Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta A200 i forhold til A2
Fra : Lise

Dato : 14-01-05 14:31

Jeg står for at skulle ud at købe et kamera og havde besluttet mig for
et Minolta A2. Dette er dog på vej ud forstod jeg på forhandleren der
ikke umiddelbart havde det på lager. Han foreslog mig til gengæld at
købe A200. Jeg vil nu høre hvilke forskelle der er på de to kameraer
og om de har afgørende betydning.
På forhånd tak og med venlig hilsen
Lise

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-01-05 14:43

"Lise" <rigtze@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> ikke umiddelbart havde det på lager. Han foreslog mig til gengæld at
> købe A200. Jeg vil nu høre hvilke forskelle der er på de to kameraer

Så vidt jeg har forstået så er A2 udgået og erstatet af A200. Ellers ganske
godt beskrevet her http://www.imaging-resource.com/PRODS/KMA200/A2A.HTM
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a200.html
http://www.dcresource.com/reviews/minolta/dimage_a200-review/index.shtml
Et godt kamera, som jeg selv overvejer, som ekstra kamera til familien
udover mit mere prof. udstyr med Canon 20D og et antal objektiver.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Kristian Bech ~

Dato : 15-01-05 05:45

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-01-05 10:22

"Lise" <rigtze@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke umiddelbart havde det på lager. Han foreslog mig til gengæld at
> købe A200. Jeg vil nu høre hvilke forskelle der er på de to kameraer

A200 er en nedskaleret version af A2.

Du mister den usædvanligt lækre søger på A2. Du mister muligheden for at
vippe søgeren.

Derudover er der andre småforskelle. Jeg har ikke prøvet A200, men kan
personligt anbefale A2'eren!

MVH
Kent Glerup

Fra : Kell Christensen

Dato : 15-01-05 10:39

Kent Glerup <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> vippe søgeren.
>
> Derudover er der andre småforskelle. Jeg har ikke prøvet A200, men kan

Og en stor forskel: PC stik for extern flash mangler
Bemærk A-serien har ikke en normal hotshoe.

Støjen er det nok ikke blevet bedre med - set fra A1 -
nu er man gået ned på 50 asa for at hjælpe på det.

Til gengæld får man nu en rigtig svingud-skærm.

Et godt kamera når solen skinner.

Kell

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-05 13:58

> Støjen er det nok ikke blevet bedre med - set fra A1 -
> nu er man gået ned på 50 asa for at hjælpe på det.

Det er nok også det værste ved dette kamera.. Og en del andre 8mp'ere
Man bruger kun 400/800 med efterfølgende støjreduktionsprogram!

> Til gengæld får man nu en rigtig svingud-skærm.

Det snakkes der ret varmt om! Synes ikke selv jeg mangler den. Jeg kunne dog
aldrig undvære den vipbare søger! Da jeg altid bruger søgeren er A200
rimeligt kontant diskvalificeret.

> Et godt kamera når solen skinner.

he he.. jep.
Antishake er dog en god ting ved de lavere ISO'er

MVH
Kent Glerup

Fra : Kell Christensen

Dato : 16-01-05 19:12

> Det er nok også det værste ved dette kamera.. Og en del andre 8mp'ere
> Man bruger kun 400/800 med efterfølgende støjreduktionsprogram!

Jeg kører aldrig auto (100/200) men fast 100ASA på min A1 - 5MP

> Det snakkes der ret varmt om! Synes ikke selv jeg mangler den.
Man savner det nok først når man har prøvet det. Har haft en Canon G1.
Også fint til affotograferingsopgaver.

> aldrig undvære den vipbare søger! Da jeg altid bruger søgeren er A200
> rimeligt kontant diskvalificeret.

> he he.. jep.
> Antishake er dog en god ting ved de lavere ISO'er
JA, den glemte jeg at rose. Super.
Har ikke tidligere fået skarpe billeder på kvarte og halve sek.

Også dejligt med et rigtigt zoooom-greb, hvorimod manuel afstands-
ringen skuffer - ikke mekanisk indgreb.

Kell

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-05 21:13

> Jeg kører aldrig auto (100/200) men fast 100ASA på min A1 - 5MP

Har faktisk aldrig prøvet auto-ISO, bruger altis 64/100, en gang imellem
200. Undtagelsesvis 400, hvorefter Neat Image kommer på hårdt arbejde!

> JA, den glemte jeg at rose. Super.
> Har ikke tidligere fået skarpe billeder på kvarte og halve sek.

Enig!

> Også dejligt med et rigtigt zoooom-greb, hvorimod manuel afstands-
> ringen skuffer - ikke mekanisk indgreb.

Forbavsende enig...