Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q Hvor handler man papir/framkalder etc
Fra : Britta Tronsgård

Dato : 08-01-05 15:22

Hej Alle.
Findes der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe med at finde et sted, hvor
man stadig kan købe gammeldags s/v film, fotopapir, fremkalder etc.
( Har holdt pause i 20 År ).

Med venlig hilsen.
Finn.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-01-05 15:57

Britta Tronsgård wrote:

> Findes der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe med at finde et sted, hvor
> man stadig kan købe gammeldags s/v film, fotopapir, fremkalder etc.

Der findes vist ikke noget dansk firma, som har et seriøst on-line
salg af analoge fotomaterialer, men her for nylig stødte jeg på flg.
web-site, det et svensk firma, som som har et kæmpe stort udvalg af
analoge fotomaterialer og mørkekammermateriel.

http://www.photax.se/

Der er mange som gerne vil sælge deres brugte mørkekammerudstyr, men
da priserne er helt i bund, så gider folk ikke at sætte det til
salg, men du kan jo indrykke købsindlæg i markedsgruppen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Elsborg

Dato : 08-01-05 17:49

> [...]
> analoge fotomaterialer, men her for nylig stødte jeg på flg. web-site, det
> et svensk firma, som som har et kæmpe stort udvalg af analoge

snip

Hvis man ser på deres leveringsomkostninger til Danmark, som er på 395 Skr,
så skal det nok være en rimelig stor ordre for at de kan betale sig.

Prøv den lokale fotohandler, han kan normalt bestille det hjem inden for en
uge

Leif Elsborg
www.elsborg1.dk
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern NOSPAM ved mail)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-01-05 18:49

Leif Elsborg wrote:

> Hvis man ser på deres leveringsomkostninger til Danmark, som er på 395 Skr,
> så skal det nok være en rimelig stor ordre for at de kan betale sig.

Jeg er enig i, at det er nogle høje leveringsomkostninger, men så
vidt jeg kan se, så er Photax priser meget rimmelge, og den svenske
moms er kun 20%, så kan det måske godt svare sig, at man samler en
større ordre sammen og kører til Sverige og henter varerne.

På hjemmesiden foreslår Photax, at de kan sende varerne Poste
Restante til et posthus i Malmø eller Helsingør, og så koster det
kun 95 Skr. http://www.photax.se/indx/Indxbest.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas