Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus fra US, virker strømforsyning i DK ??
Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 10:03

Jeg har mulighed for at få et ixus 40 fra USA og vil derfor lige høre om
nogen herinde har prøvet det.

Jeg vil gerne vide om strømforsyning kan håndtere vores 220 V, 50 Hz.

Ved nogen om canon har worldwide garanti ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-01-05 10:23

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
>Jeg har mulighed for at få et ixus 40 fra USA og vil derfor lige høre om
>nogen herinde har prøvet det.
>
>Jeg vil gerne vide om strømforsyning kan håndtere vores 220 V, 50 Hz.

Det gør den ikke, du skal have fat i en ny når du kommer til danmark.

>Ved nogen om canon har worldwide garanti ?

Det mener jeg de har.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 11:05

> Det gør den ikke, du skal have fat i en ny når du kommer til danmark.

OK er det pga volt/Hz eller stik ? Kender du et billigt sted at købe en
i DK eller på nettet ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-01-05 12:26

> Det gør den ikke, du skal have fat i en ny når du kommer til danmark.

OK er det pga volt/Hz eller stik ? Kender du et billigt sted at købe en
i DK eller på nettet ?

Det kan godt vøre at strømforsyningen kan sættes over til 240 volt men jeg
er ikke sikker. Og desuden så passer stikket heller ikke med. Det er faktisk
på grund af alle tre ting, stikende er anderledes, volt og herz er ligeledes
anderledes herhjemme. Du kan købe en oplader til dit batteri på
www.batterier.dk tryk på [digitalkamera batterier + ladere] i menuen, så får
du en tabel hvor Canon er den første, så kommer du ind hvor der er en masse
batterier og op for oven står der "NYHED ! - Oplader til dit kamera - KLIK
HER ". Du skal så have fat i en AV-MP1E til 249,- den er til Canon NB-1L /
NB-1LH og det er den slags batterier der sidder i dit IXUS.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 15:40

> HER ". Du skal så have fat i en AV-MP1E til 249,- den er til Canon NB-1L /
> NB-1LH og det er den slags batterier der sidder i dit IXUS.

OK, tak for din hjælp.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-01-05 12:07

Simon Nielsen wrote:..
> Det mener jeg de har.
> Simon

Det mener jeg IKKE at de har på digitalkameraer - kun på objektiver og lign
?

Kameraer købt i Europa kan sendes til rep i DK, men jeg er ret sikker på at
kameraer fra USA skal derover til garantirep ?

Jan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-01-05 14:43

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Det mener jeg IKKE at de har på digitalkameraer - kun på objektiver og
lign
> ?

Vel også på DSLR?

> Kameraer købt i Europa kan sendes til rep i DK, men jeg er ret sikker på
at
> kameraer fra USA skal derover til garantirep ?

Ok ja det var jeg ikke klar over, jeg er selv Nikonist så jeg kender ikke så
meget til Canons verden.

Mvh
Simon

Fra : Aksel

Dato : 17-01-05 10:37

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det kan man ikke udtale sig om uden at kende strømforsyningens
specifikationer, mange typer er mærket 100 - 230V 50/60 Hz, de kan bruges
her, men kræver et overgangsstik så de passer i europæiske stikkontakter.
Hvis strømforsyningen ikke er sammenbygget med stikket kan man bare klippe
US stikket af og montere et normalt stik.

Hilsen Aksel

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-01-05 10:57

On Mon, 17 Jan 2005 10:37:18 +0100, "Aksel"
<akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
>Hvis strømforsyningen ikke er sammenbygget med stikket kan man bare klippe
>US stikket af og montere et normalt stik.

Den er sammenbygget - men man få en stikadapter for færre penge end
prisen på en ny oplader

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 11:04

> Den er sammenbygget - men man få en stikadapter for færre penge end
> prisen på en ny oplader

OK er det en US strømforsyning du har kigget på ? Og dækker den 50 hz
220v ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Aksel

Dato : 17-01-05 15:08

> Den er sammenbygget - men man få en stikadapter for færre penge end
> prisen på en ny oplader

Det kan måske være svært at finde et rejsestik du kan bruge, de fleste er
beregnet til at sætte dansk udstyr til "fremmede" stikkontakter, du skal
bruge det modsatte.

Hilsen Aksel

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 15:41

> Det kan måske være svært at finde et rejsestik du kan bruge, de fleste er
> beregnet til at sætte dansk udstyr til "fremmede" stikkontakter, du skal
> bruge det modsatte.

Ok, løsningen bliver nok at klippe ledningen hvis det bliver dette
kamera jeg får købt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 11:02

> Det kan man ikke udtale sig om uden at kende strømforsyningens
> specifikationer

Det var derfor jeg spurgte ;+)

Venlig hilen

Jakob

Fra : Jan Otto Ruud

Dato : 17-01-05 13:47

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=11724665

--
Jan Otto

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 15:34
Fra : Anders [8000]

Dato : 17-01-05 17:22

Jeg vil gerne vide om strømforsyning kan håndtere vores 220 V, 50 Hz.

Min storebror købte et Casio Z30 da vi var i USA. Der fulgte sågar stik med
til Europa, så der var ingen problemer i det.

Købte selv en Braun barbermaskine derovre - der skulle jeg blot lige købe et
stik derovre som går fra US -->> DK.

Mvh. Anders

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-05 18:27

Nej, der er ikke ww garanti på digitalkameraer, kun regionsgaranti.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 18:32

In article <41ebf57c$0$48323$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Nej, der er ikke ww garanti på digitalkameraer, kun regionsgaranti.

OK det er jo værd at tage med i overvejelserne, men 1700 kr er jo
billigt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-01-05 19:55

Jakob wrote:
> OK det er jo værd at tage med i overvejelserne, men 1700 kr er jo
> billigt.

Husk også, at hvis det kommer med posten eller den lovlige vej forbi
tolderne i lufthavnen, så skal der betales 25% dansk moms, når det er
udenfor EU.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 20:30

> Husk også, at hvis det kommer med posten eller den lovlige vej forbi
> tolderne i lufthavnen, så skal der betales 25% dansk moms, når det er
> udenfor EU.

Ja vi må se ;0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : TDN

Dato : 17-01-05 18:46

[...]

Hej !

Min gamle IXUS?s lader købt i DK kunne sagtens bruges i både USA og Canada.
Den kan klare fra 100V til 240V Og AC 50/60Hz. Så hvis den der sælges i USA
er magen til er der vel ingen problemer andet end at købe et adapterstik
(Hvis du har været ude at rejse har du måske allerede en).

Mon ikke det står på produkt specifikationerne på Canons hjemmeside ?

Mvh
Thomas