Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lader i batterierne side i kameraet?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 13:47

Hej,

Giver det nogen forskel om man lader batterierne side i kameraet når
kameraet er slukket?
Nu tænker jeg på realtiv hyppig brug af kameraet naturligvis, som i én eller
flere gange om ugen.

mvh
Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-01-05 13:50

Thomas Schreiber wrote:
> Giver det nogen forskel om man lader batterierne side i kameraet når
> kameraet er slukket?

Det kan jeg ikke forestille mig..

Selv slukker jeg næsten aldrig for kameraet, det er blot sat til at
gå i powersave efter 10 minutter eller sådan.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 13:51

"Thomas Schreiber" <no@use.com> wrote in message
> [...]
> kameraet er slukket?
> Nu tænker jeg på realtiv hyppig brug af kameraet naturligvis, som i én

Ups - sidde

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 18-01-05 18:49

"Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kameraet er slukket?
> Nu tænker jeg på realtiv hyppig brug af kameraet naturligvis, som i én
Selvfølgelig lader jeg dem sidde i - sæt nu man skulle hurtigt ud af døren
med sit camera og skulle tage et par billeder - ups , så ingen batterier....
nok ikke så smart - de sidder i hele tiden og når de er flade kommer der et
frisk sæt i mens de andre lader op!
PH

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 18:52

"Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> batterier....
> nok ikke så smart - de sidder i hele tiden og når de er flade kommer der

Er det en selvfølge ligefrem?
Jeg tænkte mere på om kameraet slugte strøm mens det lå slukket. Så hjælper
det jo ikke at tage afsted med kameraet, hvis batterierne var flade.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-05 20:10

In article <41ed4cba$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Jeg tænkte mere på om kameraet slugte strøm mens det lå slukket. Så hjælper
> det jo ikke at tage afsted med kameraet, hvis batterierne var flade.

Du er NiMH AA mand, så brude du vide, at batterierne taber 20% den
første uge de ligger, og 10-15% af resten per uge derefter.

Endnu en grund til LiIon batterierne. De har mindre selvafladning
end NiMH. Ja, det har NiCd også.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-05 20:23

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
> første uge de ligger, og 10-15% af resten per uge derefter.
>
> Endnu en grund til LiIon batterierne. De har mindre selvafladning

Ved ikke om jeg ligefrem burde vide det, da det jo ikke står på pakkerne :oÞ
Men nu ved jeg det da. Takker

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber