Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af parablyer
Fra : Lasse R. A.

Dato : 10-01-05 14:25

Hej
Jeg køber snart 2 stk flash til mit D70. En sb-800 og en sb-600.
Dertil vil jeg gerne købe en parably eller softbox.

Jeg hælder mest til parably pga prisen.
Men jeg har set at man kan få en softbox der passer til en flash med
et stativ/holder så det passer på flasen mens den sidder på kameraet,
eller er løftet lidt over. Er der nogen der har set sådan en model i
danmark, der kunne give et link.

Hvilken størrelse skal jeg gå efter, da den skal kunne transporteres
og bruges on location?

Jeg vil gerne havde links til online butikker der sælger parablyer,
men gerne en model hvor indtræket kan skiftes. Så der fx kan bruges
indtræk med striper til effeckter osv.

Sidst jeg postede her via google havde jeg lidt problemer med at svare
på indlæggene så det kan være jeg skriver til hver enkelt.

Ps. gode links til brugen af omtalte er også meget velkomne.

Mvh Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 16:10

"Lasse R. A." <ris@risici.dk> wrote in message
> [...]
> på indlæggene så det kan være jeg skriver til hver enkelt.
>

> Ps. gode links til brugen af omtalte er også meget velkomne.

Nu er bly jo ret tungt, så det skal i hvert fald være noget kraftigt stads
du skal købe.
Men hvis du mener paraply (af para plui - regnafvender), så er det jo en
anden sag.

Alf

Fra : Erik Hansen

Dato : 10-01-05 19:53

Hej Lasse

Prøv med www.obt.dk de har mange fede fototing.

Med venlig hilsen
Erik

Fra : Ole

Dato : 10-01-05 23:35

Hej Lasse

Jeg ville gå efter paraplyer i dit tilfælde. Det lys de fleste efterspørger,
nemlig som det fra et nordvendt vindue, og som er blødt og lækkert, skal
komme fra en større kilde end de softboxe, man kan købe til en batteriflash.

Jeg har kørt med 2 stk. 120 cm paraplyer fra OBT.dk, monteret på et
manfrotto 001 stativ og med 2 stk. vivitar 285HV batteriflash modeller, og
lyset er bare så lækkert og blødt. Senest har jeg så købt et egentlig
flashanlæg fra BOWEN, og bortset fra at det at stort og tungt, ja så er
lyset altså også bare supergodt fra en 100x80 cm softbox.

Som en tommelfinger regel skal man for at få det blødeste lys, have en
afstand til motivet der svarer til diameteren på din diffuser.

Mht. til multipurpose paraplyer, så har jeg faktisk ikke prøvet at køre
andet en reflekteret fra mine paraplyer.

En god bog at købe. Bob Krist - Secrets of lightning on location.

Med venlig hilsen

Ole Bo Jensen
www.photos4u.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 11-01-05 05:38

> En god bog at købe. Bob Krist - Secrets of lightning on location.

Hejsa.

Har du evt. et ISBN nummer på den bog? Hvad koster den ca.?

Claus Smith

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-01-05 09:19

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.Xdk> wrote in news:41e35868$0$22674
$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Har du evt. et ISBN nummer på den bog? Hvad koster den ca.?

http://www.saxo.dk/se/netset/saxo/web/P01.m4n?main=3&main.id=445061&_kc=
0.26235989699884915

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-05 17:38

> [...]
> et stativ/holder så det passer på flasen mens den sidder på kameraet,
> eller er løftet lidt over. Er der nogen der har set sådan en model i

www.obt.dk den hedder "Lasolite Micro Apollo" jeg har selv en og bruge den
flittigt en rigtig god løsning.

> Hvilken størrelse skal jeg gå efter, da den skal kunne transporteres
> og bruges on location?

Hvis du vil have en rigtig softboks så skal du nok regne med en 30x30
mindst.

> Jeg vil gerne havde links til online butikker der sælger parablyer,
> men gerne en model hvor indtræket kan skiftes. Så der fx kan bruges
> indtræk med striper til effeckter osv.

Du skulle gerne kunne finde det meste på www.obt.dk de gør i alt hvad der
hedder studieudstyr i Danmark.

Mvh