Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dur det sammen?
Fra : Happydane

Dato : 11-01-05 17:39

Hej NG

Er på jagt efter en ny tele, og har fundet følgende, Sigma 50-500mm F4-6.3
EX APO RF HSM, dur det med mit Nikon D70, og er der nogen der kender den
tele.

Martin

--
Fjern DETTE fra min mail

Fra : Alex W

Dato : 11-01-05 18:00

> Er på jagt efter en ny tele, og har fundet følgende, Sigma 50-500mm F4-6.3
> EX APO RF HSM, dur det med mit Nikon D70, og er der nogen der kender den
> tele.

Det er en ganske godt Zoom objektiv. Ikke helt så skarp som en prime, men
god. Man får rigtig meget for pengene !!

Fotograferet fra stuen, gennem et vindue (frihånd)
http://www.skriverstuen.dk/mejse-lille.jpg
http://www.skriverstuen.dk/mejse2-lille.jpg
http://www.skriverstuen.dk/blaamejse.jpg

Fra naturen
http://www.skriverstuen.dk/spurv.jpg

Her med flashanlæg og blændet ned
http://www.skriverstuen.dk/kaffe-800.jpg

Jeg er meget tilfreds met glasset!!!
/Alex W

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-01-05 01:55

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote in message
F4-6.3

> Det er en ganske godt Zoom objektiv. Ikke helt så skarp som en prime, men
> god. Man får rigtig meget for pengene !!

Jeg har også dette objektiv på ønskelisten, hvad er det for et Prime du
snakker om?

Mvh
Simon

ps. svar gerne på mail mail@siho.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-05 18:02

In article <cs0vav$6ob$1@news.net.uni-c.dk>, Happydane wrote:
> [...]
> EX APO RF HSM, dur det med mit Nikon D70, og er der nogen der kender den

Objektivet har øgenavnet Bigma, og der er flere her i gruppen der har
det. Det er et udemærket objektiv, specielt taget den store zoom i
betragtning.

Det kan fås til Canon, Nikon, Minolta og flere andre, så når du
bestiller det, så bestil det til Nikon.

Fra : Kim Daugaard

Dato : 11-01-05 18:36

meddelelse news:slrncu81kc.35n.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> [...]
> betragtning.
>
> Det kan fås til Canon, Nikon, Minolta og flere andre, så når du

Hvad er prisen på sådan en fætter

Fra : Alex W

Dato : 11-01-05 19:57

> Hvad er prisen på sådan en fætter

9.895 + moms herhjemme ;-o
http://www.goecker.dk/

Prøv at kig på:
http://www.technikdirekt.de/
der har de en helt anden pris

og på Sigmas egen hjemmeside.
http://www.sigma-photo.com/Index.htm

/Alex W

Fra : Happydane

Dato : 11-01-05 22:44

> [...]
> betragtning.
>
> Det kan fås til Canon, Nikon, Minolta og flere andre, så når du

Findes der noget alternativ, som er bedre, uden at skulle koste 60 K

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-05 23:46

In article <cs1h7b$dfc$1@news.net.uni-c.dk>, Happydane wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse news:slrncu81kc.35n.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Findes der noget alternativ, som er bedre, uden at skulle koste 60 K

Der er en fast Sigma 500mm f/4.5 - Det er der også nogle herinde der
har. Eller en Sigma EX 120-300mm f/2.8 til < 2000 Euro (jeg har lillebror,
Sigma EX 100-300mm f/4 - Som jeg synes er suveræn). De når ikke helt
så langt før de får en TC. Men 120-300mm vil med TC også være hurtigere
end Bigma.

Kender ikke Nikon objektiver da jeg er Canon mand. Men det skulle
være ligemeget om du køber Sigma objektiver til Canon eller Nikon.

Fra : Alex W

Dato : 12-01-05 08:54

> Findes der noget alternativ, som er bedre, uden at skulle koste 60 K
>
> Martin

Hvis det er Bigma, så har du et nul "0" for meget med

Sigma har en 500 mm til ca 22.000,- f 4.5 som er i en klasse for sig.
Gode objektiver koster desværre kassen.

/Alex W

Fra : Happydane

Dato : 12-01-05 09:03

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er Bigma, så har du et nul "0" for meget med
>
> Sigma har en 500 mm til ca 22.000,- f 4.5 som er i en klasse for sig.
> Gode objektiver koster desværre kassen.
>
> /Alex W

Hej Alex.

Nej det var nu ikke Bigma'en jeg prismæssigt omtaler ved de 60K, men et
nikon objektiv som jeg har haft kig på.
Har du et link til den Sigma du omtaler?

Martin

Fra : Erik W.

Dato : 12-01-05 11:13

"Happydane" <harregaardDETTE@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et link til den Sigma du omtaler?

http://www.sigma-photo.com/html/pages/500_45_ex.htm
og
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3343&item=3866268159&
rd=1&ssPageName=WDVW

Der hvor man virkeligt får noget i forhold til Bigmaen er i forhold til
lukkertider. Når jeg går sammen med Jesper og hans 500mm 4.5 ligger jeg og
kæmper for at få acceptable lukkertider, mens han bare fyrer løs. Til
gengæld er min Bigma meget mere handy, og kan bruges som det objektiv der
næsten altid sidder på kameraet. Jeg er glad for min Bigma men kunne vældigt
godt tænke mig en 500/4.5. Selvom den er dyr så er det pebernødder i forhold
til hvad en af Canons eller Nikons store teler koster.

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 11:36

"Happydane" <harregaardDETTE@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

Kik på Nikkor 300mm f4. Her får du Nikon farvegengivelse og fin skarphed
selv fuldt åben til en pris omkring 10.000.
Den vejer kun 1,3 kg! Med en 1,4 konverter har du en god 500mm f5,6.
Der ligger en fin brugt hos Photografica til 7000-. Prøv den evt. på
apparatet!

Jeg ville forvente bedre kvalitet end med Bigmaen.
Bigmaen og de andre vejer en ton. Hvis det ikke betyder noget for dig, er
det alternativer. Sigmaen 500mm er suverænt den bedste.

Gert
Der ved at 3,5kg bliver tungere og tungere.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-01-05 10:47

Happydane wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse

> Findes der noget alternativ, som er bedre, uden at skulle koste 60 K

Nu ved jeg ikke om det /skal/ være en zoom, men hvis målet er skarpe
billeder i 500 mm-enden har jeg et bud på et alternativ (som jeg selv er ved
at etablere).

Nikon AF300mm F2.8 ED/IF har jeg just selv købt på ebay (synes selv det var
lidt af et kup til ca. 8 kkr, hvilket også er i den lave ende ifht. hvad de
plejer at gå til). Kombiner dette med en Kenko teleplus 300 1,4x, så står
man med et 420mm/4.0 med fuld automatik og garanteret bedre billedegenskaber
end en Bigma ved 420 mm. Eller Kenko Teleplus 300 2.0, der giver hele
600/5,6 og - uden at vide det (men er villig til et væddemål) - bedre
optiske egenskaber end Bigmaen ved fult udtræk.

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 12:38

> Nikon AF300mm F2.8 ED/IF har jeg just selv købt på ebay (synes selv det
var
> lidt af et kup til ca. 8 kkr,
Tillykke med den. Det er godt nok billigt.
Jeg har jo lige foreslået lillebro'en, men denne er selvfølgelig et nummer
bedre. (Og tungere).
Købte selv en næsten ny 80-200mm 2,8 på Ebay til en fin pris.
Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-01-05 13:23

Gert Nielsen wrote:

> Jeg har jo lige foreslået lillebro'en, men denne er selvfølgelig et
> nummer bedre. (Og tungere).

Ja, mon ikke. Det er et uhyre, der bedst egner sig til den logistik, der
foregår med bil eller lign. Jeg er blevet klar over hvorfor folk benytter
rygsække i stedet for skuldertasker .

> Købte selv en næsten ny 80-200mm 2,8 på Ebay til en fin pris.

Stedet kan kun anbefales - jeg er endnu aldrig blevet hverken skuffet eller
snydt.

vh
Jan

Fra : Happydane

Dato : 12-01-05 14:27

> Stedet kan kun anbefales - jeg er endnu aldrig blevet hverken skuffet
> eller
> snydt.

Det eneste jeg kender til Ebay er navnet.
Var lige derinde (com adressen), findes der ikke en dansk version, eller er
jeg tvunget til at anskaffe mig et VISA.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 15:12

> Det eneste jeg kender til Ebay er navnet.
Ebay.de

> Var lige derinde (com adressen), findes der ikke en dansk version, eller
er
> jeg tvunget til at anskaffe mig et VISA.
Du vil forudbetale med bankoverførsel.

Tjek altid sælgers karakterer. Dem med flere negative karakterer holder jeg
mig fra.

Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-01-05 15:15

Happydane wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Det eneste jeg kender til Ebay er navnet.
> Var lige derinde (com adressen), findes der ikke en dansk version,

Nix.
Der findes en tysk og en engelsk - og sikkert flere europæiske (det
forekommer mig at jeg engang så noget italiensk).
Men ellers er de to dem, jeg kender noget til. Og jeg har engang i tidernes
morgen læst et eller andet om at tyskerne var væsentlig bedre mht. korrekt
beskrivelse af varerne - står der som ny, /er/ varen som ny, hvorimod
englænderne skulle dyrke mere markedsføring (=pynter på beskrivelsen ifht.
hvad den holder).

> eller er jeg tvunget til at anskaffe mig et VISA.

Jeg tror kun jeg en enkelt gang har kunnet bruge Credit Card - det gængse er
bankoverførsler. Det betyder selvfølgeligt at man må stole på at sælger rent
faktisk leverer - men jeg har faktisk ikke hørt om tilfælde, hvor det har
været et problem på http://ebay.de. Men det er klart, at der er ikke
indbygget nogen sikkerhed som du har ved kreditkort.

vh
Jan