Hej Lars

PTAssembler (sammen med Panorama Tools) kan præcis det du leder efter. Det
er et advanceret program og kan derfor være lidt svært at forstå i
begyndelsen, men resultat i sidste ende kan blive meget flot.

http://www.tawbaware.com/ptasmblr.htm

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-01-05 21:26

> [...]
> Det er et advanceret program og kan derfor være lidt svært at forstå i
> begyndelsen, men resultat i sidste ende kan blive meget flot.

Tak for linket Kenneth,

Du har ret. Det er lidt omstændeligt at komme i gang med specielt fordi man
skal hente to selvsændige plugins på to forskellige webadresser. Dog går det
ganske snildt når man så først har det installeret og bruger autogenerate.
Og freeware er jo et ekstra plus Så lever man bedre med den lidt bøvlede
installation og layoutet i programmet.

Iøvrigt også tak til de andre forslagsgivere. Jeg havde ganske som I luret
på at parre ABC med DEF, men her kan skævvridning have stor betydning og
betyde at B ikke passer særligt godt med E.

Lars

Fra : den ægte fotomand

Dato : 20-01-05 11:05

> [...]
>
> Nedenstående kan måske bedre illustrere hvad jeg ønsker. Et
> bostav gør det ud for et digitalt foto.
>
> Det her kan jeg fx. med Panorama Factory:

www.xnview.com kan det af 2 omgange. Først laver du a+b+c så laver du d+e+f

og til sidst laver abc+def

Det kan fås på dansk og er freeware.

Mvh Per

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-01-05 16:45

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nedenstående kan måske bedre illustrere hvad jeg ønsker. Et
> bostav gør det ud for et digitalt foto.
>
> Det her kan jeg fx. med Panorama Factory:

Hej Lars.

Kan du ikke bare sætte de to rækker sammen først og så rotere billedet, og
så sætte de sidste sammen, håber du forstår hvad jeg mener. Det skal jo så
lige roteres tilbage til sidst

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk