Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera i Singapore
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 23:10

Jeg står overfor at skulle til Singapore, og kan huske fra tidligere besøg
at det var et sandt Mekka af Fotoudstyr.
Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med køb derfra? eller har
nogle Web adr. så man kunne forberede sig lidt hjemmefra.

mvh
Dan

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 09:04

"Dan Pedersen" <rk[a].tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med køb derfra? eller har
> nogle Web adr. så man kunne forberede sig lidt hjemmefra.

Hej Dan.

En god ting er at være godt forberedt hjemme fra, du skal vide hvad du vil
have og hvad det koster her hjemme. Jeg kender lidt til at handle østen, og
de vil uden tvivlt prøve at sælge dig en anden model end den du først havde
i tankerne. Hvis du ikke ved nøjagtigt hvad den model som du køber koster
her hjemme vil du næsten med garanti blive taget i r.......

Venlig hilsen Lasse.

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 08-01-05 09:33

Hej Dan
Du skal vide lidt om hvilken model du kunne tænke dig - derefter tage ud at
kigge på dem ved selvsyn - et godt sted at starte er Parkway Parade Shopping
Center ude på East Coast Parkway , der er priserne som regel lidt billigere
en inde ved Orchard Road - du kan også kigge ude i Sim Lim Tower og Sim Lim
Square - vær dog opmærksom på at skulle "prutte" om prisen og sørg for at få
alt med hvad der står på kassen som følger med fra starten så du ikke skal
betale extra for det! Et sted i Singapore hvor du ikke bliver "tørret" er
hos Meyers Fairndinkum electronics i Orchard Towers - der har jeg handlet
meget og er aldrig blevet snydt og altid fået kanon behandling - hvornår
skal du derud? Jeg er der fra 17-21 Jan!

Fra : Bent M

Dato : 08-01-05 11:59

> hos Meyers Fairndinkum electronics i Orchard Towers - der har jeg handlet
> meget og er aldrig blevet snydt og altid fået kanon behandling - hvornår
> skal du derud? Jeg er der fra 17-21 Jan!

Hej.
Min søn og svigerdatter rejser derud d.14 Januar (næste uge) og skal være i
Singapore området, men kan der siges noget om hvad
for.eks Canon G5/6 i procent vil kunne købes billigere derude,
bare sådan Ca ?? En hurtig søgning på Google viste priser fra
godt 4000 til 5000 Kr !!

Mvh Bent M.

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-01-05 14:11

> [...]
> for.eks Canon G5/6 i procent vil kunne købes billigere derude,
> bare sådan Ca ?? En hurtig søgning på Google viste priser fra

Nu er det jo i sidste øjeblik, men en G6 kan købes i Tyskland (f.eks.
www.technikdirekt.de) til 4500kr. Der er garanti på kameraet og kan
serviceres i DK.
Hvis du køber i Singapore kan du måske få det lidt billigere, men der er
ingen garanti i Europa, og desuden kan du risikere at skulle betale told og
moms be tilbagekomsten til DK. Hvis man der lidt realistisk på det er det
ikke en smart idé. Mht. objektiver til SLR, så er det en helt anden sag, da
der er ww garanti, men stadig hvis værdien er over 1350kr. så falder
hammeren (måske) i Kastrup!
Mvh,
Hans

Fra : Bent M

Dato : 09-01-05 15:07

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse > Nu er det jo
> [...]
da
> der er ww garanti, men stadig hvis værdien er over 1350kr. så falder

Hej.
Ja du har ret, det var blot en tanke, for hvis vi snakker om en forholdvis
lille besparelse, så vil jeg heller ikke handle derude på
grund af de forhold du nævner.

Mvh
Bent

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 16:04

> [...]
> Er der nogle her i gruppen der har erfaringer med køb derfra? eller har
> nogle Web adr. så man kunne forberede sig lidt hjemmefra.

En ting du skal være opmærksom på er at mange af de kameraer der sælges i
asien er remanufacturet, dvs at det er apperater der har været ombyttet pga
af en defekt der så er blevet lavet, tag f.eks canon EOS 300D kan købes i
Thailand både som 300D(fabriksny) og som EOS REBEL som er remanufacturet.
Der er sikkert nogle der mener at det ikke er korrekt, men det er altså en
forhandler derude der selv har fortalt det.
God tur
jens

Fra : Trolle

Dato : 09-01-05 18:00

> [...]
>Der er sikkert nogle der mener at det ikke er korrekt, men det er altså en
>forhandler derude der selv har fortalt det.

Ikke helt korrekt, Rebel er lavet til det amerikanske marked, 300D
Europæiske, ellers er de indentiske. Ifølge Canon side, så jeg ved
ikke hvem man skal stole på, en forhandler eller producenten.

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 09-01-05 19:34

">
> [...]
> Der er sikkert nogle der mener at det ikke er korrekt, men det er altså en
> forhandler derude der selv har fortalt det.
Sludder!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 19:28

"Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ">
> Sludder!

Det kan godt være at det ikke er korrekt for Canon 300D/rebel men det ændrer
ikke at der sælges en masse remnufacturet i asien så der er god grund til at
være på vagt.
Jens