Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF og MF?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-01-05 17:44

Hej,

Hvis man kigger i specs. på forskellige digitale "kompakt"(alt hvad der ikke
hedder dSLR) kamera, så står ofte at det har enten AF og/eller MF. Jeg
formoder det det er auto fokus og manuel fokus der er tale om?

På mit Fuji S7000 kan jeg bl.a. vælge MF, og så kan jeg holde udløserknappen
nede nok så lang tid, uden at der sker en disse fokusmæssigt. Jeg skal dreje
på "zoom ringen" for at fokusere. Hvis det står på AF(single shot fokus
hedder det mere præcist), så kan jeg ved at holde udløserknappen halvt nede,
få kameraet til at "fokusere" på det der er i søgeren.

Hvis der står i specs. til et kompakt digital kamera at det kun har AF,
betyder det så at jeg ikke kan "fryse" et fokus ved at holde udløserknappen
halvt nede, eller hvordan skal det forståes? Altså at jeg kan sigte på noget
og skyde, og så finder kameraet selv på noget der skal minde om fokus. eller
hvordan?

Håber nogen kan kaste lidt lys på min forvirring

På forhånd tak

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : HKJ

Dato : 03-01-05 18:01

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> wrote in message

> [...]
noget
> og skyde, og så finder kameraet selv på noget der skal minde om fokus.

Nej, det betyder at du ikke kan afbryde AF, det har ikke noget med
virkemåden af AF at gøre.
Hvis der står MF betyder det at du kan stille fokus med et par trykknapper
eller en ring.