Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Storstrømsbroen - Foto og film fra opførel~
Fra : Finn J

Dato : 19-01-05 17:06

Jeg har forgæves søgt højt og lavt efter foto og filmoptagelser fra
opførelsen
af Storstrømsbroen - men uden held. Jeg begynder at tvivle på om der
overhovedet eksisterer materiale!

Er der nogen som har hørt eller set om foto eller filmoptagelser fra
opførelsen af Storstrømsbroen ?
Alle spor og henvisninger modtages med stor tak.

Mvh,
Finn Jensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-05 17:30

Finn J wrote:
> [...]
> opførelsen af Storstrømsbroen ?
> Alle spor og henvisninger modtages med stor tak.

Ja, DR fulgte opførelsen i en række udsendelser. Svjh var titlen
'et-eller-andet-navn og broen'.

vh
Jan

Fra : Kristian

Dato : 19-01-05 17:35

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

>Ja, DR fulgte opførelsen i en række udsendelser. Svjh var titlen
>'et-eller-andet-navn og broen'.
>
>vh
>Jan
-------
"Morten og Broen" hed den vist.

Kristian

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-05 17:42

Kristian wrote:

> "Morten og Broen" hed den vist.

Jeg er ret sikker på at du har ret.

vh
Jan

Fra : Kristian

Dato : 19-01-05 20:39

>Jeg er ret sikker på at du har ret.
>
>vh
>Jan
--------------
Øh, nej... det har jeg vist ikke. Jeg forvekslede Storstrømsbroen med
den nogen årtier nyere Farø broerne.

Kristian

Fra : Henrik Manley

Dato : 19-01-05 17:38

> -------
> "Morten og Broen" hed den vist.

Det var vist Farø broen. Storestrømsbroen er noget ældre.

Henrik Manley

Fra : Lars Hjortø

Dato : 19-01-05 18:49

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

> Det var vist Farø broen. Storestrømsbroen er noget ældre.

Storstrømsbroen er fra 30'erne... Det var Farø-broerne som "Morten og
Broerne" omhandlede. Men nu er vi vist ved at være ret OT...

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Palle

Dato : 19-01-05 20:16

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

Ja. Fjernsynet var sgu ikke kommet til Danmark i 1930'erne Men prøv
DSB's jernbanemuseum i Odense. Jeg mener, DSB ejer (ejede) en del af broen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-05 20:40

Henrik Manley wrote:

> Det var vist Farø broen. Storestrømsbroen er noget ældre.

Ups - nå men undskyldningen må være at det ligger så allerh....des langt
væk!

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Dag Stinus

Dato : 19-01-05 22:58

> [...]
> opførelsen af Storstrømsbroen ?
> Alle spor og henvisninger modtages med stor tak.

Har du prøvet lokalhistorisk arkiv i Vordingborg
http://makeashorterlink.com/?D5CD1264A? Dette skrives siddende på en af
stolene der stod i ingeniørkontoret ved byggepladsen indtil broens indvielse

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-01-05 16:43

"Dag Stinus" <dag@SLETTESstinus.dk> wrote:

>Har du prøvet lokalhistorisk arkiv i Vordingborg
>http://makeashorterlink.com/?D5CD1264A? Dette skrives siddende på en af
>stolene der stod i ingeniørkontoret ved byggepladsen indtil broens indvielse

Giver en fejlmeddelse: That doesn't look like a Make A Shorter Link key

Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-05 17:02

Peter Rongsted skrev:

>Giver en fejlmeddelse: That doesn't look like a Make A Shorter Link key

P. gr.a. ?, som ikke skal være med, men der er såmænd ingen grund
til at bruge omvejen.

http://www.aabne-samlinger.dk/arkiver/arkivudskrift.asp?liste=Vordingborg
--
Knud

Fra : Dag Stinus

Dato : 22-01-05 14:04

"Finn J" <fnj@ramboll.dk> wrote in message
> [...]
> opførelsen af Storstrømsbroen ?
> Alle spor og henvisninger modtages med stor tak.

Link til side om firmaet Dorman Long som opførte broen:
http://www.thenortheast.fsnet.co.uk/Bridges%20from%20the%20Tees.htm.

Venlig hilsen
Dag Stinus