Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed af Olympus c 5050
Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-01-05 20:29

Hej
Bruger c 4040. Overvejer at købe c 5050. Har lige opsnappet, at c 5050
har ret langsom intern hastighed, men at olympus har forbedret
hastigheden markant i C 5060.

Er der nogen som ved, om denne " ret langsomme hastighed" i C 5050
svarer til hastigheden i C 4040, for så kan jeg leve med det. Hvis det
er væsentligt langsommere kan det være et problem for mig.

Afhænger intern hastighed ikke også af hvilket flashcard der er i
kameraet?

Jeg foretrækker c5050 fremfor c5060 fordi linsen er mere lysstærk
(F:1.8) mod c 5060 (F: 2.8). Jeg tar gerne indendørsbilleder uden blitz.

PS: dette er ikke en købsannonce, men har en læser et tilbud på c5050,
kan mail sendes direkte til nedenstående adresse.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-01-05 22:17

"Henrik Enslev" <no@spam.nix> wrote in message
> [...]
> svarer til hastigheden i C 4040, for så kan jeg leve med det. Hvis det
> er væsentligt langsommere kan det være et problem for mig.

Jeg mener at have fortalt at man godt kan mærke at det er langsommere

> Afhænger intern hastighed ikke også af hvilket flashcard der er i
> kameraet?

Både og. Kameraets skrive hastighed har meget at sige. Når man sætter et
meget hurtigt kort i en langsom port så får man ikke hurtigere hastighed end
normalt.

> [...]
>
> PS: dette er ikke en købsannonce, men har en læser et tilbud på c5050,
> kan mail sendes direkte til nedenstående adresse.

Det vil ikke betyde så meget da du får et lækkert og klart glas i
objektivet, det kan selvfølgelig godst knibe lidt men ikke noget du vil
kunne mærke under normale forhold.

Mvh
Simon

Fra : Lars Månsson

Dato : 16-01-05 08:44

"Henrik Enslev" <no@spam.nix> skrev i en meddelelse
> Hej
> Bruger c 4040. Overvejer at købe c 5050. Har lige opsnappet, at c 5050
> har ret langsom intern hastighed, men at olympus har forbedret
> hastigheden markant i C 5060.

Prøv at se her

http://www.imaging-resource.com/PRODS/C44/C44A7.HTM 4040
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C5050/C55A7.HTM 5050

Hilsen
-Lars-

Fra : emj

Dato : 16-01-05 15:41

On Thu, 13 Jan 2005 20:28:59 +0100, no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

>Bruger c 4040. Overvejer at købe c 5050. Har lige opsnappet, at c 5050
>har ret langsom intern hastighed, men at olympus har forbedret
>hastigheden markant i C 5060.

Ja, det er jo også et nyere kamera.

>Er der nogen som ved, om denne " ret langsomme hastighed" i C 5050
>svarer til hastigheden i C 4040, for så kan jeg leve med det. Hvis det
>er væsentligt langsommere kan det være et problem for mig.

Jeg har haft både et C-4040 og et C-5050
C-5050 har rigtig mange forbedringer i forhold til C-4040. Især er
betjeningen meget forbedret.
Hastigheden er i C-5050 er OK. Det er et glimrende kamera.

>Afhænger intern hastighed ikke også af hvilket flashcard der er i
>kameraet?

Nja, det tror jeg altså ikke, du kan mærke forskel på.

>Jeg foretrækker c5050 fremfor c5060 fordi linsen er mere lysstærk
>(F:1.8) mod c 5060 (F: 2.8). Jeg tar gerne indendørsbilleder uden blitz.

Det kan du i alle tilfælde med C-5050, men C.5060 har jo vidvinkel
indbygget (27mm -110 mm) og det vil jeg personligt vurdere højt.

Hilsen emj