Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus vs. A
Fra : Martin K. Hansen

Dato : 11-01-05 00:33

Nu kender jeg ikke voldsomt meget til Ixus'erne. Men tager jeg fejl ved at
tro at de blot er mindre udgaver af A-modellerne ?.

Sagen er den at jeg har et A40, som jeg iøvrigt altid har været meget
tilfreds med, dejligt mange manuelle indstillingsmuligheder og god optik.
Meeen.. - det er jo lidt klodset i forhold til Ixus'erne. Derfor ville jeg
erstatte A40'en med et Ixus, men nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt Ixus
40, for eksempel, overhovedet kan leve op til et pixelantalmæssigt
tilsvarende f.eks. A85. Er A-modellerne i virkeligheden bedre end Ixus'erne
?

P.S.: er A85 mindre end A40 ? , og er det lettere ?

Martin

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-01-05 06:52

"Martin K. Hansen" <martinkh@it.dk> wrote in message
> [...]
> Ixus'erne
> ?
>
> P.S.: er A85 mindre end A40 ? , og er det lettere ?

www.steves-digicams.com og www.dpreview.com er gode steder at starter. Der
står alle specs., og der er reviews af mange kameraer.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-01-05 17:58

Martin K. Hansen wrote:
> Nu kender jeg ikke voldsomt meget til Ixus'erne. Men tager jeg fejl
> ved at tro at de blot er mindre udgaver af A-modellerne ?.

Du tager lidt fejl.

A-modellerne har en del flere indstilinger og muligheder end Ixus - men
fylder også en del mere.

Ixus er et typisk lommekamera - men med noget begrænsede kreative
muligheder.

Så man må overveje, hvad man har mest brug for.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk