Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D70 & Eksterne Flash
Fra : Yildizhan

Dato : 06-01-05 16:38

Jeg har tænkt mig at købe et Nikon D70. Jeg har en Nikon Sb-28 flash fra mit
gamle F90X. Kan jeg bruge SB-28 på en D70'er ??

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-01-05 16:46

Yildizhan wrote:
> Jeg har tænkt mig at købe et Nikon D70. Jeg har en Nikon Sb-28 flash
> fra mit gamle F90X. Kan jeg bruge SB-28 på en D70'er ??

Ja, men kun i manuel.

Må man anbefale, at du lærer at google efter emner i nyhedsgrupper eller
prøver at læse lidt tilbage? Emnet har være behandlet i flere omgange i den
seneste tid i denne gruppe.

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Christer Holte

Dato : 06-01-05 16:48

"Yildizhan" <yildizhanxxx@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

Kan jeg bruge SB-28 på en D70'er ??

Det kan du godt men du kan ikke brugedet nye iTTL som D70 er udstyret med og
du kan ikke bruge det gamle TTL. Dvs. du skal bruge den på manuel
indstilling.

Fra : AS

Dato : 06-01-05 18:30

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> wrote in message
> [...]
og
> du kan ikke bruge det gamle TTL. Dvs. du skal bruge den på manuel

Jeg kender ikke denne flash, men sansynligvis den kan også indstilles i
"flash auto", så måler den reflekterede lys. Dog, ingenting at gøre med TTL.