Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opløsning på udprint
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-01-05 19:57

Hej,

Hvor stor et udprint kan man forvente at kunne lave med henholdsvis 3.2 MP
og 4.0 MP billeder? Vi snakker udprint hvor det ikke er til at se at
billedet er taget på et digitalt kamera vel og mærke

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Gertmad

Dato : 12-01-05 20:29

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> og 4.0 MP billeder? Vi snakker udprint hvor det ikke er til at se at
> billedet er taget på et digitalt kamera vel og mærke

Hej

Se denne link. den forklarer det rimeligt godt.

http://www2.olympus.dk/consumer/208_741.htm

Hilsen

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-01-05 21:34

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> og 4.0 MP billeder? Vi snakker udprint hvor det ikke er til at se at
> billedet er taget på et digitalt kamera vel og mærke

Jeg har lige set en plakat til en kunstudstilling hvor billedet er fra
min 3,2 Mp. Billedet er godt 30 cm. bredt. Den anden udstillers
tilsvarende billede i nøjagtig samme størrelse og trykkekvalitet var
optaget med et 4x5" Sinar med Schneider optik. Hvilket var skarpest og
med mindste "pixels" ? - gider ikke sige det og du vil alligevel ikke
tro på det. De blev trykt samme sted og på samme tid. Der er ikke tale
om "baggårdsarbejder" - udstillingen foregår på landsdelens kunstmuseum
i et nabolands 3. største by. Og reproduktion er forestået af museet og
dettes sædvanlige trykkeri. Sinar-optagelsen er foretaget af en uddannet
fotograf og er særdeles veludført. Fotografen var yderst overrasket over
at mit billede var optaget digitalt og med et så lille/billigt kamera.
I 30 cm. bredde skal jeg bruge læsebriller for at se dots fra en 3,2 Mp,
100 iso - optagelse.

Optagemetoden var i øvrigt yderst enkel: En byggemarkeds-500 W halogen
lidt til siden for kamera+stativ+selvudløser+ca. mellemste brændvidde+Av
på 5,6+AutoWB. Intet filter.
--> Ca. 63 akvarel-optagelser til katalog på 1-2 timer.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-01-05 21:59

> [...]
> på 5,6+AutoWB. Intet filter.
> --> Ca. 63 akvarel-optagelser til katalog på 1-2 timer.

Hvilket kamera har du?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber