Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
I lære...
Fra : Happydane

Dato : 10-01-05 20:27

Hej NG.

Efter at have startet tråden "For mange år siden...", har jeg erfaret at jeg
har store huller i min viden, enten har jeg glemt ellers har jeg aldrig
kunnet.

Hvorhenne kan jeg henvende mig, møde andre og gerne andre med mere erfaring
end mig.
Jeg ved at jeg har nemmere ved at forstå, når det bliver mig fortalt, end at
skulle læse mig til det.
Bøger har jeg, men et er at læse om det, andet er det at kunne få fortalt /
forklaret, for derefter at prøve.

Ved ikke om I kan følge mig?

Er bosiddende ved Greve / Ishøj

Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-01-05 21:40

Happydane wrote:

> Hvorhenne kan jeg henvende mig, møde andre og gerne andre med mere erfaring
> end mig.

Prøv at se om der er en fotoklub i dit lokalområde, det er nok det
tætteste du kan komme på noget undervisning, hvis du ikke vil gå i
lære som fotograf.

> Jeg ved at jeg har nemmere ved at forstå, når det bliver mig fortalt, end at
> skulle læse mig til det.

Du skal bare gøre dig klart, at fotografering er andet og mere end
at trykke på en knap, hvis du købte en gitar eller et klaver, så
ville du jo ikke forvente, at du straks kan spille som nogle af de
allerbedste musikere.

Så prøv med noget øvelse, og man skal kravle førend man kan gå, og
så skulle du nok vælge at starte med nogle motiver, der er knap så
sværre som fugle i flugt, de fotografer der laver sublime billeder
af fugle i flugt, har med øvet sig i rigtig mange år...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Happydane

Dato : 10-01-05 21:54

> [...]
> fugle i flugt, de fotografer der laver sublime billeder af fugle i flugt,

Nu var det ikke lige en læreplads jeg søgte
Jeg har også haft en forspørgsel på fotoklubber, men tror ikke lige det er
det jeg søger.
Er vant til fra mine anden hobby (RC), at man mødes et eller andet sted, og
deler erfaring.
Måske var jeg naiv, for jeg kan godt se, at tager man ud for at "skyde"
nogle fugle, så er det ikke smart at have en på slæb.

Må se om en fotoklub er det jeg søger!

Tak for hjælpen.

Martin

Fra : Pico

Dato : 10-01-05 22:26

Happydane wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
Klip
> Jeg har også haft en forspørgsel på fotoklubber, men tror ikke lige
> det er det jeg søger.
> Er vant til fra mine anden hobby (RC), at man mødes et eller andet
> sted, og deler erfaring.

Det er precis det vi gør i fotoklbber, hvad tror du ellers det drejer
sig om ?

> Måske var jeg naiv, for jeg kan godt se, at tager man ud for at
> "skyde" nogle fugle, så er det ikke smart at have en på slæb.
>
> Må se om en fotoklub er det jeg søger!

I nogle klubber tager man da på turere for at fotografere, måske kan du
finde en klub hvor der er nogle fugleintereseret, hvis det er det der er
din interesse. De fleste steder kan man komme der et par gange
uforpligtende for at snuse lidt til hvad der rørere sig i den klub.
Pico

Fra : Happydane

Dato : 10-01-05 22:50

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er precis det vi gør i fotoklbber, hvad tror du ellers det drejer sig
> om ?

Man går meget hurtig forbi hinanden, især når den ene part, her er det mig,
ikke formulerer sig korrekt.
Jeg ved godt at man snakker kamera, film, fremkaldelse og teknik sådanne
steder, og det kan jeg helt sikkert godt lære noget af.
Men det jeg søgte var erfaring on location. Jeg har f.eks. svært ved at
sætte mig ind i en bog, hvis jeg ikke kan forsøge / afprøve det i praksis,
og så sætter tingene sig ikke på plads.
Og når jeg nu er fugleinteresseret, og gerne vil tage billeder af dem, så
kan jeg ikke bruge en bog, om kamerateknik, til noget, slet ikke hvis jeg
bruger den hjemme i stuen.

Det virker logisk i mit hoved, men spørgsmålet er så bare... har jeg
formuleret mig korrekt?
Hvis ikke, så er jeg bare ikke i stand til at sætte ord på mine tanker i
dag.

Men der kan jo ikke ske noget ved at prøve en fotoklub.

Martin

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-05 17:30

"Happydane" <harregaardREMOVE@ishoejby.dk> wrote in message

> [...]
> kan jeg ikke bruge en bog, om kamerateknik, til noget, slet ikke hvis jeg

Sådan har jeg det også lidt, men har alligevel fået noget ud af at læse
fotobøger, specielt på Kodaks fotoskole hvor jeg tog et aftenkursus der er
jo meget indendørs læsning.

> Det virker logisk i mit hoved, men spørgsmålet er så bare... har jeg
> formuleret mig korrekt?
> Hvis ikke, så er jeg bare ikke i stand til at sætte ord på mine tanker i
> dag.

Så er det jo fint at vi spørger ind så du kan forklare dig helt korrekt
der findes nu også fotoklubber hvor man samles og tager ud, og der er også
fugle interesserede fotoklubber som tit tager ud i naturen, det er jo ikke
en kaffeklub der hele tiden sidder indendørs, mit råd ville være at besøge
en og snakke lidt med dem og høre hvad de kan tilbyde.

> Men der kan jo ikke ske noget ved at prøve en fotoklub.

Det er jo det og held og lykke med jagten på en fotoklub der passer til dig.
Ellers kan du jo være heldig at der dukker en op herinde der er villig til
at tage dig "ved hånden" med ud i naturen og lære dig nogle teknikker.

Mvh
Simon

Fra : Erik W.

Dato : 10-01-05 22:47

"Happydane" skrev i en meddelelse news:crupt0$i25$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> Måske var jeg naiv, for jeg kan godt se, at tager man ud for at "skyde"
> nogle fugle, så er det ikke smart at have en på slæb.

Eller måske er du kommet til det rigtige sted. Denne nyhedsgruppe er et godt
sted at starte hvis du gerne vil hænge ud med dem der har erfaring. Jeg selv
har lært utroligt meget på den måde, bare ved at følge med her i gruppen, og
deltage i blandt andt fotostafetten. Faktisk hænder det også, at folk her
fra gruppen aftaler at mødes ude i virkeligheden. Jeg har selv været med til
det nogle gange og det har været utroligt hyggeligt samtidigt med at
læringskurven har hamret i vejret.

Vi er nogen stykker der har sådan et arrangement d. 29 januar i Århus, men
der har vi nok desværre fuldt hus.

Mvh Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-05 17:22

> [...]
> skulle læse mig til det.
> Bøger har jeg, men et er at læse om det, andet er det at kunne få fortalt

Det kunne lyde som om du er ude efter en fotoklub, det er tit entusiaster
der sidder i ledelsen af disse og nogle af dem har visse steder også en
fotograf uddannelse men arbejder ikke med og derfor er med i en fotoklub,
måske det var en god ide, der er sikkert nogle der gerne vil lære lidt fra
sig der, så kan du både lære og dele med andre der også er i dit sted,
"interesseret i fotografi, har noget udstyr og er villig til at lære"

Mvh
Simon