Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad skal jeg vælge: Minolta A200 eller Ni~
Fra : John Kukkerig

Dato : 14-01-05 18:00

Hej i gruppen

Jeg skal snart købe et digitalkamera. Jeg går efter et kamera, hvor man
hurtigt og nemt kan skifte mellem værdierne i blændeprioritering og i
lukkehastighedsprioritering. Jeg sætter stor pris på wide (gerne fra "28mm")
og en rimelig tele.

Jeg er kommet frem til to kameraer:
* Minolta Konica A200
* Nikon Coolpix 8800

Jeg har svært ved at tage den endelige beslutning, så håber nogen af Jer kan
give et forslag hvorfor den ene frem for den anden. Måske Nogen af Jer ville
pege på en helt tredje.

Pt. har jeg et analogt Minolta Dynax 7xi, med to objektiver; Minolta xi
28-105mm og Minolta xi 100-300mm. Jeg overvejer ikke at købe et digitalt SLR
kamera.

På forhånd tak.

Mvh
John Kukkerig

--

Bemærk:Tilføj et j forrest i min e-mail adresse

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-01-05 22:34

"John Kukkerig" <ohn.kukkerig@get2net.dk> wrote in message

> Jeg er kommet frem til to kameraer:
> * Minolta Konica A200
> * Nikon Coolpix 8800

Hvis ikke du allerede har kigget på www.dpreview.com skal du tage en tur
derhen. Jeg er Nikonist, så jeg vil ikke råde dig til noget bestemt )

Bo //

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-01-05 07:28

> [...]
> hurtigt og nemt kan skifte mellem værdierne i blændeprioritering og i
> lukkehastighedsprioritering. Jeg sætter stor pris på wide (gerne fra

Jeg ved ikke om jeg kan råde dig til nogen af disse to, men skulle det være
ville det blive Nikon kameraet. Jeg er selv Nikon-mand også mest fordi
der sidder en knaldgod censor i det kamera.

> [...]
>
> Pt. har jeg et analogt Minolta Dynax 7xi, med to objektiver; Minolta xi
> 28-105mm og Minolta xi 100-300mm. Jeg overvejer ikke at købe et digitalt

Så vil jeg råde dig til at gå ud i at købe DSLR med det samme. Kig på et
Nikon D70, det er et sk....godt kamera.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 11:43

On Sat, 15 Jan 2005 07:27:57 +0100, "Simon Nielsen" <news@siho.dk>
wrote:

>SLR
>
>Så vil jeg råde dig til at gå ud i at købe DSLR med det samme. Kig på et
>Nikon D70, det er et sk....godt kamera.

Hvis han har objektiverne til Minolta, var det nok bedre at se på
Konika-Minolta Dynax 7D
Det er IMØ det mest geniale dslr der er på markedet i dag, med "Anti
Shake" indbygget i huset.

/Alex

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 15-01-05 09:29

> [...]
>
> Pt. har jeg et analogt Minolta Dynax 7xi, med to objektiver; Minolta xi
> 28-105mm og Minolta xi 100-300mm. Jeg overvejer ikke at købe et digitalt

Hejsa,

Jeg har et KM A2. Mit valg stod også mellem Nikon og Minolta, men valget
faldt på Minoltaen, da jeg synes det ligger bedre i hånden, har alle de
features jeg efterspurgte (manuel zoom med stor spændevidde, direkte adgang
til alle vigtige funktioner (i stedet for de menusystem som f.eks. Nikon
bruger)).

Jeg har ikke fortrudt på noget tidspunkt. Det tager nogle fantastiske
billeder, og kan bruges både som shoot and point og som et rigtigt kamera.

Henrik