Cherry-tomater
Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 23-05-01 08:33

Hej ng
Skal man nippe sideskudene af cherrytomater, jeg synes at have læst et sted
at man ikke skal,men hvad mener i?
på forhånd tak
mvh

Lasse

http://lasse.nitro.dk/

Fra : Helle Hansen /SOC

Dato : 23-05-01 10:02

Man skal nippe skuddene af som ved almindelige tomater.
Helle

Fra : M@rk

Dato : 23-05-01 19:43

On Wed, 23 May 2001 11:01:49 +0200, "Helle Hansen /SOC"
<helle_hansen_/soc@socialdemokratiet.dk> wrote:

>Man skal nippe skuddene af som ved almindelige tomater.

Findes der en "Dummies guide" om tomatplanter, for jeg forstår ikke en
gang ovenstående ))

Vi har tomatplanter stående, 6 stk, på ca. 1 meter i højden .........
og jeg vil jo gerne behandle dem rigtigt, så de kan bære frugt i rigt
mål

/Mark

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 23-05-01 20:03

Nej, de skal bare vokse.

Hilsen Margit

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-05-01 02:32

Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en
> Nej, de skal bare vokse.
>
> Hilsen Margit

En af Jer er rigtig klog, det er den anden ikke!

Jeg spørger så en af dem der nipper, om man skal nippe straks, eller lade
skuddet gro et stykke tid, så der efterlades blade efter nipsningen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 25-05-01 20:38

Hejsa

> Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en

> En af Jer er rigtig klog, det er den anden ikke!

Faktisk så er de begge lige kloge.....for man kan begge dele..altså både
trække den op som almindelige tomater og nappe sideskuddene HELT inde ved
stammen straks de viser sig........eller lade den buske sig - ved at lade
sideskud blive og udvikle sig.

> Jeg spørger så en af dem der nipper, om man skal nippe straks, eller lade
> skuddet gro et stykke tid, så der efterlades blade efter nipsningen?

Besvaret ovenfor :)

> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk