Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan nogen anbefale en god monopod?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-01-05 16:40

Skal ikke have kugleled, vaterpas og alt muligt andet gejl Bare der
sidder en standard gevindskrue i toppen, og det ikke falder fra hinanden
efter 5 udtræk er det fint. Det må i øvrigt godt være længere end de normale
150cm, da jeg selv er tæt på de 200cm.

Har kun kunnet finde denne på nettet i DK

http://www.kikkertpriser.dk/shop/productinfo.asp?id=427

Andre gode? Helst omkring 300kr, men måske lidt mere hvis der er et
kvalitets hop der er til at mærke.

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-01-05 17:39

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> wrote in message
> [...]
normale
> 150cm, da jeg selv er tæt på de 200cm.
>
> Har kun kunnet finde denne på nettet i DK

Den virker okay men skal du have snaplås skal du lede efter et manfroto:
http://www.cav.dk/sw1549.asp

Det er selvfølgelig lidt dyere men det har de features som et Monopod skal
have.

Mvh
Simon

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-01-05 17:43

> http://www.cav.dk/sw1549.asp
>
> Det er selvfølgelig lidt dyere men det har de features som et Monopod skal
> have.

Som er? Egen vægt på et kilo?!?! Måske er det bare mig, men det lyder af
meget. Har kun et lille let digital kamera, så jeg har ikke brug for at
stativet skal kunne bære en Bigma eller lign.

Vil helst undgå en snaplås, da det ikke kan sidde på mit kamera når kameraet
er i tasken
Men ellers en udemærket tanke.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-01-05 23:53

> [...]
> stativet skal kunne bære en Bigma eller lign.
>
> Vil helst undgå en snaplås, da det ikke kan sidde på mit kamera når

Jamen så er den du har fundet da udemærket, en fin lille en at skrue på. Den
manfrotto er jo bygget i et solidt materiale som gør at den er tungere og
meningen er jo at den kan bære en tung vægt.

De features jeg snakker om er at det skal være hurtigt at klappe ud så man
er klar på så kort tid som muligt, derfro også snaplåsen som skal sidde
fastmonteret på kameraet.

Mvh
Simon

Fra : OCB

Dato : 04-01-05 19:54

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.cav.dk/sw1549.asp
>
> Det er selvfølgelig lidt dyere men det har de features som et Monopod skal

Jeg har et Velbon UP-40 - Koster 299,- vejl. Fås blandt andet i Click.
http://www.velbon-tripod.com/table_mono_pods.htm

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-01-05 21:19

> Jeg har et Velbon UP-40 - Koster 299,- vejl. Fås blandt andet i Click.
> [...]

Er du tilfreds med det?

Jeg ringer til dem imorgen og hører om de har et på lager i Århus

Takker og bukker.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : OCB

Dato : 05-01-05 00:10

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er du tilfreds med det?

Ja, jeg er 189cm høj og har ingen problemer med at bruge det.

Mvh Ole

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-05 19:15

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> writes:

> [...]
> efter 5 udtræk er det fint. Det må i øvrigt godt være længere end de normale

Velkommen i klubben - jeg er 197cm på strømpelæsten

> Har kun kunnet finde denne på nettet i DK
>
> http://www.kikkertpriser.dk/shop/productinfo.asp?id=427
>
> Andre gode? Helst omkring 300kr, men måske lidt mere hvis der er et
> kvalitets hop der er til at mærke.

De eneste jeg har kunnet finde er Gitzo's G15xxL serie (bemærk L'et).
Jeg fik Photografica til at skaffe et G1564L til mig (til sidst gav de
op at få det i Europa, og skaffede det fra Fjern-østen), men det
kostede ca 1300Kr.

1564L'en er 200cm og møder nøjagtig de krav du har (bortset fra
prisen...)

http://www.gitzo.com/products/metric/monopods/rightscreen.php3

Kai

Fra : Jan F.

Dato : 04-01-05 19:37

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Velkommen i klubben - jeg er 197cm på strømpelæsten

Ellers er der også Manfrotto Carbon One 449 på 179 cm + evt kuglehoved og
kamera:

http://www.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=82&itemid=693

--

Jan F.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-01-05 21:24

> Ellers er der også Manfrotto Carbon One 449 på 179 cm + evt kuglehoved og
> [...]

Den ser sku lækker ud. Koster dog 200$ vejl. i USA, så jeg turde ikke tænke
på den danske pris

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 05-01-05 10:43

"Jan F." skrev i en meddelelse news:crenip$es4$1@news.net.uni-c.dk...
> Ellers er der også Manfrotto Carbon One 449 på 179 cm + evt kuglehoved og
> [...]

Undskyld jeg lige går OT Thomas. Har du en fotohjemmeside Jan? Hvad plejer
du at fotografere?

Mvh Erik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-01-05 10:56

> Undskyld jeg lige går OT Thomas. Har du en fotohjemmeside Jan? Hvad
> plejer
> du at fotografere?
>
> Mvh Erik

Så lad gå denne gang, men hvorfor mailer du ham ikke bare privat? :oÞ

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 05-01-05 14:35

"Thomas Schreiber" skrev i en meddelelse

> Så lad gå denne gang, men hvorfor mailer du ham ikke bare privat? :oÞ

Det har du da fuldstændigt ret i Det vil jeg da overveje.

Mvh Erik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-01-05 21:20

> [...]
> kostede ca 1300Kr.
>
> 1564L'en er 200cm og møder nøjagtig de krav du har (bortset fra

Tak for linket. Havde dog håbet på en tusse mindre i pris Jeg tager for
få billeder til at bruge 1300kr på et stativ, desværre.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 04-01-05 21:52

Jeg har selv et Manfrotto 276 Junior som er 155 cm i 3 led.

Perfekt hvis man har kamera med motor eller batteridrev - og selv render
rundt på 185cm.

Prøv og se om Manfrotto stadig laver modellen - det kan være at de har en
med 4 led så den kan kommer helt op i 200.

CS

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 04-01-05 21:56

Det er vist en tidligere udgave af denne :
http://www.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=14&itemid=1811

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 04-01-05 21:58