Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
program Dubletter
Fra : jane

Dato : 13-01-05 21:33

Findes der mon et lille nemt program, som kan checke en billedmappe for
dubletter?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-01-05 22:01

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in message
> Findes der mon et lille nemt program, som kan checke en billedmappe for
> dubletter?
Hvis de har ca. samme navn så kan windows jo gøre det ved at sortere efter
navn. Men hvis de har forskellige navne bliver det svært, så skal du have et
program der tjekker alle pixels i billedet og finder et andet billede i
mappen med præcis samme pixels. Jeg ved ikke om der findes sådan et, men jeg
kan ikke forestille mig det.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:15

On Thu, 13 Jan 2005 22:01:13 +0100, "Simon Nielsen" <news@siho.dk>
wrote:

> [...]
>mappen med præcis samme pixels. Jeg ved ikke om der findes sådan et, men jeg

Jo, det findes faktisk:

http://www.somewareonthe.net/

Programmet hedder d'peg, men hvor godt det virker ved jeg ikke

/Alex

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-01-05 09:15

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> Jo, det findes faktisk:
>
> http://www.somewareonthe.net/
>
> Programmet hedder d'peg, men hvor godt det virker ved jeg ikke

Ok det vidste jeg ikke. Jeg kender en der lavede et program der kunne finde
musik dubletter, den analyserede spektrum curven og kiggede alle andre
igennem efter samme kurve og kunne faktisk fjerne dubletter, så ja hvorfor
ikke også med pixels.

Mvh
Simon

Fra : Per O.

Dato : 14-01-05 14:44

> Jo, det findes faktisk:
>
> http://www.somewareonthe.net/
>
> Programmet hedder d'peg, men hvor godt det virker ved jeg ikke
>
> /Alex

Jeg bruger selv programmet, og hvis man bruger lidt tid på at fintune
programmet er det ganke enkelt imponerende! Det kan finde det samme foto,
også selv om det er i forskellig størrelse (800 x 600 mod f.eks. 1600 x
1200) ... jeg kan kun anbefale programmet.

Per O.

Fra : EA

Dato : 13-01-05 22:17

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der mon et lille nemt program, som kan checke en billedmappe for
> dubletter?
>
> --
> Venlig hilsen
> Jane

AcdSee kan, hent en gratis prøveversion her:
http://www.acdsystems.com/English/index.htm
vælg: "Activities _ Manage _ Find dublicates"
m.v.h.
EA

Fra : Per O.

Dato : 14-01-05 14:44

"EA" <keakonklinek@kpostkkasse.knet> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> AcdSee kan, hent en gratis prøveversion her:
> http://www.acdsystems.com/English/index.htm
> vælg: "Activities _ Manage _ Find dublicates"

Jeg har også ACDSee 6.0 og synes stadig d'peg er bedst!

Per O.

Fra : jane

Dato : 14-01-05 16:53

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

Ok, Tak for svarne. Jeg fandt faktisk et rigtig godt gratis program her
http://www.prismaticsoftware.com/Utility/Utility.html

Det måler billederne på alle mulige måder, virker perfekt.

--
Venlig hilsen
Jane