Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder på photos4u.dk
Fra : Ole

Dato : 05-01-05 22:08

Hej derude

Jeg har netop uploadet 20 nye billeder til mit site, primært taget i
juleferien, som jeg vil være glad for hvis I ville kommentere.

Adressen er www.photos4u.dk og billederne kan findes under punktet NYESTE.

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 06-01-05 01:59

Nu har jeg ikke så sjældet gloet en masse af dine billeder igennem, og må
lige komme med en kommentar eller to. Dog er der ikke noget specielt til de
sidste nye, men sådan mere generelt. Du har fantastisk flotte farver på dine
billeder. Kan ikke huske om noget er lavet på diasfilm, tænkte det var
derfor - men nu ser jeg, at der også har sneget sig et D70 ind. Laver dette
kamera "selv" så fine farver, eller nørkler du med det bagefter?
Nå, men altså farverne er jeg helt pjattet med - men også dine beskæringer
er som oftest lige de helt rigtige steder synes jeg. Det bliver ikke til
kedelige "postkortbilleder" der viser alt, men man mangler heller ikke
noget - de er "lige i øjet". Det var altså kommentaren: superflotte farver,
gode motiver og rigtig gode beskæringer!

Hvilke objektiver bruger du til dit D70?

vh Simon

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-01-05 07:18

> Nå, men altså farverne er jeg helt pjattet med - men også dine beskæringer
> er som oftest lige de helt rigtige steder synes jeg.
> vh Simon

Nu spørger jeg lige af ren nysgerrighed. Hvordan kan du vurdere om
beskæringen er god, hvis du ikke har set hvad der er skåret væk? Bare en
tanke...

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-01-05 07:22

> Nu spørger jeg lige af ren nysgerrighed. Hvordan kan du vurdere om
> beskæringen er god, hvis du ikke har set hvad der er skåret væk? Bare en
> [...]

Ok.. DERFOR!!! Så lige selv billederne Jøses!

Det er suværent det bedste online fotoalbum jeg nogensinde har set!!!! Er
målløs....

Det er sku godt arbejde Ole. Hatten af for dig og dine fotografiske
talenter. Dine billeder får UG med pile og slanger og andet der kan trække
op

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-05 08:55

"Ole" <ole@atomb.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har netop uploadet 20 nye billeder til mit site, primært taget i
> juleferien, som jeg vil være glad for hvis I ville kommentere.

Hold da fast nogle fede billeder du har, jeg kunne sidde og kigge de
billeder igennem i timevis. Der er ikke så meget andet at sige keep up
the good work

Mvh
Simon

Fra : Langgaard

Dato : 06-01-05 10:43

> [...]
>
> Jeg har netop uploadet 20 nye billeder til mit site, primært taget i
> juleferien, som jeg vil være glad for hvis I ville kommentere.

Rigtig mange pletskud, flotte farver, idéer og gode kompositioner.

NRE gå hjem og læg dig !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-01-05 11:08

Ole wrote:
> Adressen er www.photos4u.dk og billederne kan findes under punktet NYESTE.

Hvor finder man det punkt ?

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 06-01-05 11:13

> Hvor finder man det punkt ?

I menuen øverst.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-01-05 11:35

preben nielsen wrote:
> I menuen øverst.

Oh, siden virker ikke i Mozilla (det kunne man da godt lige ha' sagt

Jeg får en kæmpe bunke "KLIK HER!" i bunden af siden, som jeg overså
i første omgang.

Men jo, det er da fine billeder

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-01-05 12:38

> [...]
>
> Jeg har netop uploadet 20 nye billeder til mit site, primært taget i
> juleferien, som jeg vil være glad for hvis I ville kommentere.

Tjah, hvad kan man sige?

Du har et sikkert øje for motiverne, er dygtig til at finde et godt udsnit og
er knusende dygtig til at postprocesse billederne.

Det er ren eyecandy!

Skal jeg virkeligt sætte fingeren på noget som helst, så er det lidt synd, at
cyklen kom med i billedet af den gamle gut med den røde hue og læderjakken.

(Sjov gammel fisker, thisted Danmark)

Jeg ville osse godt ha haft bagenden med af bilen i Sorte snedækkede biler,
fodspor og fodgænger, Frederiksberg, Danmark

Men ellers er der kun mere brasso til din glorie

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-01-05 15:54

> Jeg har netop uploadet 20 nye billeder til mit site, primært taget i
> juleferien, som jeg vil være glad for hvis I ville kommentere.
>
> Adressen er www.photos4u.dk og billederne kan findes under punktet NYESTE.

Meget flot!! Mht. navigation, så en mindre ting: Jeg savnede et direkte
click til næste billede isf. at gå tilbage og clicke på næste. Hvis jeg
skulle give lidt feedback, så erdet vel at der på en måde er mere grafik i
en del af dine billeder end foto. Andreas, fiskeren og berlinmuren synes er
mere foto, som taler til mig. Grafikbillederne er flotte, men man går
egentlig hurtigt videre, da de ikke siger så meget. Misforstå mig ikke, jeg
synes det er meget dygtigt gjort og du er helt sikkert prof. i din tilgang
til tingene.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Lars Troels

Dato : 06-01-05 16:36

> Jeg har netop uploadet 20 nye billeder til mit site, primært taget i
> juleferien, som jeg vil være glad for hvis I ville kommentere.
>
> Adressen er www.photos4u.dk og billederne kan findes under punktet NYESTE.
Hej Ole

Du er sandelig en produktiv herre. Jeg synes altså det er flot arbejde, både
hjemmesiden og billederne.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Food_life

Dato : 06-01-05 17:07

Flotte, flotte, flotte billeder - kunne godt tænke mig at du afslørede
lidt af din teknik - jeg tror at vi er mange der gerne vil lære noget!

MVH

Fra : Ole

Dato : 06-01-05 18:09

Hej og tak for alle kommentarerne.

Min teknik er såmænd ikke så speciel.

Jeg bruger idag Nikon D70 med 12-24, 24-120 VR, 60/2.8 og 80-200/2.8
objektiver. Jeg har skruet helt op for saturation i kameraet og via Nikon
Capture har jeg loadet en ny tonekurve ind i stedet for Nikons default.
Typisk bruger jeg hvidbalance indstillingen Cloudy -3, og så justerer jeg på
Levels, typisk i skygge og højlys for at nå mit dias-inspirerede ideal
udtryk. Jeg lysmåler med Nikons matrixmåling og hvis der er overbelyste
highlights, skifter jeg til manuel indstilling og tager et nyt billede med
bedre eksponering.

Derudover er det ofte et spørgsmål om at vælge tiden på dagen, og undlade
himmelen i gråvejr.

De fleste billeder på sitet er dog taget med Contax og Fujichrome, og der er
billedernes farve nået uden alt det der computer hokuspokus.

Jeg beskærer sjældent mine billeder, især ikke efter jeg er gået digitalt,
da der jo så ikke er mange pixels tilbage til de helt store forstørrelser.

Igen tak, surf ind hos mig i ny og næ, og spørg endelig løs hvis du har
noget der brænder på.

Mvh

Ole
www.photos4u.dk

Fra : Ole

Dato : 06-01-05 18:12

Jeg glemte lige at nævne at der, under de store billed-versioner, står nævnt
nogle tekniske data.

Ole