Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket program til fjernelse af digital s~
Fra : michael bs

Dato : 04-01-05 00:08

Jeg bruger Neat Image, men har svært ved at styre det. Fjerner jeg støjen,
fjerner jeg også detaljerne og det ser meget kunstigt ud.
Er der et bedre program eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af
finjusteringerne? nogen tips?

mvh Michael

Fra : TL

Dato : 04-01-05 00:53

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:41d9d058$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> fjerner jeg også detaljerne og det ser meget kunstigt ud.
> Er der et bedre program eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af

Hej Michael..
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig så meget, andet end at jeg ved der findes
andre programmer der
gør det samme. Prøv at søge på google, tror det et muligt at finde demo'er.
Derudover er NeatImage
nok et af de bedre, men det er kun godt på ensartede flader,- hvis du
forsøger at fjerne støj i detaljer bliver
det nok svært uden at ødelægge mere end du gavner.
Held og lykke

TL
---
www.lindkold.dk

Fra : Espen

Dato : 04-01-05 08:39

> [...]
> fjerner jeg også detaljerne og det ser meget kunstigt ud.
> Er der et bedre program eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af

NoiseNinja er jeg blevet ret begejstret for; der kan man bruge en
'undo-brush' afslutningsvis på steder, man ikke ønsker så meget
støjfjerning.

Mvh Espen Suell
--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Kenneth K

Dato : 04-01-05 13:12

On Tue, 4 Jan 2005 00:08:06 +0100, michael bs
> [...]

> fjerner jeg også detaljerne og det ser meget kunstigt ud.
> Er der et bedre program eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af

Jeg bruger sjældent støjreduktion på hele billeder af netop den grund du
nævner. Det ser forkert/kunstigt ud og detaljer og skarphed lider under
det. Jeg har haft held med at bruge Photoshop til at maske af der hvor jeg
ikke vil have fjernet støj, på den måde kan man selv styre hvor der skal
fjernes støj. Neat Image er et udemærket program, det er bare svært at
styre synes jeg.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-01-05 13:26

Kenneth K wrote:
> [...]
> ikke vil have fjernet støj, på den måde kan man selv styre hvor der skal
> fjernes støj. Neat Image er et udemærket program, det er bare svært at

Jeg har brugt en del Noiseware på det sidste, dens 'lesser
noise'-profil begrænser støjen uden at fjerne den helt, så det ser
stadig rimeligt ægte ud

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-01-05 17:14

> [...]
> fjerner jeg også detaljerne og det ser meget kunstigt ud.
> Er der et bedre program eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af

Jeg bruger også Neat Image.

Under "Noise filter settings" -> "Filter preset" kan du under "retain
natural image look" vælge forskellige indstillinger, som ikke er så
drastiske.

mvh
Flemming

Fra : Klaus Madsen

Dato : 05-01-05 15:35

> [...]
> fjerner jeg også detaljerne og det ser meget kunstigt ud.
> Er der et bedre program eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af

Prøv at se nedenstående link, der er test af 18 forskellige programmer og
plugins udelukkende til fjernelse af støj i billeder.

Han konkluderer således:
1.. Noise Ninja
2.. Neat Image
3.. Grain Surgery
Efter at have set og læst jan test har jeg selv købt Noise Ninja. Det kommer
både som et standalone program og som et plugin til Photoshop.
Plugin´en er godt nok kun i en Betaversion og er da heller ikke helt færdig
men fungerer dog udmærket. Der dog nogle ting i Stand alone programmet som
ikke er med i Plugin´en.
Jeg er i hvert tilfælde godt tilfreds og syntes også det er meget nemmere at
styre end Neat Image.
Dersuden følger der en hel masse støjprofiler med til alle de mest brugte
Digitalkameraer.

Men kig selv her: http://www.michaelalmond.com/Articles/noise.htm

Mvh. Klaus